پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 دی 1395 ساعت 23:10:: شناسه خبر: 10914

متن و حاشیه سفر به دیشموک؛

طرح تحول سلامت وضعیت بهداشت ودرمان کهگیلویه را متحول نموده است/رضایتمندی مردم از عملکرد درخشان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان

هم در حوزه خرید تجهیزات آزمایشگاهی و هم توسعه فضای فیزیکی گام های بلندی برداشته شد که از آن جمله می توان به احداث ساختمان جدید زایشگاه دیشموک و تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شده جهت مراکز درغک و دیشموک اشاره کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

گزارش مناطق محروم وکمتر برخوردار و بیان درد دل آنها وخواسته هایشان برای قشر خبرنگار هم شیرین و هم افتخارست و اینک که بارسفر را برای روایت منطقه ای دیگر بسته ام سراز پا نمی شناسم و شاید همراهی رئیس دفتر نماینده کهگیلویه بزرگ «گودرزسعادت پیشه»به همراه مدیر شبکه بهداشت شهرستان،«سیدمحمدهاشم طاعتی »،فرصت مغتنمی بود تا ازنزدیک مردم با مدیران اثرگذارخود درد دل کنند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b4%db%b3%db%b3%db%b8

موضوع این سفر بازدید از امکانات بهداشتی مراکز اسفندان،درغک ودیشموک بود.

هوای بارانی که علیرغم پیش بینی هواشناسی استان از اوایل صبح رسیدن به مقصد را کمی به تاخیر انداخت.

مقصد اولیه ما روستای درغک بود.

پزشک مرکز بهداشتی درغک متولد تهران بود و برای گذراندن طرح، این روستای محروم را انتخاب کرده است.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b0%db%b5%db%b5%db%b5

دکترزهرانجاری در این بازدید گفت:روزانه بالغ بر ۵۰مریض ویزیت میشوند وبامساعدت ونگاه ویژه مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و استقرار ازمایشگاه،داروخانه مشکل چندانی احساس نمی شود.

وی از حمایت های دلسوزانه سیدمحمدهاشم طاعتی تقدیرکردوافزود:نگاه مدیران به بهداشت و درمان این روستا آن چنانست که روزهای اولیه که کارخودرااغاز کرده بودم فکر نمی کردم بیشتر از یک ماه بمانم اما الان بعدازگذشته چندین ماه آنچنان راضی هستم که هیچگاه به رفتن حتی بعدازپایان طرح فکرنمی کنم.

دکتر نجاری خدمت رسانی به مردم محروم این روستا را افتخار می داند و بابیان اینکه این مرکز در جهت ثبت اطلاعات در سامانه«سیب»نیازمبرم به اینترنت دارد از آقایان سعادت پیشه و طاعتی در این زمینه کمک می خواهد.

وی بابیان اینکه بصورت ۲۴ساعته به بیماران خدمات داده می شود بروز کردن و همچنین سامان دادن وضعیت آمبولانس راباتوجه به دوری و سختی راه ونیازبیماران ارجاعی درجهت کاهش آلام انها ضروری می داند.

نکته برداری موارد گفته شده خانم دکتر جوان توسط مسئولان همراه «اقایان طاعتی و سعادت پیشه»مردم را امیدوار می کند که در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهند شنید.

عظیمه بانوی بارداریست که جهت معاینه به مراکزبهداشتی آمده است.

بااوهم صحبت که می شوم از وضعیت موجود و ویزیت به موقع و همچنین کنترل وضعیت بارداری توسط مامای موجود در مرکز اعلام رضایت می کند.

اسفندان مقصد بعدی ما برای بررسی امکانات بهداشتی و درمانی بود.

دکتر قیصری پزشک هم استانی کار طبابت رادرمرکزبهداشتی اسفندان به عهده دارد.

وی از امکانات موجود راضی است و از ویزیت ۷۰نفر درروز سخن می گوید.

قیصری از کمبود آهن وسوء تغذیه  مردم بویژه کودکان سخن می گوید و اضافه می کند خدمات رسانی مناسب به مردم دراین روستاها توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان از بروز بیماریها و مرگ مردم بویژه بانوان باردار جلوگیری نموده است.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b4%db%b8%db%b1%db%b2

این پزشک دردسترس بودن داروها حتی داروهای قلبی را جهت مواقع ضروری اقدام شایسته ای می داند که دراین مرکز انجام شده است.

وی  آزمایشگاه مجهز،ماما و داروخانه مجهز به تمامی داروها را حاصل نگاه ویژه مدیریت شبکه بهداشت می داند و تاکید می کند بدون اغراق هر وقت مشکلی داشته ایم با پاسخ مثبت طاعتی مواجه شده ایم.

أین پزشک از رئیس دفترسردارهاشمی پور درخواستی دارد وان هم اینکه درجهت رفع مشکل سوء تغذیه ازطریق نفوذی که دربین خیرین کشوری دارد مسئله را پیگیری و حل نماید.

قیصری وسایل گرمایشی راکافی نمی داند و آرزو می کند هرچه سریعتر شعله گاز در این مناطق روشن شود و محرومیت تاریخی مردم رفع گردد.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b2%db%b2%db%b0%db%b2

بازدید از این روستا را باهم کلامی با مردان کهنسالانی که در مرکز برای ویزیت شدن نشسته اند به اتمام می رسانم.

محمد پیرمردی که برای سلامتی مقام معظم رهبری دعا می کند و تاکید دارد که دیگر در مورد مریضی نگرانی ندارد و هر موقع که بیمار شده دکتر معالجه اش کرده است.

وی از چندسال قبل می گوید که مجبور بود برای سرماخوردگی ساده به دیشموک یا دهدشت با تحمل مشقات مراجعه نماید.

اما مقصد نهایی ما مرکز بهداشتی و درمانی دیشموک هست.

افروغ مدیر این مرکز از سفر پرخیر و برکت وزیر بهداشت در چندسال قبل می گوید .

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b5%db%b0%db%b1%db%b3

وی زایشگاه مجهزموجود درمرکز را از نتایج همان سفر می داند.

افروغ خدمات دهی ۲۴ساعته این مرکز راکه مجهز به آزمایشگاه پیشرفته ،زایشگاه ،پزشک  وپرسنل مجرب هست در کاهش ارجاع بیماران به دهدشت موثر می داند.

أین مسئول اژویزیت روزانه ۲۰۰نفر دراین مرکز بهداشتی خبرداد و گفت:با پیگیری های انجام گرفته دندانپزشک نیز دراین مرکز مستقر و مردم دیشموک وروستاهای حومه در زمینه معاینه دندان هم هیچگونه مشکلی ندارند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b0%db%b3%db%b5%db%b3

وی امکانات مناسب موجود رادر تاریخ بهداشت و درمان این بخش محروم بی سابقه دانست وگفت:سعی ما براینست که مردم ازنظر بهداشت و درمان هیچگونه مشکلی نداشته باشند.

برای کامل نمودن این گزارش سراغ گودرزسعادت پیشه رئیس دفترپرتلاش وخستگی ناپذیر نماینده کهگیلویه بزرگ رفتم.

سعادت پیشه باصداقت همیشگی گفت:درمورد پیشرفت امکانات بهداشتی در روستاهای اسفندان ودرغک ومرکز بخش دیشموک ازطریق رسانه ها شنیده بودم اما باید به اون جمله معروف زبان شیرین لری  اشاره کنم که «شنیدن کی بود مانند دیدن ».

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b0%db%b9%db%b5%db%b1

رئیس دفتر نماینده مردم شریف کهگیلویه در این بازدید افزود:خداراشکر سطح امکانات موجود و خدماتی که در مراکز اسفندان ودرغک ودیشموک شده است هم به مردم وهم مدیران آرامش می دهداما بازهم باید تلاش کنیم که به مردم امکانات بهتری دهیم زیرامردم شایسته بهترین ها هستند.

وی با تقدیر ویژه ازتلاش های طاعتی مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه اظهارداشت:مشکلات و درخواست های مردم ازجمله مشکل اینترنت و تعمیر ویا اضافه نمودن آمبولانس به مراکز درمانی درغک و اسفندان به سردار هاشمی پور انتقال داده می شود.

وی گفت:سردار هاشمی تاکنون ازطریق خیرین مختلف و ارتباط با نهادهای متولی اقدامات خوبی انجام داده است و مردم قدردان این تلاش ها هم خواهندبود.

سعادت پیشه به مشکلات گرمایشی موجود هم اشاره کرد و گفت:بزودی باگازرسانی به دیشموک این مشکل نیز برطرف خواهد شد و مردم محترم دیشموک وچاروسا بدانند که این پروژه بصورت روزانه توسط سردارهاشمی پور رصد میشود و بر بهره برداری از آن در سریعتر زمان ممکن تاکید زیادی شده است.

سیدمحمدهاشم طاعتی رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه نیز دراین بازدید باتقدیر از توجه سردارهاشمی پور نماینده مردم به بخش بهداشت ودرمان  وسعادت پیشه رئیس دفتر ایشان و همراهی در این سفر گفت:کار برای مردم ونشستن لبخند برلبان انها واعلام رضایتمندی شان وظیفه مارادوچندان می کند.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه افزود:طرح تحول سلامت  روستاها و شهرها ی مختلف را ازنظر بهداشت ودرمان متحول نموده است.

وی امکانات موجود راباقبل قابل مقایسه ندانست وافزود:رشد خدمات رسانی در آیتم های بسیاری باعث شده تا کمتر بیماری به دهدشت ارجاع داده شود.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b0%db%b5%db%b4%db%b9

سیدمحمدهاشم طاعتی بابیان اینکه برای ساخت مرکزبهداشتی جدید دیشموک ۴۰۰۰مترزمین تهیه شده است تصریح کرد:بابهره برداری از این طرح مردم از امکانات بیشتر و بهتری هم برخوردار می گردند.

طاعتی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سیب در مراکز بهداشتی شهرستان اظهار داشت: سامانه یکپارچه بهداشتی به‌عنوان سامانه پرونده‌های الکترونیک سلامت مردم راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه، دسترسی به اینترنت را لازمه فراگیر شدن سامانه سیب دانست و گفت: سامانه سیب در خانه‌بهداشت روستاهای درغک،اسفندان و فیلگاه به علت فراهم نبودن زیر‌ساخت‌های مخابراتی تاکنون راه‌اندازی نشده است و امیدواریم با پیگیری فرماندار و نماینده مردم در مجلس این موانع برداشته شود.

طاعتی با بیان اینکه بقیه مراکز درمانی مجهز به سامانه یکپارچه الکترونیکی شده‌اند،افزود: اکنون پرونده‌های کاغذی در بسیاری از مراکز به‌طور کلی حذف شده و در سایر مراکز به‌ تدریج حذف خواهد شد.

وی، خدمات ارائه شده به مردم را شامل واکسیناسیون،سنجش سلامت مادران باردار،بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر،بیماری‌های مزمن و .. عنوان کرد.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b5%db%b5%db%b3%db%b1

طاعتی تصریح کرد: در سامانه سیب سرشماری جمعیت شهری و روستایی ،همه مراقبت‌های خانوارها و رخدادهای بهداشتی ثبت می‌شود.

این مسؤول افزود: سامانه سیب دارای کاربری آسان بوده و رخدادها را در محل وقوع به ثبت می‌رساند طوری‌که با مهندسی مجدد فرآیندها گزارش کامل و جامعی را ارائه می‌دهند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b0%db%b4%db%b6%db%b4%db%b0

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه با اعلام وجود ۴۳نقطه فعال ارتباطی در سامانه سیب شهرستان تاکید کرد: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت تعمیر و تجهیز مراکز و خانه های بهداشت تابعه درغک ،اسفندان و همچنین مرکز بهداشتی ودرمانی شبانه روزی دیشموک به جد در دستور کار قرار گرفت و به اتمام رسد لذا هم در حوزه خرید تجهیزات آزمایشگاهی و هم توسعه فضای فیزیکی گام های بلندی برداشته شد که از آن جمله می توان به احداث ساختمان جدید زایشگاه دیشموک و تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شده جهت مراکز درغک و دیشموک اشاره کرد.

طاعتی در پایان یادآور شد که در مجموع با اقدامات صورت گرفته در این مناطق طی اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت شاهد ارتقاء کمیت وکیفیت خدمات بهداشتی ودرمانی ارائه شده به مردم شریف این حوزه ها هستیم و هم اکنون مراجعه مردم به سطوح بالاتر در مقایسه با قبل از اجرای طرح کاهش محسوسی را نشان میدهد.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b0%db%b6%db%b4%db%b6%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b0%db%b9%db%b5%db%b1%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b5%db%b0%db%b5%db%b5%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b5%db%b5%db%b3%db%b5%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b5%db%b5%db%b3%db%b1%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b2%db%b5%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b2%db%b6%db%b1%db%b2%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b5%db%b4%db%b1%db%b3 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b0%db%b6%db%b0%db%b2 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b0%db%b5%db%b4%db%b9 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b0%db%b4%db%b2%db%b6 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b0%db%b3%db%b5%db%b3 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b0%db%b4%db%b7%db%b4%db%b4 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b0%db%b4%db%b6%db%b4%db%b0 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b0%db%b1%db%b1%db%b5%db%b5 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b0%db%b0%db%b8%db%b1%db%b7 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b0%db%b0%db%b7%db%b4%db%b3 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b0%db%b0%db%b6%db%b5%db%b4 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b0%db%b0%db%b4%db%b5%db%b5 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b4%db%b8%db%b1%db%b2 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b4%db%b5%db%b1%db%b1 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b4%db%b5%db%b0%db%b4 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b4%db%b4%db%b5%db%b1 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b4%db%b3%db%b3%db%b8
%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b2%db%b2%db%b0%db%b2%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b2%db%b0%db%b2%db%b8%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b0%db%b5%db%b5%db%b5%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b1%db%b4%db%b2%db%b9%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b0%db%b9%db%b0%db%b4%db%b5%db%b9

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7%db%b0%db%b1%db%b0%db%b1_%db%b1%db%b1%db%b0%db%b9%db%b3%db%b7

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت