پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اسفند 1400 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 115437

تحلیل امام جمعه دهدشت از جنگ روسیه و اوکراین

امام جمعه دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه گفت: باتلاق امروز اوکراین نتیجه انقلاب نارنجی و کودتای مخملی در گذشته توسط ایالت متحده آمریکاست.

صدای جنوب:

امام جمعه دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه گفت: باتلاق امروز اوکراین نتیجه انقلاب نارنجی و کودتای مخملی در گذشته توسط ایالت متحده آمریکاست.

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین عبادی سیاسی جمعه ضمن رعایت همه نمازگزاران به توصیه و مراعات تقوا، یکی از مصادیق مهم تقوا را حسن خلق عنوان و اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف متقابل زن و شوهر گفتار زیباست.

 

وی زیاد شدن رزق، تاخیر در مرگ و محبوبیت در میان اهل را از برکات دنیوی آثار حسن خلق عنوان و بیان کرد: اثر اخروی آن این است که انسان را به بهشت مییرد.

 

وحدانی فر خاطرنشان کرد: اهل تقوا کسانی هستند که در جامعه و خانه مراقب زبانشان هستند.

 

وی در خطبه دوم خواستار استفاده از دهه دوم ماه رجب ماه رحمت الهی از همه مومنان شد.

 

خطیب جمعه دهدشت شهادت امام کاظم(ع) را یادآور شد و تصریح کرد: زندان‌های طولانی این امام همام گویای خطرات و مشکلات بسیار زیادیست که وجود نازنین آن حضرت برای جهاد داشته‌اند.

 

وی مسئله جهاد تبیین را یادآور شد و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم امر فکری و قطعی امام مسلمین بر زمین بماند، همه مردم خصوصا جوانان چه در فضای مجازی و حقیقی جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی با توجه به جنگ ترکیبی دشمن بیان کرد: باید با جهاد تبیین توطئه‌های دشمن را خنثی کرد و مشکلات باعث نشود که از گفتمان رهبری دست بکشیم.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در چهار دهه انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم گفت: امروزه دشمن با جنگ اقتصادی و رسانه‌ای به مقابله با آمده است، باید با تولید به مقابله جنگ اقتصادی و با تبیین به مقابله جنگ رسانه‌ای پیش برویم.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر مذاکرات وین را حساس خواند و تصریح کرد: تیم مذاکره کننده کشورمان تمام خطوط قرمز رهبری را که در دوره‌های قبل مشخص کرده بود به آن عمل کردند و کوتاه نمی‌آیند، کار به جایی رسیده که نیاز به یک تصمیم سیاسی است، امروز تصمیم با آمریکا و غرب است که چکار کند.

 

امام جمعه دهدشت گفت: گذشت آن زمانی که عده‌ای فکر میکردند با لبخند جواب میگیرند و شاید با گریه کردن امتیاز بگیرند، امروز تیم مذاکره کننده متشکل از جوانان توانمند، متخصص و کارآزموده است و جمهوری اسلامی بنای کوتاه آمدن در مقابل فشارهای غرب نخواهد داشت.

 

وی با توجه به فشار سنگین مسئله حجاب در کشور هند افزود: قدرت ایمانی زنان هندی نشان از گزاره‌های آخرزمانی اهل تقواست که در سراسر این بلاد گسترده شده است.

 

وحدانی‌فر عنوان کرد: یاران حضرت بقیه‌الله به بلوغ سیاسی، اعتقادی و ایمانی می‌رسند و میدانند که اسلام بر حق است، لذا بر همه واجب است از بانوان محجبه در همه بلاد اسلامی حمایت کنیم.

 

خطیب جمعه دهدشت هفته امور تربیتی اسلامی را یادآور شد و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت معلمان توانمند، متدین و متخصص در امور تربیتی لازم است.

 

وی با بیان اینکه مسئله تربیتی در برخی دولت‌های جدی گرفته نشد افزود: امیدواریم دولت انقلاب کاری انجام دهد و آموزش و پرورش با برنامه‌محوری و افق دید بلند داشتن، این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

 

امام جمعه دهدشت با توجه به وضعیت اتفاقات دنیا جنگ روسیه و اوکراین ادامه داد: ما از جنگ استقبال نمیکنیم، اسلام با جنگ و جنگ‌افروزی و بی‌خانمانی مخالف است، باید مشکلات با مذاکره حل کنند.

 

وی افزود: نگاه‌های سیاسی در کشور ما از این اتفاق عبرت بگیرند.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: باتلاق امروز اوکراین نتیجه انقلاب نارنجی و کودتای مخملی در گذشته توسط ایالت متحده آمریکاست و اگر تدبیر رهبری و بصیرت مردم نبود چنین مسئله‌ای در فتنه۸۸ در کشور ما اتفاق می‌افتاد.

 

وی با بیان اینکه اوکراین با اعتماد به غرب زرادخانه هسته‌ای خود را تعطیل کرد، افزود: امروز پاسخ به رییس جمهور اوکراین به کسی که این تضمین را به او داده بود گفتند ما برایتان دعا میکنیم.

 

وحدانی‌فر اظهار کرد: این اتفاقات ما را یاد آن تیتر بزرگ که امضای کری تضمین است می‌اندازد، درود بر رهبر معظم انقلاب که این تضمین‌ها را نپذیرفت که امروز این مسئله بر سر کشور ما اتفاق بیفتد.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه دیروز عده‌ای می گفتند دنیای فردا دنیای گفتمان است و نه دنیای موشک، بیان کرد: اما سردار ما را با موشک زدند، امروز دنیا دنیای زور و موشک است، اگر قدرت نظامی نداشته باشی شما را زیر پا له می‌کنند و به استناد همین حرف‌ها می‌خواستند برجام ۲ و ۳و برجام منطقه‌ای را اجرا کنند.

وی اظهار کرد: سرنوشت اعتماد کنندگان به غرب از جمله پهلوی در ایران، صدام در عراق، مرسی در مصر، قذافی در لیبی، بن علی در تونس، اشرف غنی در افغانستان همه تکیه بر باد بود که امروز شاهد جایگاه آنها هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت