پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 بهمن 1400 ساعت 13:11:: شناسه خبر: 113715

گزارش کامل یادواره روحانی شهید« سید علی نورالدینی» نخستین شهید انقلاب در شهرستان کهگیلویه

در سومین روز از دهه فجر یادواره روحانی شهید« سید علی نورالدینی» نخستین شهید انقلاب در شهرستان امروز برگزار شد.

صدای جنوب:

سید عبدالعزیز موسوی در این یادواره با اشاره به اینکه در حکومت طاغوت مستشاران نظامی امریکایی و ده‌ها هزار امریکایی دیگر در مراکز حساس مملکت به حیف و میل و چپاول مشغول بودند، افزود:با شکل‌گیری نهضت امام و روحانیت عظیم و شهدای روحانی از جمله شهید نورالدینی و با پشتیبانی ملت انقلاب ۵۷ رقم خورد.

فرماندار کهگیلویه گفت: انقلاب ۵۷ برگرفته از مکتب عاشورا و قیام خونین اباعبدالله الحسین«ع» در کربلا بود.

 

وی ادامه داد: اگر قیام کربلا زنده نبود هنوز ما زیر بیرق طاغوت در ضلالت و گمراهی بودیم.

 

موسوی تصریح کرد: شهدا با جانفشانی و ایثار پای پیمان خود با ملت و اسلام و امام را با خون خود امضا کردند و این انقلاب بزرگ را به دست ما سپردند.

 

وی با بیان اینکه امروز مسؤولیت و مأموریت ما بسیار سنگین‌تر از اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس است، گفت: برای این نظامی که با خون شهدا شکل گرفت بایستی از دل و جان مایه بگذاریم.

 

فرماندار کهگیلویه تأکید کرد: در حفظ دستاوردها و آرمان‌های شهدا نهایت تلاش را داشته باشیم نگذاریم خواب‌های آشفته دشمنان تعبیر شود.

 

وی اضافه کرد: همچنان که در چهل سال گذشته پوزه استکبار را به خاک مالیدیم در چله دوم انقلاب هم از آرمان‌ها و اهداف امام و شهدا حفاظت و صیانت خواهیم کرد.

 

این مسؤول گفت: در محضر شهدا عهد می‌بندیم که از آرمان‌ها، اهداف و راه امام و انقلاب تا پای جان حمایت و دفاع می‌کنیم.

 

وی همچنین نسبت به شیوع سویه جدید کرونا در شهرستان هشدار داد و افزود: با توجه به بالا بودن قدرت تسری این ویروس اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود نوروز خطرناکی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان نیز اظهار داشت: افتخار می‌کنیم روحانیت همواره جلودار ملت و پیشگام در همه صحنه‌ها بودند.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه شهید نورالدینی در خط مقدم مبارزه با رژیم ستمشاهی بود، افزود: نسل جدید بدانند روحانیت بی‌تفاوت نبودند و همیشه آماج تیر زهرآگین دشمن بوده و هستند.

 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر جهاد را در ابعاد گوناگون مطرح فرمودند اخیرا نیز فرمان جهاد تبیین را صادر کردند.

 

کارشناس مذهبی گفت: زمانی امام فرمان جهاد صادر کردند شهدا آمدند جانفشانی کردند وای به حال ما اگر خون این شهیدان یقه ما را بگیرد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها برای این است که میثاق کنیم که هر لحظه لیاقت شهادت داشته باشیم تصریح کرد: کسی لیاقت شهادت دارد که مطیع رهبر باشد.

 

حجت‌الاسلام اندرزیان گفت: همیشه انقلابی باشیم فضای معنوی و ملکوتی سال ۵۷ را حفظ کنیم نه فضای سبقت گرفتن برای میز و صندلی را.

 

وی در ادامه افزود: در زمان جنگ از سنگرهای رزمندگان نور به آسمان می‌رفت دعا و مناجات و راز و نیاز داشتند شهیدان قبل از شهادت شهید بودند.

 

فعال فرهنگی تأکید کرد: شهید شدن یعنی در جهاد تبیین بی‌تفاوت نباشی، یعنی حرص و طمع نداشته باشی، شهدا دنیا طلب نبودند و حسادت و کینه نداشتند.

 

اندرزیان با اشاره به اینکه طاغوت یک رژیم ۱۰۰ درصد وابسته بود، گفت: شاه بدون اجازه سفیر انگلیس نمی‌توانست کاری انجام دهد.

 

وی با ابراز تأسف از قیاس جمهوری اسلامی با اروپا و غرب افزود: ما رهبر بی‌نظیر داریم، دین اسلام و قرآن و ۱۴ معصوم داریم آنها ندارند.

 

استاد حوزه گفت: انقلاب عشق بود شهدا دلبسته به دنیا نبودند در جبهه هم عقل بود هم عشق انسان تا عاقل نشود عاشق نمی شود.کسی که عاقل می‌شود اهل شریعت می شود حلال حرام می کند.

 

وی با بیان اینکه انقلابی عاشق است و به تعبیر حضرت آقا انقلابی چرت نمی‌زند، افزود:انقلابی‌ای که دنبال زندگی شخصی و مقام باشد انقلابی نیست، پیرو مکتب شهیدان باشیم.

 

اندرزیان با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های گام دوم انقلاب اخلاق و معنویت است، گفت: همه نهادها می‌بایست این مهم را رعایت کنند.

 

روحانی شهید حجت‌الاسلام سید علی نورالدینی هفتمین شهید صدر انقلاب و اولین شهید روحانیت استان کهگیلویه و بویراحمد است که در روز ۲۸ محرم مصادف با هشتم دی ماه سال۵۷ در تظاهرات ضد رژیم پهلوی در بهبهان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت