پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 فروردین 1401 ساعت 11:01:: شناسه خبر: 118066

صداقت ، شفافیت و قانونمداری سید محمد موحد در انتخاب شهردار دهدشت

انتخاب شهردار در ایران همواره امری پر حاشیه و گاها مساله ساز بوده است، شهرداری دهدشت هم از این امر مستثنی نبوده و در همه ادوار دارای حواشی گوناگونی بوده است که این دوره حواشی آن از متن بیشتر بوده است .تاخیر چندین ماهه صدور حکم شهردار منتخب خود گواه این مدعا است.

صدای جنوب:

انتخاب تا انتصاب شهردار دهدشت و اثبات صداقت ، شفافیت و قانونمداری سید محمد موحد.*
*تیر حاشیه سازان و‌ شایعه پراکنان علیه موحد به سنگ خورد.*

انتخاب شهردار در ایران همواره امری پر حاشیه و گاها مساله ساز بوده است، شهرداری دهدشت هم از این امر مستثنی نبوده و در همه ادوار دارای حواشی گوناگونی بوده است که این دوره حواشی آن از متن بیشتر بوده است .
تاخیر چندین ماهه صدور حکم شهردار منتخب خود گواه این مدعا است.

بحث دخالت سیاسیون و‌ خواص از یک طرف و‌ مسائل قومیتی از طرف دیگر و همچنین فشار مردم به اعضای شورا و گمانه زنی های رسانه ی به این حواشی بیش از پیش دامن می‌زند.

بالاخره پس از ماه ها وقفه طولانی حکم شهردار منتخب شورای شهر دهدشت صادر شد.حکمی که طبق قانون می‌بایست سریعتر از این زمان صادر می شد اینکه چرا زمانبر شده است در این مقال نمی گنجد موضوع بحث ما صداقت و شفافیت و قانونمندی سید محمد موحد بعنوان نماینده‌ی مردم شریف کهگیلویه بزرگ‌ است که از ابتدای این موضوع تا این سان هیچگونه دخالت سوء ی در بحث انتخاب شهردار نداشته و همیشه تاکید به احترام به نظر اعضای شورا و تمکین به قانون داشته است.
همه میدانیم شهردار منتخب آقای نکویی زاده که از فرزندان ایل سترگ دشمن‌زیاری هست از مخالفین نماینده کنونی آقای موحد و از مدافعین و حامیان نماینده سابق آقای هاشمی پور است و در این گزاره هیچ شک و شبهه ی نیست. لذا اگر‌ موحد قصد دخالت در انتخاب شهردار را داشته و‌ میخواست نظرش را به اعضای شورا دیکته کند در زمان انتخاب آقای نکویی زاده با تماس ، پیام و… به تعدادی از اعضای شورا که از حامیان اصلی خودش بودند سفارش منع انتخاب نکویی‌ زاده را مطرح می‌کرد و جلوی اینکار را می گرفت .
پس نه تنها موحد در انتخاب شهردار دخالت نکرد بلکه دیگر نمایندگان ادوار بودند که پا را فراتر گذاشته و برای رای دادن به شهردار منتخب بصورت علنی
با یکی‌از‌ اعضای شورا تماس برقرار نمودند که در همان روز در همان جلسه آن عضو شورا این موضوع را با قسم‌جلاله رسما اعلام می کند که بخاطر تماس فلان شخص رای میدهم.
در صورتی که در آن زمان عده ی جهت به حاشیه بردن نماینده که درگیر کارهای مهمتری از جمله پیگیری پروژه‌های عمرانی کهگیلویه بزرگ ، جذب اعتبارات و بودجه و…. بوده است موحد را متهم به دخالت می‌کردند و‌ شایعات گوناگون منتشر می کردند.
آیا دخالت یعنی‌ اینکه اجازه بدهید شخص مخالفت شهردار بشود؟

حاشیه سازان و شایعه پراکنان در اینجا که تیرشان به سنگ خورده بود از فردای انتخاب آقای نکویی زاده بعنوان شهردار و معرفی به استانداری بیکار ننشسته اند و باز انواع اقسام اتهامات را به موحد منتسب داده‌اند که موحد مانع صدور حکم شهردار انتخابی می شود.
موحد در صدور حکم دخالت می کند و قس علی هذا.
در صورتی که طبق قانون پروسه‌ای معرفی ، تایید صلاحیت و استعلام از دهدشت تا وزارت کشور و استانداری خود پروسه ی زمانبری است و با توجه به مشکلاتی که بر سر راه بود این پروسه زمانبرتر شد …
که سید محمد موحد در نشست خبری عید نوروز با اصحاب رسانه تمام واقعیت و جریان‌ موضوع را بیان کردند .
بهرحال پس از ماه ها حکم شهردار منتخب صادر و آقای نکویی زاده رسما شهردار دهدشت شد اینکه انتخاب خوبی بوده است یا نه و آیا اینکه موفق خواهد شد یا نه و اینکه آیا دیگران از بیرون برای ایشان تصمیم گیری می کند یا نه را به آینده و صاحب نظران و‌کارشناسان امر موکول میکنیم و‌ موضوع بحث ما نیست اما همه و همه دیدیم موحد از ابتدا تا انتها هیچگاه در فرایند انتخاب تا صدور حکم انتصاب شهردار دخالت که نکرده بلکه به انتخاب و‌ نظر شورای دهدشت احترام گذشته و با رایزنی‌های مستمر و مداوم پیگیر این موضوع بوده است تا به بهترین نحو ممکن حل فصل و ختم بخیر بشود که این‌ نشان از
شفافیت و، صداقت و قانونمندی و‌ قانونمندی سید محمد موحد است که هیچگاه تسلیم حاشیه سازی و شایعه پراکنی نخواهد شد و‌ خللی در اراده ایشان بوجود نخواهد آمد و پیگیری پروژه های عمرانی و رفع رجوع مشکلات مالی و فنی شهرداری های حوزه انتخابیه برایش ارجح تر و مهم‌تر از حواشی های بی مورد است که کمک مالی شب عید چندین میلیاردی از طریق معاونت عمرانی به شهرداری های نمونه بارز و‌گواه این مدعا است.
سید ضیاءالدین طبیب‌زاده

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت