پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 مهر 1400 ساعت 16:07:: شناسه خبر: 108509

آقای رئیس‌جمهور؛ خودسوزی حق جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیست

آقای دکتر رئیسی، جوانان انقلابی هم هستند که در عرصه خبر و رسانه سالها ،برای دفاع از آرمان های نظام و انقلاب خون دلها خوردند اما در نهایت ظالمان ناجوانمردانه حقشان را پایمال کردند.

 به گزارش صدای جنوب  عزیزی خبرنگار و فعال فرهنگی و فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی خواستار توجه ویژه رئیس جمهور به مسائل و مشکلات جوانات این استان شده است:

جناب آقای دکتر رئیسی رئیس‌جمهور محترم ، سالهاست که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در نشست ها و جلسات از ظرفیت ها و منابع طبیعی و انسانی این استان سخن می گویند و واژه های زیبای توسعه، عمران و پیشرفت را برایمان زمزمه می کنند اما در حقیقت با وجود همه سرمایه هایی که داریم استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان عقب مانده و محروم است .
استانی که از داشتن صنایع و کارخانه های تولیدی و مولد محروم مانده و مصرف گرایی شاخصه بارز مردم آن است .
درصد بالایی از جوانان تحصیل کرده آن بیکار اند و در عین توانمندی و تخصص آرزوی فراهم شدن شرایطی برای اشتغال را دارند.
آقای دکتر رئیسی؛ دردهای جوانان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است و مرهمی نیست ، خودکشی، دیگر کشی، خودسوزی، حاشیه نشینی، بیکاری، طلاق و ده ها آسیب اجتماعی دیگر بر زندگی مردمان این دیار ریشه دوانده است و در طول این سالها کهگیلویه و بویراحمد را آزار می دهد.
علیرغم روی کار آمدن دولت های مختلف چاره ای اساسی برای حل مشکلات مردم کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفته و امروز این مشکلات خود را در قالب خودسوزی، خودکشی، افسردگی،اضطراب، شورش، نگرانی و ناامیدی از آینده نمایان می کند.
رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی؛ کهگیلویه و بویراحمد در مرز انفجار است و در بسیاری از مواقع مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان شنونده خوبی برای شنیدن مشکلات مردم نیستند و در میدان عمل حضور ندارند.
آقای دکتر رئیسی جنابعالی از دستگاه قضایی به ریاست‌جمهوری رسیدی و معنی عدالت و ظلم را به خوبی درک می کنید و جا دارد نکاتی را به صورت مختصر عرض کنم.
گاهی مصلحت ایجاب می کند که قانون در مواردی که ممکن است ضرر مسئله ای بیش از منفعت آن باشد اندکی اغماض را سرلوحه کار خود قرار دهد که مصداق ها زیاد است .
قضات محترم پرونده ها را در محل کار رسیدگی می کنند و بر اساس محتویات موجود و شواهد و قرائن حکم صادر می کنند که گاهی صدور یک حکم از سوی دستگاه قضایی،زندگی یک خانواده را به نابودی می کشاند در حالی که می توان با درک موقعیت ها و دقت بیشتری از بروز اینگونه مسائل جلوگیری کرد .
آقای دکتر رئیسی؛ روز گذشته فرزند یک شهید که متاهل و دارای سه فرزند است در مقابل اداره کل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد خود را به آتش کشید تا دردهایش دیده شود .
اما بنده می گویم در کهگیلویه و بویراحمد افراد بیشتری در معرض خودسوزی قرار دارند که اگر فریاد آنها شنیده نشود در آینده نزدیک حوادث بسیار تلخی در رسانه ها از آنها خواهیم شنید که به برخی از آنها به طور مختصر اشاره می کنم؛
۱. جوانان هنرمندی که در یاسوج تا دیروز هنرشان را برای مخاطبان به نمایش می گذاشتند اکنون به دلیل فقر و نداری و فکرهای آزار دهنده ناشی از بیکاری چهره هایشان چنان پلاسیده شده، که گویی ۸۰ سال عمر کرده اند .
۲. جوان چرامی که با هزار زحمت و بدبختی ازدواج کرده و تنها دارایی اش تنها چند راس گاو است که با فروش شیر و گوساله های آنها اقساط وام و مخارج زندگی اش را تامین می کند به دلیل حسادت همسایه هایش به مراجع قضایی معرفی شده است و می خواهند تنها منبع درآمدی اش را قطع کنند تا کانون زندگی اش از هم بپاشد بدون اینکه شغل و یا منبع درآمد جایگزینی برایش فراهم کرده باشند.
۳. دختران و پسران جوانی که بخش زیادی از عمر خود را صرف دانشگاه و تحصیل کرده اند اما در کمال تاسف در خیابان ها و کوچه ها علاف و سرگردان هستند و از نیروی جوانی و تخصص آنها هیچ استفاده ای نمی شود.
۴. کارگرانی که حقوق آنها ماه ها و حتی سالها پرداخت نمی شود و هر روز برای احقاق حق خود در مقابل فرمانداری ها و استانداری دست به اعتراض می زنند و ده ها و صدها مورد از این دست .

آقای دکتر رئیسی، جوانان انقلابی هم هستند که در عرصه خبر و رسانه سالها ،برای دفاع از آرمان های نظام و انقلاب خون دلها خوردند اما در نهایت ظالمان ناجوانمردانه حقشان را پایمال کردند.

رئیس‌جمهور محترم ، ساعت ها و روزها می توانم از دردهای بی شمار مردم و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بنویسم اما با همین چند مورد بسنده می کنم تا شاید فرجی حاصل شود و گشایشی صورت گیرد .
آقای دکتر رئیسی؛ تورم، مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی وضعیت کهگیلویه و بویراحمد را دچار چالش کرده است .پس انتظار می رود تا دیر نشده به داد جوانان این استان برسید وگرنه هر روز باید شاهد اتفاقات ناخوشایندی از جای جای این استان بود که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر خواهند شد.

ای که دستت می رسد کاری بکن
پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

                     ابراهیم عزیزی _

                خبرنگار و فعال فرهنگی

 و حوزه فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت