پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 خرداد 1401 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 121583

پدر شهید قربانعلی سبحانی«خواک» به فرزند شهیدش پیوست

سید الله رحم سبحانی پدر شهید والامقام سید قربانعلی خواک «سبحانی»  امروز ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ به فرزند شهیدش پیوست.

صدای جنوب:

سید الله رحم سبحانی پدر شهید والامقام سید قربانعلی خواک «سبحانی»

امروز ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ به فرزند شهیدش پیوست.

شهید سید قربانعلی خواک «سبحانی» سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در روستای چغل از توابع شهرستان کهگیلویه چشم به جهان گشود و پس از پایان تحصیلات دوره دبیرستان در رشته تربیت معلم گچساران پذیرفته شد.

بنا بر این گزارش شهید قربان علی خواک تک فرزند خانواده و از نبوغ، درایت و متانت خاصی برخوردار بود.

شهید خواک(سبحانی) در دوران جنگ تحمیلی سه بار برای حضور در دفاع مقدس عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات والفجر ۸ مجروح و سرانجام چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در جزیره مینو مفقود الاثر شد.

برپایه گزارش صدای جنوب،مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم سبحانی، فردا یکشنبه ساعت ۱۸ در قطعه صالحین دهدشت (قبرستان قدیم) برگزار می شود.

پایگاه خبری صدای جنوب، این مصیبت را به خانواده سبحانی و سید امین سبحانی از خبرنگاران  استان تسلیت می گوید.

 

******

پیام تسلیت مسئولان:

*****

فرماندار کهگیلویه درگذشت پدر بزرگوار شهید والامقام،شهید قربانعلی سبحانی(خواک) را تسلیت گفت.

متن پیام سید عبدالعزیز موسوی به این شرح است؛

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحوم حاج میر الله رحم سبحانی پدر بزرگوار شهید قربانعلی سبحانی(خواک) موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

این اسوه مقاومت و استواری که با ایمان راسخ به آرمان‌های نظام اسلامی، فرزند عزیز خود را در حساس‌ترین مقاطع دوران دفاع مقدس روانه میدان جهاد و شهادت کرد، همواره الگوی درخشانی برای پدران این مرز و بوم خواهد بود.

اینجانب مصیبت وارده را به مردم شهیدپرور شهرستان کهگیلویه و خانواده محترم آن پدر فداکار تسلیت می‌گویم و برای ایشان علو درجات و همجواری با فرزند شهیدش و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.

شهید خواک(سبحانی) در دوران جنگ تحمیلی سه بار برای حضور در دفاع مقدس عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات والفجر ۸ مجروح و سرانجام چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در جزیره مینو به فیض شهادت نائل و جاوید الاثر شد.

*****

*فعال رسانه ای عزادار شد/پیام رییس انجمن خبرنگاران کهگیلویه*

پدر شهید قربانعلی خواک و سیدامین سبحانی فعال رسانه استان به رحمت ایزدی پیوست در همین رابطه رئیس انجمن خبرنگاران کهگیلویه با ارسال پیامی مصیبت وارده را تسلیت گفت.

به گزارش صدای جنوب، متن پیام بدین شرح است.

« انالله و انا الیه راجعون»
خبر درگذشت سید الله رحم الله پدر بزرگوار شهید خواک و سید امین سبحانی خبرنگار و نایب رئیس انجمن خبرنگاران کهگیلویه موجب اندوه فروان و تاثر شد.
پدری که فررزندانی تربیت نمود یکی خالصانه در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی جان خود فدا نمود تا حافظ و پاسدار نظام و میهن اسلامی مان باشد همین طور دیگر فرزندان که صادقانه برای خدمت به مردم در حال تلاش کوشش هستند.

اینجانب اصالتا ازطرف خودم و نیابتا از طرف جامعه رسانه شهرستان کهگیلویه مصیبت وارده را خدمت خانواده محترم سبحانی تسلیت عرض می نمایم، از خداوند منان طلب مغفرت برای مرحوم وصبری جمیل برای بیت مکرم مسئلت دارم.

خلیل مهرجو
رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان کهگیلویه

 

****

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

 

همکارگرامی

جناب آقای سیدامین سبحانی

درگذشت پدر بزرگوارتان را به حضرت‌عالی ، خانواده محترم و سایر بستگان معزز تسلیت گفته، از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و علو درجات و حشر با ائمه معصومین و برای جنابعالی و عموم مصیبت دیدگان، صبر و اجر جزیل خواهانیم.

خانه مطبوعات استان کهگیلویه وبویراحمد

 

***

بسم الله الرحمن الرحیم
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَا جِعُونَ.
برادر ارجمند،سید امین سبحانی
بدینوسیله مصیبت جانسوز در گذشت پدر بزرگوار و مهربانتان، اسوه صبرونیکی مرحوم سید  رحم الله سبحانی«خواک» پدر بزرگوار شهید والامقام خواک، موجب تاسف و تألم بسیار  گردید،

این ضایعه را به سادات رضاتوفیق خصوصاً جنابعالی و خانواده محترمتان،بستگان سببی ونسبی، تسلیت عرض نموده  و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی و برای شماو سایربازماندگان صبر جمیل آرزومندم،.

حکمت الله نریمانی

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه

***

متن پیام  مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی به شرح ذیل است:

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
خبر درگذشت مرحوم مغفور” سید آلارحم سبحانی” پدر شهید جلیل القدر “سید قربانعلی سبحانی (خواک) ”  از نمونه های صبر و ایثار موجب اندوه و تأثر فراوان گردید.
 پدران و مادران شهدا مروجین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، سرمایه‌های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اسوه های صلابت  هستند که جایگاه ویژه‌ای در مقام قرب الهی و در دل مردم قدرشناس استان دارند.
 بدون تردید مجاهدت فقید سعید سید میرآلارحم سبحانی،  در تربیت فرزندی مومن و فداکار، تحت آموزه های قرآن کریم و مکتب امام حسین(ع)،  الهام بخش مردمان این دیار در پرورش نسلهای حماسه ساز و پیشرو در دفاع از اسلام، ارزش‌های دینی و انقلابی خواهد بود.
اینجانب مصیبت وارده را خانواده محترم این شهید ، مردم متدین استان و  شهرستان کهگیلویه تسلیت عرض نموده و از پروردگار متعال برای آن فقید صالح، رحمت واسعه الهی، علو درجات و همنشینی با فرزند شهیدش و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می‌نمایم.
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۵۱
روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت