پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اردیبهشت 1401 ساعت 17:02:: شناسه خبر: 119266

امام جمعه سوق:

نامگذاری روز قدس دستاورد زیادی برای مردم فلسطین داشته است

در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس نماز جمعه نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ این هفته شهر سوق با حضور پرشور نمازگذاران به امامت حجت الاسلام مهدی کیانی اصل در مسجد جامع صاحب الزمان اقامه گردید.

صدای جنوب:

در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس نماز جمعه نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ این هفته شهر سوق با حضور پرشور نمازگذاران به امامت حجت الاسلام مهدی کیانی اصل در مسجد جامع صاحب الزمان اقامه گردید.

خطیب جمعه شهر سوق در خطبه دوم به مسئله روز جهانی قدس اشاره وبیان داشت.پیامبر فرمودند : هرکس که شب را به صبح برساند و به امور مسلمین بی تفاوت باشد مسلمان نیست . این حدیث نشان از یک رابطه مستحکم دینی است که مسلمانان را نسبت به یکدیگر مسئول می داند و آن را عضو یک خانواده بزرگ امت اسلامی می شمارد.
حجت الاسلام کیانی اصل گفت: امروز جامعه فلسطین از ساده ترین حقوق انسانی از جمله حق تعیین سرنوشت خود و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین خود محروم است.
وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی این نامعادله این است که در یک طرف رژیم صهیونیستی با حمایت گسترده همه کشورهای غربی قرار دارد و در طرف دیگر جامعه فلسطین تک و تنها است. این شرایط اقتضا می‌کند که به حمایت از جامعه مظلوم فلسطین به این ظلم پایان بدهیم و زمینه احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین را فراهم سازیم.
امام جمعه سوق ادامه داد: البته خود فلسطینی‌ها هم با انجام عملیات جهادی اخیر نشان دادند که یک هدف واحد دارند آن هم آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده فلسطین است.
وی گفت: اعلام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب و به تبع آن تأکید بیشمار رهبر انقلاب بر بزرگداشت این روز ، دستاورد های بیشماری را برای مردم مظلوم فلسطین داشته است ؛ از جمله جلوگیری از عدم فراموشی مسئله قدس و مصدومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان – نجات ملت فلسطین از تنهایی – ایجاد روحیه اعتماد به نفس در میان مردم و جوانان فلسطینی انشالله به زودی شاهد اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی باشیم..

حجت الاسلام مهدی کیانی اصر به تحریف نام خلیج فارس اشاره وگفتندفارس هستی و فارس میمانی…
وی بابیان اینکه دشمن ذیل راهبرد ستیز با استقلال ملی ملت ایران تحریف نام خلیج فارس را در دستور کار قرار داده گفت: باید در جهت تقابل با این توطئه شیطانی بایستیم و ما اهل ستیزه گری نیستیم اما اهل حفظ هویت خود ، استقلال خود ، عزت خود هستیم . هرکس که عزت ملت ایران را بخواهد پایمال کند ، بخواهد دست سلطه بر این ملت دراز کند ، ملت ایران با غیرت خود ، با ایمان خود ، این دست را قطع میکند..
مهدی کیانی اصل ضمن گرامیداشت روز کارگر بیان داشت:
وقتی که پیامبر اسلام دست یک کارگر را می بوسید فقط یک تعارف نیست بلکه این یک تعلیم است و می خواهد از کار و کارگر تجلیل شود و رهبر معظم انقلاب هم توجه ویژه‌ای به موضوع کار و کارگری داشتند ؛ کارگر را به عنوان عنصر ارزشمند جامعه و ستون فقرات اقتصاد وابسته بودن اقتصاد کشور به کار و کارگری و حمایت واقعی از کارگر را مطرح فرمودند.
ایشان به شهادت شهید مطهری و روز معلم اشاره وگفتند: متفکر ژرف اندیش ، پهلوان مبارزه با التقاط ، مجاهد فی سبیل الله ، معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فردای کشور ، متفکر دین شناس مومن ، با اخلاص و پرکار ؛ این تعابیری است که رهبر انقلاب در مورد شهید مطهری بیان کردند و این روز را به همه معلمان عزیز تبریک گفت.
وی تاکید کرد: معلم در نظام جمهوری اسلامی تراز عملکردی میخواهد.
باید دانش آموزی شجاع ، آزاده ، فهمیده ، عاقل ، خردمند و متفکر تحویل جامعه بشری دهد و تراز او در گفتار و رفتار و کردار ، التزام انقلابی به اسلام ناب محمدی است.
در ادامه این خطبه همچون هفته های گذشته یاد یکی دیگر از شهدای گرانقدر شهر سوق شهید راستگو گرامی داشته شد که به معرفی ایشان پرداختند
شهید عبدالطیف در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی در شهر سوق به دنیا آمد.
خصوصیات این شهید بزرگوار :۱. برای اعضای خانواده ، پدر و مادر و بزرگترها احترام خاصی قائل بود۲. بسیار مهربان بود ۳. در کارهای خانه همکاری فعال داشت ۴. حساسیت خاصی نسبت به دوستانش داشت که خدایی نکرده منحرف نشوند. ۵. تاکید بر آموزه های دینی و اخلاقی و عفاف و حجاب داشت ۶. قبل از انقلاب به صورت فعالانه در اعتراضات شرکت می‌کرد ۷. اعلامیه های امام و تصاویر آنها را تکثیر می کرد و به صورت مخفیانه به مردم می‌رساند ۸. شب و روز دیوارهای شهر را شعار علیه رژیم غاصب پهلوی می‌نوشت ۹. در بحث تنگه مجاهدین درس به حضور فعال داشت ماشین استاندار زمان شاه را سنگباران کردند و شعار مرگ بر شاه می گفتند.
قبل از شهادتش یک بار از ناحیه زانو زخمی شد و بیست روز استراحت پزشکی داشت ولی فقط دو روز ماند و می گفت مگر نمیدانی در خرمشهر و آبادان چه بر مردم می گذرد ؛ باید بروم .
در این دو روز پایانی زخمی همه فامیل را دور زد و خداحافظی کرد ؛ انگار می دانست این سفر آخرش هست و بالاخره در تاریخ ۱۳۶۱/۰۲/۱۷ به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت