پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مرداد 1401 ساعت 09:05:: شناسه خبر: 124047

سیل در قلعه‌رئیسی/حضور امام جمعه و غیبت عجیب شهردار در سیل /خسارات به زمین‌های کشاورزی+تصویر

به گزارش صدای جنوب ، با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر سیل در سطح استان از عصر امروز این بارشها در بخش چاروسا آغاز شد. بارش باران در کمتر از نیم ساعت بارید حجم بالایی از سیل را به همراه داشت. بر اثر این بارندگی رودخانه بزرگ قلعه رئیسی که مدتهاست بر اثر کمبود […]

به گزارش صدای جنوب ، با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر سیل در سطح استان از عصر امروز این بارشها در بخش چاروسا آغاز شد.

بارش باران در کمتر از نیم ساعت بارید حجم بالایی از سیل را به همراه داشت.

بر اثر این بارندگی رودخانه بزرگ قلعه رئیسی که مدتهاست بر اثر کمبود بارش خشک شده بود بر اثر این بارندگی رودخانه لبریز از آب شد.

شدت سیل به حدی بود که مردم از آب زیر پل های منتهی به قلعه رئیسی شگفت زده شدند.

 

بارندگی و شدت باران در شهر قلعه رئیسی سبب آبگرفتگی معابر شهری شد تا با ورود شهرداری و کارهای انجام شده آب از معابر اصلی شهر عبور کرد.

 

آبگرفتگی معابر اصلی شهر سبب شد تا مردم خود دست به کار شوند و آب جداول شهری را از جلوی منازل خود عبور دهند.

 

 

 

 

شدت بارندگی همچنین به پارک شهدای گمنام این شهر جریان پیدا کرد و با کمک شهرداری و شورای شهر مشکل برطرف شد.

بر اثر بارندگی بسیاری از زمین های کشاورزی شهر قلعه رئیسی و روستاهای اطراف به خصوص روستاهای کل بازار دچار خسارت فراوان شدند.

همچنین بارندگی سبب شد تا راه روستایی کل بازار و دره خواجه چاروسا قطع شود که داربام بخشدار چاروسا در حاشیه بازدید از این مسیر قول دادند که هر چه سریع تر مسیر بازگشایی شود.

حضور امام جمعه و بخشدار چاروسا در روستاها به خصوص حضور در روستاهایی که دچار آبگرفتگی شدید شده بودند به خصوص از زمین های کشاورزی از نکات جالب توجه بود.

 

 

تلاش بعضی اعضای شورای شهر و کارکنان ستادی شهرداری در جهت مدیریت سیل در سطح شهر قابل تقدیر بود اما غیبت شهردار در روزی که از روزها قبل با هشدارهای ستاد مدیریت بحران و تذکرات هواشناسی همراه بود بسیار محسوس بود به نحوی که همین غیبت سبب شد تا صدای بخشدار چاروسا هم در آید.

داربام بخشدار چاروسا با تذکر به مدیران عنوان کرد: در روزهای گذشته از طرق مختلفی اطلاع رسانی شد و مدیران نسبت به تذکرات کم توجهی کردند و همین سبب شد تا مردم به کمک مسئولان شهری و دهیاران بیایند.

وی افزود: در روزهای گذشته تمامی مصوبات و تذکرات ستاد بحران برای مدیران ارسال شد اما متاسفانه عده ای کوتاهی کردند.

داربام ادامه داد: سیل امروز قلعه رئیسی تاکنون خبری مبنی بر خسارت جانی نداشت اما خسارت مالی به خصوص به زیرساخت های شهری وارد کرد.

 

منبع فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت