پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مرداد 1400 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 103273

۵۰۰ پنل خورشیدی رایگان با حضور معاون عمرانی استاندار بین خانوارهای عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف صرفه جویی در انرژی توزیع شد+تصاویر

  کیامرث حاجی زاده در این آئین با بیان اینکه حامل سلام و پیام استاندار برای عشایر استان است، اظهار داشت: عشایر قشری مولد، کم هزینه و اثرگذار در اقتصاد هستند. به گزارش صدای جنوب؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: تعبیر حضرت امام (ره) از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب، رسالت و وظیفه […]

 

کیامرث حاجی زاده در این آئین با بیان اینکه حامل سلام و پیام استاندار برای عشایر استان است، اظهار داشت: عشایر قشری مولد، کم هزینه و اثرگذار در اقتصاد هستند.

به گزارش صدای جنوب؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: تعبیر حضرت امام (ره) از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب، رسالت و وظیفه مسئولان را چندین برابر می کند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات عشایر به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل وصف و شمارش نیست، تصریح کرد: خدمات رسانی به جامعه روستایی و عشایری استان در اولویت کاری حوزه عمرانی استانداری قرار دارد.

حاجی زاده به بخشی از خدمات رسانی به عشایر استان در مناطق سخت گذر بویراحمد، دنا، مارگون و سیل اخیر در طسوج چرام اشاره کرد و گفت: استاندار در نشستی خواستار پیگیری ویژه امور دام برای تامین علوفه عشایر شدند.

وی، افزود: تمهیدات لازم برای خرید دام عشایر از سوی جهاد کشاورزی نیز بنا به دستور استاندار اندیشیده شده است چرا که واسطه گرها و دلال ها بیش ترین سود را از فروش دام می برند و در این بین سرمایه عشایر به راحتی از بین می رود و این موضوع در دستور کار نهادهای متولی قرار گرفته است.

حاجی زاده همچنین به بازگشایی و مرمت ایل راه ها و جاده های مواصلاتی عشایر مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: مشکلات جامعه عشایری استان با جدیت پیگیری می شود.

معاون استاندار از آبرسانی به جامعه عشایری با ۱۵ تانکر سیار خبر داد و گفت: در بحث آبرسانی اولویت را به جامعه عشایری دادیم.

حاجی زاده، ابراز کرد: در سیل اخیر در ۱۲ منطقه همه امکانات استان برای کمک به جامعه عشایری بسیج شدند.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ درصد جمعیت استان در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کنند ، تاکید کرد: نهادهای متولی از جمله جهادکشاورزی و اداره کل امور عشایر برای خدمات رسانی مطلوب تر به جامعه عشایری باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه هزینه هر پنل خورشیدی ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: این تعداد پنل خورشیدی به منظور تامین برق جامعه عشایری بین آنها توزیع شده است.

معاون عمرانی استاندار به پیگیری مشکلات عشایر در ستاد امور عشایر استان به ویژه در حوزه تنش آب اشاره کرد و گفت: در بحث آبرسانی به عشایر سعی کردیم فرآیند کوتاه تر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: امید است روزی همه جامعه عشایری ما از این انرژی پاک و پنل خورشیدی برخوردار شوند.

حاجی زاده از مسئولان بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید خواست در بحث پرداخت تسهیلات به عشایر پای کار باشند.

این مقام مسئول امروز به صورت نمادین تعدادی از این پنل ها را به خانوارهای عشایری ماه پرویز در منطقه عشایری تنگ سرخ بویر احمد تحویل داد و بیان کرد: توزیع پنل های خورشیدی در این شرایط بهترین راه برای تامین برق و در عین حال صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی است.

حاجی زاده به فواید و کارکردهای مناسب پنل های خورشیدی اشاره کرد و افزود: ترغیب و تشویق عشایر در استفاده از پنل های خورشیدی برای جلوگیری از تخریب جنگل و مصرف چوب در مصارف خانگی نیز نقش تعیین کننده ای دارد.

وی به برخی ویژگی های منحصر بفرد جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: عشایر مردمانی سخت کوش، دلاور و نجیب هستند.

معاون عمرانی استاندار ابراز امیدواری کرد که با تلاش و هماهنگی شرکت توزیع برق و امور عشایر مابقی پنل‌ ها نیز به زودی بین جامعه عشایری استان توزیع شود.

وی همچنین با بیان اینکه سهمیه استان در مرحله اول یک هزار پنل است، اظهار داشت: می طلبد مسئولان مربوطه برای تامین مابقی سهمیه پیگیری های لازم را انجام دهند.

گفتنی است مدیرکل دفتر روستایی استانداری، مدیرکل امور عشایر استان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حاجی زاده را در این آئین همراهی کردند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت