پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 شهریور 1400 ساعت 09:06:: شناسه خبر: 106194

سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به سی سخت

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور در اولین سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

به ‌گزارش صدای جنوب ، آقای نیکزاد گفت: بازسازی شهر زلزله سی سخت از اولویت های این نهاد است و تلاش می شود واحدهای مسکونی به موقع در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده و رفع مشکلات واحدهای در دست ساخت است.

آقای نیک زاد با اشاره به تلاش‌های انجام شده در خصوص بهسازی شهر زلزله سی سخت گفت: به واحد‌های شهری ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض و به واحد‌های روستایی ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است.
رئیس بنیاد مسکن کشور افزود: همچنین بنیاد مسکن ۱۶۰ کیسه سیمان به هر واحد اهدا کرده است.
نیکزاد بیان کرد: اقداماتی مثل آواربرادی، صدور پروانه، طراحی نقشه و برخی از مصالح در شهر زلزله زده سی سخت نیز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تنها مشکلی که در روند بازسازی‌ها وجود دارد این است که برخی واحد‌های مسکونی و آسیب دیده از زلزله با مساحت بیشتری در حال ساخت است ادامه داد: برخی واحد‌ها با مساحت ۱۵۰ متر در حال احداث است که تلاش می‌شود با کمک در تکمیل بخشی از آن، مشکل مردم رفع شود و در خانه‌ها اسکان یابند.
وی با اعلام خبر خوش به افرادی که واحد‌های خود را با تسهیلات و آورده خود تکمیل کرده اند گفت: این افراد از هر نوع اعتباری چه بلاعوض و چه تسهیلات می‌توانند بهره‌مند شوند.
آقای نیکزاد با اشاره به اینکه در بازدید امروز اقدامات انجام شده به لطف مردم، مسئولان و خداوند در حد مطلوب است و با همت ویژه رکورد خوبی در کشور به ثبت رسیده است بیان کرد: هم اکنون ۲۸۰ واحد در حال بهره برداری، هزار و ۱۱۲ واحد سقف گذاری و نازک کاری و ۵۸۰ واحد نیز در حال دیوارچینی است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: وضعیت ساخت خانه‌های زلزله زدگان باید مثل مهره‌های تسبیح در دستمان باشد و اگر لازم باشد ۵ روز در این شهر می‌مانم و تمام خانه‌ها و مشکلاتشان را بررسی می‌کنم.
او با تاکید بر اینکه در بازدید میدانی از شهر، مردم لطف داشتند و درد دل کردند گفت: گروه قوی معماری برای طرح‌های مهم بنیاد مسکن کشور در تهران مستقر هستند که چند نفر از آنان از اساتید دانشگاه یاسوج است که باید از این ظرفیت برای ساخت شهر سی سخت استفاده شود.
نیکزاد با اشاره به اینکه تا پایان ساخت و ساز‌ها چندین مرتبه به سی سخت سفر خواهم کرد ادامه داد: در بازدید‌ها حتی یک مورد از اعتراض مردم از کم کاری دستگاهی گزارش نشد و این یک نعمت است و باید برای پایان عملیات بازسازی منازل زلزله زدگان انرژی مضاعف بگذاریم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت