پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 خرداد 1401 ساعت 08:03:: شناسه خبر: 121135

روشنفکر: سفر به جلاله از لحاظ اوج محرومیت، بسیار تکان‌دهنده بود / فرماندار دنا: مشکلات حوزه بهداشت، آب، راه و اینترنت در منطقه جلاله به معنای واقعی کلمه دردآور است

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار استان و فرماندار شهرستان دنا از آخرین نقاط محروم استان، روستای جلاله بخش پاتاوه بازدید کردند

مردم شریف جلاله امروز جمع شدند، ضمن تقدیر از استاندار دلسوز که در این جمع حضور پیدا کردند، باید عرض کنم در مدت مسئولیتشان طبق رسالتی که به ایشان واگذار شده و به نوعی رئیس جمهور استان است، شبانه روز در سراسر این استان و روستاهای کم برخوردار حضور دارند و مستقیما مشکلات را از زبان مردم می‌شنوند.
وی افزود: همچنین باید از فرماندار شهرستان دنا به جهت ارتباط با مردم تقدیر کرد، یکی از مواردی که جدی مردم را رنج می دهد در حالیکه یکی از خواسته های مشروع و نیاز اولیه آنهاست و هر دولتی ملزم به رفع این نقیصه است، جاده های ارتباطی می باشد.
وی اظهارداشت: قطع به یقین می دانیم همه توقعات بجایی است، اگر در گذشته مسئولان نتوانستند بصورت کامل جوابگوی نیازهای جاده و آب شرب باشند، شما حتما در دستور کار قرار دهید و مسئولان را ملزم کنید هرچه زودتر این نواقص را رفع کنند.
روشنفکر اذعان داشت: جان بسیاری انسانها و مخصوصا مادران زیادی در گذشته به علت نبود این جاده های مواصلاتی در راه رسیدن به امکانات پزشکی و مراکز درمانی از دست رفت، حتما درک کرده اید و دستور خواهید داد تصمیمات جدی گرفته شود.
وی اضافه کرد: از مهمترین مشکلات مردم این منطقه پوشش صدا و سیما، مشکلات آنتن دهی و اینترنت و ماهواره ای است که از مسئولان مرتبط حاضر انتظار دارم در جهت رفع آنها همت کرده و دستورات لازم را صادر کنند.
نماینده مردم مرکز استان در حاشیه این سفر نیز با بیان اینکه سفر به جلاله بسیار تکان‌دهنده بود، خاطرنشان کرد: به جهت شرایط و وضعیتی که مردم از جهت محرومیت و کم‌برخورداری داشتند، وضعیت بسیار تکان دهنده بود تا جاییکه از نعمت گاز محرومند، جاده های مواصلاتی جوابگو نیست و حداقل ۶ ماه از سال جاده ها قابل استفاده نیستند.
وی اضافه کرد: رودخانه خشنی در این منطقه شاهد هستیم که به راحتی قابل تردد نیست، آب شرب، اینترنت، حوزه بهداشت و سایر موارد هستند که نیاز به رسیدگی جدی و سریع دارند.
روشنفکر تصریح کرد: در راستای این سفر مقرر شد مشکلات و نیازها طی صورت جلسه ثبت شده و توسط دستگاههای مختلف تقسیم کار صورت گرفته و مسئولان به ویژه سازمان های خدمات رسانی در موعد مقرری بعضی از مشکلات و محدودیت ها را در اسرع وقت بعد از تامین اعتبار رفع کنند.

فرماندار شهرستان دنا نیز که در این سفر نماینده مردم مرکز استان، استاندار و جمعی از مسئولان را در بازدید از روستای جلاله بخش پاتاوه همراهی می کرد، گفت: منطقه جلاله دارای ۵ پاره ده و ۲۵۰ تا ۳۰۰ خانوار هستند که در گذشته بالغ بر هزار نفر جمعیت داشته ولی به علت نبود امکانات به شهرستانها و استانهای همجوار کوچ کرده اند.
کورش درخشان زاده تصریح کرد: این مردم متاسفانه فاقد هرگونه امکانات اولیه هستند، به دلیل نیازهایی که عموم مردم دارند بحث جاده ارتباطی است که به علت بارش شدید برف در فصل سرما قریب به ۶ ماه کاملا بسته می شود و تنها مسیر تردد آنها از جاده لردگان است.
وی اضافه کرد: بحث عدم پوشش شبکه های تلویزیونی از دیگر مشکلات مردم منطقه است، این عدم پوشش باعث شده مردم به ماهواره رو بیاورند لذا انتظار داریم حتما فکری به حال این مشکل شوند. اینترنت و ارتباطات سیار نیز بطور کامل وجود ندارد و بی بهره مانده اند، مشکلات حوزه بهداشت نیز به معنای واقعی کلمه دردآور است. در حوزه بهداشت و زایمان و انتقال به اولین مرکز بهداشت هم به جهت نداشتن مسیر ارتباطی و هم نبود وسیله نقلیه، بسیار سخت است. لوله های آب نیز فرسوده هستند و انتظار پیگیری و رسیدگی داریم.
وی عنوان کرد: در حوزه آب منطقه ای نیز سدی در بالادست منطقه جلاله وجود دارد که هم برای آنها مشکلاتی ایجاد شده است و هم برای منطقه سادات محمودی که سد در پایین دست آنها واقع می شود، به جهت اینکه در سنوات قبل سد خرسان ۳ طراحی شد و تنها در حد تجهیز کارگاه بود و عملا روستاهای اطراف از هرگونه امکانات رفاهی بی بهره هستند در حالیکه به عقیده برخی کارشناسان اینرسد بهره ای برای استان ما نیز ندارد.
درخشان زاده همچنین با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی گفت: از مسئولان مربوطه انتظار می رود در بخش پمپاژ آب کشاورزی به واسطه وجود رودخانه پرآب خرسان در این منطقه، برای رونق بخش کشاورزی کمک کنند. تاکید بنده بر این است دغدغه مردم را شنیده و از آنها خرده نگیریم زیرا مشکلات بسیار زیاد است و دغدغه استاندار و نماینده مردم مرکز استان در مجلس است که مشکلات حل شوند. موضوع دیگر این است که جاده ارتباطی این منطقه ۳ ماه از سال هنوز شروع نشده، این ۳ ماه هم احتمالا کاری پیش نخواهد رفت. اوایل تحرکات خوبی صورت گرفت اما کافی نیست و توقع داریم در ۳ ماه باقیمانده از زمان کاری که ۶ تا ۸ کیلومتر دیگر مانده است روند کار را تسریع دهند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت