پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 آذر 1400 ساعت 20:09:: شناسه خبر: 111354

طرح تقاطع سه راهی یاسوج-اقلید-مهریان به کجا رسید؟

طرح تقاطع سه راهی مهریان از طرح‌های مصوب دولت قبل، که برای بهره برداری به همت مسئولان نیاز است.

به گزارش صدای جنوب  شهریورماه سال ۱۳۹۹ با حضور اسلامی وزیر وقت راه و شهر سازی کلنگ تقاطع غیر هم سطح در سه راهی یاسوج-اقلید-مهریان، از جمله نقاط حادثه خیز مرکز استان بر زمین زده شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح با توجه به قرار گرفتن در محور مواصلاتی طریق‌الرضا که نقش اتصال مناطق جنوبی به مشهد مقدس را دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

کیومرث حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در یکسال گذشته این طرح متأسفانه پیشرفت فیزیکی قابل توجهی از سمت شرکت مجری انجام نشده است، افزود: یکی از دلایل عمده طولانی شدن پروژه‌های عمرانی توجه نکردن دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است.
وی تاکید کرد: معتقدم با پیمانکاران کم‌کار باید طوری برخورد شود که به راحتی نتوانند در مناقصه شرکت و مجری طرح‌ها باشد.

این طرح که حاشیه‌های اعتباری و نشست‌های مسئولان برای خلع ید پیمانکار گریبانگیر آن شده، قرار است از سوی شرکت توژال بتن با اعتبار ۷۲۰ میلیارد و ۶۸۱ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۵۷۰ ریال در مدت ۲۴ ماه به بهره برداری برسد.

به گفته برخی؛ معارضات اجتماعی و کمبود اعتبارات عمرانی این طرح دست به دست هم می‌دهند تا در سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح این پروژ مهم نباشیم.

گفتنی است؛ اجرای تقاطع غیر همسطح در سه راهی “یاسوج-اقلید-مهریان” از مطالبات به حق مردم در دو دهه اخیر بود، اما پس از گذشت بیش از ۱۵ ماه هنوز راه به جایی نبرده است.

یکی از نقاط حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد و مرکز این استان تقاطع محور یاسوج به اقلید در منطقه مهریان که ورودی مناطق گردشگری استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد بوده که ساماندهی آن با توجه به در حال اجرا بودن محور یاسوج -اقلید از اهمیت خاصی برخوردار است.
متاسفانه روزانه در این مسیر شاهد رخ دادن حوادث جرحی، فوتی و خسارات مالی در این مسیر هستیم.
تصاویر زیر بخشی از آخرین فعالیت در این طرح است؛

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت