پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 فروردین 1401 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 117726

برگزاری همایش بررسی راهکار‌های برون رفت از مشکلات بهمئی

همایش بزرگان، ریش سفیدان و کارشناسان برای بررسی آسیب های اجتماعی و برون رفت از مشکلات در لیکک برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب ، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این همایش، گفت: علاوه بر بودجه سالانه شهرستانی، امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به بهمئی اختصاص داده شد.
حجت الاسلام موحد با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال گذشته ۱۵۴ میلیارد تومان برای تامین آب شرب این شهرستان از سد کوثر اختصاص یافت که هم اکنون در حال تکمیل است افزود: ۳۹۰ میلیارد تومان هم در همین مدت در بخش‌های مختلف برای رفع محرومیت‌ها در شهرستان بهمئی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه، سال گذشته نخستین معدن سلستین در بهمئی برای رفع بیکاری و اشتغال جوانان با مشارکت شرکتی از کشور چین کلنگ زنی شد بیان کرد: برای تامین برق پایدار در این شهرستان، در سال گذشته ۱۳۶ میلیار تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های برق رسانی هزینه شده و برای راه اندازی مرحله دوم آن نیز همین مبلغ اختصاص داده شده است.

موحد با تاکید بر مشارکت مردم، کارشناسان و متنفذان برای بررسی آسیب‌های مختلف و توجه جدی به توسعه این شهرستان اضافه کرد: باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توسعه شهرستان با فرهنگ سازی، شفاف سازی و استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، تلاش دوچندان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این همایش با اشاره به نقش مؤثر بزرگان، کارشناسان و نخبگان در کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به روند توسعه شهرستان گفت: با برنامه ریزی منسجم می‌توان بستری مناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی پیشرفت، توسعه و آبادانی منطقه را فراهم کرد.

جواد هاشمی افزود: مشارکت متخصصان در بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی راهکاری مناسب است و باید به آن توجه جدی شود.

فرماندار بهمئی هم با اشاره به اینکه، بحران جمعیت و کاهش جمعیت، حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، آسیب‌های فضای اجتماعی و پیامد‌های اجتماعی و فرهنگی کرونا از جمله محور‌های این همایش است گفت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی، تهدیدات و فرصت‌ها برای کمک به شهرستان امری ضروری و سودمند است.

علی محمدی با بیان اینکه در این همایش برخی طرح‌های نیمه تمام، اشتغالزایی، انتشار شایعات، ناامنی در محتوای فضای مجازی، بررسی موضوعات اجتماعی از جمله مواد مخدر و طلاق به عنوان مهمترین آسیب‌های اجتماعی بررسی شد ادامه داد: برای کنترل آسیب‌ها اجتماعی با هماهنگی، تعامل و هم افزایی دستگاه‌های مختلف برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت