پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 فروردین 1401 ساعت 08:01:: شناسه خبر: 118313

نبود زیرساخت برای صادرات کالا از کهگیلویه و بویراحمد

به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، سالانه تنها ۷ میلیارد دلار از تولیدات از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود.

به گزارش  صدای جنوب  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان گفت: واحدهای تولیدی استان سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار کالا به بازارهای بین المللی صادر می کنند اما بخش کمی از این میزان کالا از طریق گمرک استان انجام می شود.
جبار کیانی افزود: به دلیل نبود زیرساخت های لازم، سالانه فقط هفت میلیارد دلار از تولیدات از طریق گمرک استان صادر می شود.
وی ادامه داد: بخش عمده محصولات تولیدی و صادراتی این استان در صادرات استان های بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اصفهان ثبت می شود در حالی که صنایع مربوط به استان است.
کیانی بیان کرد: یکی از مشکلات اقتصادی استان و تورم حاکم بر بازار، مدیریت دستوری بازار است که سبب تجمیع مشکلات تورمی می شود.
وی گفت: برخی کالاها و خدمات در طول چند سال افزایش طبیعی قیمت خود را به دلیل قیمت گذاری دستوری ندارند که این امر سبب انفجار قیمت ها بعد از مدتی خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان به تاثیر همه گیری کووید ۱۹ بر تولیدات استان پرداخت و افزود: همه دنیا برای جبران عقب ماندگی های ناشی از آن برنامه هایی را به اجرا گذاشته است و این استان نیز باید چنین برنامه های برای سال ها و ماه های آینده در نظر بگیرد. 
کیانی درباره طرح های نیمه تمام نیز عنوان کرد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقتصادی در استان ۱۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: برخی از طرحهای بزرگ فعال استان به دلیل مشکلات مالی از تولید و فعالیت باز مانده‌اند.
وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد همواره از سرمایه گذاری های بزرگ و هلدینگ ها و شرکت های عظیم دولتی محروم بوده که این مساله عقب ماندگی های کنونی را در پی داشته است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت