پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 تیر 1401 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 123216

کهگیلویه وبویراحمد پایلوت مدیریت جنگل های زاگرس شود

طغیان آفت پروانه برگخوار سفید در جنگل های زاگرس جنوبی موضوع نشست وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جنگلها و روسای سازمان های استان های درگیر با این آفت بود.

صدای جنوب:

طغیان آفت پروانه برگخوار سفید در جنگل های زاگرس جنوبی موضوع نشست وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جنگلها و روسای سازمان های استان های درگیر با این آفت بود.
سید علی معتمدی پور در گفتگو با خبرنگاران از تشکیل کارگروه ملی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه خبر داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان برخی پیشنهادهااز لزوم تهیه و ابلاغ پروتکل و دستورالعمل کنترل تلفیقی آفت توسط مرکز تحقیقات جنگل و مراتع با بررسی سایر روشهای بیولوژیک و مطالعه پرداتورهای افات واکوسیستم طبیعی خبر داد.
معتمدی پور گفت: ردیف اعتباری جهت آفات و بیماری ها پیشنهاد و برای ایجاد مرکز تحقیقات بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد تصمیم لازم در این نشست اتخاذ شد.
وی افزود در این نشست اختصاص درصد اقناع کننده ای از حق ابه اخذ شده به توسعه بیولوژیک و مدیریت جنگل های حوزه آبخیز و آبخیزداری و آبخوانداری به کمیسیون کشاورزی واگذار گردید.
معتمدی پور تاکید کرد بیشترین سرانه جنگل‌های بلوط کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد است و توضیح هر نوع اعتبار و مرکز مطالعات بر اساس میزان جنگل های موجود در استان ها باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: تاریخ بحران‌های جنگل زاگرس در جغرافیای استان ما ریشه دوانده است و باید این استان پایلوت مدیریت جنگل زاگرس شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت