پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 شهریور 1400 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 105842

رد درخواست غیرقانونی نماینده گچساران و باشت از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان+جزئیات

رئیس علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به مطلب منتشر شده در صفحه مجازی نماینده مردم شریف گچساران و باشت جوابیه ای صادر نمود.

صدای جنوب:

رئیس علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به مطلب منتشر شده در صفحه مجازی نماینده مردم شریف گچساران و باشت جوابیه ای صادر نمود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در متن جوابیه دکتر پرویز یزدان پناه آمده است:

بنام خدا

جناب آقای سید ناصر حسینی

نماینده مردم شریف شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیات؛

امروزه پاندمی کووید ۱۹ گرفتاری زیادی را در دنیا، ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد بوجود آورده و باعث مبتلا شدن و مرگ میلیون ها نفر در سراسر جهان شده است.

در این بین استان کهگیلویه و بویراحمد علی رغم شیوع و بروز بالای بیماری به همت مردم با فرهنگ استان، تدابیر مسولین استانی و وزارت بهداشت، برنامه ریزی و زحمات شبانه روزی پرسنل و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توانسته از مرگ و میر بالای هم استانی های عزیز نسبت به بقیه نقاط کشور جلوگیری نماید و خوشبختانه کمترین درصد مرگ ومیر و کشندگی، بالاترین درصد نمونه گیری، بالاترین درصد غربالگری، سومین استان برتر در تزریق واکسناسیون کرونا و … را علیرغم میزان بروز بالای بیماری ( دو برابر میانگین کشوری) دارد. لذا ضمن تشکر از بازدید جنابعالی از بیمارستان شهید رجایی شهرستان گچساران و پیگیری مشکلات و نیازهای آن بیمارستان و در پاسخ به  پیغام منتشر شده  لازم است نکاتی را جهت اطلاع خدمت شما ارائه نمایم:

١_ جلسه ای در روز یک شنبه در حضور اینجانب با حضور معاونین  درمان، توسعه، بهداشتی دانشگاه و همچنین کارشناسان مجرب معاون درمان برگزار شد و قرار شد که تیمی از دانشگاه در روز دو شنبه از بیمارستان‌های گچساران بازدید بعمل آورد و تصمیماتی از جمله اینکه سن تزریق واکسیناسیون در شهرستان گچساران، ۵ سال کمتر از بقیه نقاط استان در نظر گرفته شود و از روز دوشنبه اجرایی شود.

٢- تیمی متشکل از دکتر مرادی فوق تخصص اطفال و مدیر نظارت بیمارستانی دانشگاه، خانم دکتر وفاپور متخصص داخلی، دکتر علیزاده متخصص بیهوشی، دکتر پارسا فوق تخصص ریه و عده ای از کارشناسان درمان در روز دوشنبه به گچساران اعزام شدند و وضعیت درمان بیماران را بررسی کردند و پروتکل های درمانی و اندیکاسیون های بستری و ترخیص بیماران را با کادر درمان گچساران مرور کردند.

همچنین مدیریت دانشگاه در طی حدود پانزده ماهی که شهرستانهای گچساران و باشت از نعمت داشتن  نماینده محروم بوده است حداکثر حمایت را از مردم شریف این‌مناطق که قریب به صد سال سابقه شهرنشینی داشته اند و دارای فرهنگ غنی هستند انجام داده اند.

از جمله اقداماتی مانند اتمام پروژه هایی همچون بیمارستان نرگسی، برطرف کردن کمبودهای تجهیزاتی بیمارستان باشت و… حمایت از نیروهای توانمند گچساران و باشت  در مدیریت دانشگاه داشته است.

همچنین بیشترین بازدید را در طی یک سال گذشته از این دو شهرستان داشته ایم. بی شک خدمتگزاری به این مردم فهیم برای همه ما  باعث افتخار است.

در رابطه به بازدید جنابعالی نیز موارد زیر قابل توجه است:

۱. جناب آقای دکتر امیر آذرگون دارای مدرک دکتری فیزیوتراپی بوده که رشته ایشان هیچ قرابت و سنخیتی با بیماری ویروسی کووید ۱۹ ندارد. ضمنا وی هیچگونه رابطه استخدامی با دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران ندارد و اینکه برای یک فرد بدون هیچ رابطه استخدامی و غیر بالینی ابلاغ رسمی زده شود برای دانشگاه تخلف محسوب می شود. همچنین طبق مصوبه ستاد کرونای استان و دانشگاه از قبل نیز قرار بر صدور ابلاغ جهت یک نفر به عنوان نماینده تام الاختیار بنده در آن شهرستان بوده است که معاون توسعه جناب آقای جلال پوران فرد به این مهم منصوب شده و  به نحو احسن در این خصوص انجام وظیفه نموده است.

۲. حضور بنده در کسوت رییس دانشگاه جهت بازرسی و سرکشی از مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بصورت مداوم و با فاصله زمانی کوتاه از زمان شروع مدیریت صورت گرفته و در فاصله زمانی بین بازدید های بنده از این مراکز، معاونین، مدیران و کارشناسان  دانشگاه بطور منظم و موثر در تمام شهرستان ها و خصوصا شهرستان های  گچساران و باشت (در این ایام بیماری کووید۱۹) حضور یافته و به بررسی و حل مشکلات پرداخته اند.

در ضمن قرار بود روز پنج شنبه ۱۱ شهریور به همراه معاونین درمان  و توسعه دانشگاه بازدیدی از شهرستان گچساران داشته باشیم اما به دلیل عدم حضور متخصصین مربوطه در شهرستان، این بازدید کنسل شد و هماهنگی های لازم با دکتر سید طاهر حسینی ریاست بیمارستان برای بازدید و جلسه با متخصصین و مدیران شبکه گچساران در روز شنبه ۱۳ شهریورماه به اتفاق معاونین درمان، توسعه و بهداشتی دانشگاه انجام گرفت و این بازدید در موعد مقرر انجام خواهد گرفت.

۳. داروخانه بیمارستان بی بی حکیمه بصورت مزایده به یک داروساز واگذار گردیده است ولی به علت عدم رضایت از میزان درآمد، ایشان اقدام به فسخ قرارداد نمودند که برخورد قانونی صورت گرفته و جهت جایگزینی ایشان علی رغم تلاش و رایزنی های فراوان رییس بیمارستان و معاون غذا و دارو متاسفانه تا این لحظه کسی حاضر به عقد قرارداد جدید نشده ولی جهت جلوگیری از سرگردان شدن بیماران، مسولین بیمارستان داروهایی که مورد نیاز بیماران سرپایی می باشد را در بخش اورژانس تدارک دیده اند و همچنان بیمارستان جهت ایجاد داروخانه با داروسازان عزیز در حال رایزنی می باشند که انشالله در آینده نزدیک این مشکل حل خواهد شد.

۴.بنده پیام‌ارسالی بامداد پنج شنبه جنابعالی را بامداد  همان روز دیدم( ساعت سه بامداد ) و در ساعت ٨ صبح همان روز  نیز جواب سوالات را ارسال نمودم و بعد از آن نیز تلفنی با جنابعالی صحبت نمودم و در خصوص مسایل مطرح شده  توضیحات لازم داده شد و بنظر می رسید جنابعالی اقناع شده ای که ظاهرا اینگونه نبوده است.

در پایان ضمن تشکر از بازدید و پیگیری جنابعالی از تمام مردم عزیز استان و به خصوص شهرستان های باشت و گچساران خواهشمندیم جهت سلامت خود و خانواده رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و در تجمعات حضور نیابید.

خوشبختانه روند نزولی بیماری در استان به همت مردم شریف، تدابیر مدیران استان و دانشگاه شروع شده است. انشاالله همه باید کمک به کاهش تالمات مردم و کنترل این بیماری را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

انشالله با حمایت نمایندگان استان از خدمتگزاران بهداشت و درمان و استفاده جنابعالی از مشاورین آگاه به مشکلات سلامت مردم استان، بتوانیم از این پیک بیماری با کمترین تلفات و آسیب به مردم استان عبور نماییم و با واکسیناسیون وسیع و رعایت دستورالعمل های بهداشتی  شاهد پیک های بعدی کرونا نباشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

دکتر پرویز یزدان پناه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت