پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مرداد 1400 ساعت 14:05:: شناسه خبر: 103475

خطیب جمعه چرام:مهم ترین عید و روزی که تاثیر زیادی در جلب محبت پیامبر اسلام ص و امام عصر عج دارد بزرگداشت غدیر است/با تکیه بر فرهنگ غدیر اختلافات کنارگذاشته شود

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ازچرام، حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام درخطبه های این هفته نمازجمعه گفت: آنچه از غدیر برای ما اهمیت دارد، آموزه ها و فرهنگ غدیر است و اینکه چه درسی بگیریم تا بتوانیم الگو شویم لذا می توان با رفتار و کردار و گفتار خود، فرهنگ غدیر را معرفی کرد. […]

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ازچرام، حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام درخطبه های این هفته نمازجمعه گفت: آنچه از غدیر برای ما اهمیت دارد، آموزه ها و فرهنگ غدیر است و اینکه چه درسی بگیریم تا بتوانیم الگو شویم لذا می توان با رفتار و کردار و گفتار خود، فرهنگ غدیر را معرفی کرد. بی شک، آموزه ها و درس های غدیر برای جامعه بشری کاربرد گسترده ای دارد.

 

امام جمعه چرام افزود: بعد از حدود سه سال که در بحث احیای غدیر در شهرستان چرام دوستان فعال فرهنگی و دفتر امام جمعه تلاش هایی سازنده ای کردند امسال به بخشی از آن هدف رسیدیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی، بزرگداشت غدیر توسط تمام مردم شهرستان چرام ، در صنف های مختلف است. تا این الگوی نیک را به سایر نقاط معرفی کنیم.

افشار عنوان کرد: امسال نشاط معنوی خاصی بوجود آمد شور خاصی بین مردم حاکم شد و از سایر شهرهای همجوار برای خدمات صلواتی به این شهر مراجعه کردند.

امام جمعه چرام گفت: مهم ترین عید و روزی که تاثیر زیادی در جلب محبت پیامبر اسلام ص و امام عصر عج دارد بزرگداشت غدیر است و من به سهم خودم وهمینطور از طرف مردم چرام ،از همه کسانی که وقت و سرمایه خویش را برای امیرالمومنین ع گذاشتند ممنون هستم و دعاگوی همه ی این عزیزان هستم.

 

افشار افزود :پیشنهادی که خدمت سایر مومنین و همشهریان دارم این است که ؛ از امروز نیت کنیم برای احیای غدیر در سال آینده قدم های مثبتی برداریم. وحتی میتوانیم برای گشایش در امورات شخصی زندگی نذر غدیر کنیم و آن وقت گشایش در زندگی را خواهید دید.

 

وی ادامه داد: در خدمات صلواتی که صورت میگیرد ما هم میتوانیم شریک و سهیم باشیم. مثلا اجازه دهیم کسانی که بیشتر نیازمند هستند از این خدمات استفاده ببرند و ایثارگر باشیم، طبق روایات همه ی افراد وقتی از دنیا می روند،جمال زیبا و دلربای امیرالمومنین ع را مشاهده می کنند. باید با احیای غدیر لبخند رضایت حضرت را در موقع جان دادن مشاهده کنیم. همان ساعاتی که همه نیازمند لطف و احسان قسیم الجنه و النار هستیم.

 

افشار گفت: در موکب های اربعین عراق ، رسم اعراب بر این است که بعضی موکب ها را دهها نفر هزینه می گذارند و خدمت به زائرین سید الشهداء می کنند و ما هم می توانیم از چنین شیوه ای پسندیده برای احیاء و بزرگداشت غدیر استفاده کنیم در همین موکب های عراق من سوال کردم؛ شیعیان عراقی بعد از روز عاشورا تا محرم سال بعد بخشی از سود و منفعت شغل و کار شخصی هر روز خود را که بدست می آورند برای موکب های اربعین کنار می گذارند تا خدمت به زائربن کنند. از این شیوه نیز می توانیم برای احیای غدیر سال آینده استفاده کنیم.

 

وی افزود: آنچه من در نزد نخبگان و فعالان فرهنگی استانی ذکر کردم ؛ ذکر خیر مردم چرام برای حضور در مناسبات دینی و بطور خاص بزرگداشت غدیر بوده است.مردم چرام در بزرگداشت غدیر خوش درخشیدند.

حقیقتا سیمای چرام همین است وباید با تکیه بر فرهنگ غدیر اختلافات ، نزاع های کوچکی که گاهی اوقات مشاهده میشود کنار گذاشته شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت