پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مرداد 1401 ساعت 13:05:: شناسه خبر: 124093

مسئولان میدانی و بازگشت اعتماد از دست رفته

سال ها بود حضور مسئولان در میان مردم به فراموشی سپرده شده بود ومسئولان ترجیح می دادند از پشت میز و یا از مسافت دور، دستی برای توده های مردم تکان دهند . نبود مدیران در میان مردم و وعده های عمل نشده کم کم  به بی اعتمادی آحاد مردم از مسئولان دامن می زد […]

سال ها بود حضور مسئولان در میان مردم به فراموشی سپرده شده بود ومسئولان ترجیح می دادند از پشت میز و یا از مسافت دور، دستی برای توده های مردم تکان دهند . نبود مدیران در میان مردم و وعده های عمل نشده کم کم  به بی اعتمادی آحاد مردم از مسئولان دامن می زد تا اینکه دولت مردمی سیزدم  قدم در میدان خدمتگزاری به مردم گذاشت.

به گزارش  صدای جنوب   به نقل از خبرگزاری ایرنا، فاصله ها از میان برداشته شد، مدیران و مسئولان شانه به شانه هموطنان در فضای آکنده از صمیمت حرفهای آنان را گوش می دهند. روزی نیست که مسئولی بلندپایه از رئیس جمهور گرفته تا وزیران و استانداران در کنار مردم ننشینند و به درددل و آلام آنها گوش ندهند و برای حل مشکلات آنان دستوری صادر نکنند و دستور را تا به نتیجه رسیدن پیگیری نکنند.

این رویه که توسط آیت الله رئیسی رئیس جمهور آغاز شده کم کم به یک عادت برای مسئولان تبدیل شده است ،اینک مسئولان  شأنی جز خدمت به مردم برای خود تعریف نمی کنند چرا که اعتبار خود را از آن‌ها وام گرفته‌اند.
استانداران دولت مردمی سیزدم همچون رئیس جمهور در هفته میزبان همشهریان خود می شوند و به صورت حضوری مشکلات آنان را بررسی و برای حل آنان چاره اندیشی می کنند.
کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی است که استاندار و مدیران بلندپایه آن یک روز را در هفته به دیدار حضوری با مردم اختصاص می دهند و رودر رو و بدون واسطه دردلهای مردم را می شنوند. مردم هم بدون ترس و لکنت زبان مسائل و مشکلات خود را با استاندار و مدیران دولت در استان در میان می گذارند.
نگاهی به افراد ملاقات کننده نشان می دهد که از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف هستند ، بدون واسطه و در فضایی صمیمی پیشنهادات، مشکلات و طرح‌های خود را با استاندار در میان می گذارند.
این هفته هم  استاندار کهگیلویه وبویراحمد با وجود کسالتی که داشت نیز  در جریان دیدارهای مردمی که بطور هفتگی و روزهای شنبه برگزار می شود با ۲۴ نفر از مراجعه کنندگان دیدار و گفت وگو کرد.
در این نشست که کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی و سیداحسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری حضور داشتند، مسائل و مشکلات از سوی مراجعین بیان و استاندار پس از بررسی موارد مطرح شده، جهت رفع مشکل و حصول نتیجه دستورات لازم را صادر کرد.
یکی از همشهریانی که این هفته مشکلات خود را رو در رو با استاندار مطرح کرد بود از اینکه بدون واسطه و ترس در کنار استاندار نشست و مشکلاتش را با وی در میان گذاشت اظهار خرسندی همراه با شگفتی کرد.
وی به خبرنگار ایرنا درباره اظهار شگفتی از دیدار رودرو با استاندار گفت: نخستین بار است که با یک مدیر بلند پایه دولتی ،مشکلاتم را بدون لکنت زبان و ترس در میان می گذارم و از سوی هم دستور به حل آنها داده می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موضوعات و درخواست های ملاقات کنندگان توسط کارگروه ملاقات های مردمی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت نیاز و با توجه به موضوع درخواستی با متقاضیان تماس گرفته می شود.
ملاقات کنندگان همه خوشحال از دفتر استاندار بیرون رفتند و اعتقاد داشتند دستورات استاندار با پیگیری منجر به نتیجه خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد درحاشیه این برنامه ملاقات مردمی  اظهار داشت: در برنامه دیدارهای چهره به چهره موضوعات درخواستی و مشکلات ملاقات کنندگان در فرمی مخصوص با ذکر جزئیات شرح داده شده و دستورات لازم برای رسیدگی، پیگیری و اقدام  براساس قانون به دستگاه مربوطه صادر می شود.
سید علی احمدزاده تاکید کرد: باید این مساله مورد تاکید باشد که درخواست های مردمی و ملاقات کنندگان براساس قانون و راهکار قانونی داشته باشد.
وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مردم از سوی دستگاه های اجرایی، گفت: مدیران در دستگاه ها ملزم هستند که مشکلات مردم و دستورات صادر شده را که در جریان دیدارهای مردمی صورت می گیرد، بصورت جدی مورد پیگیری قرار دهند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: دیدارهای مردمی در همه شهرستان های استان تداوم داشته و تلاش برای گره گشایی از مشکلات مردم در همه شهرها و مناطق مختلف از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در دستور کار باشد.
در این برنامه ملاقات عمومی، تقاضای تسهیلات اشتغال و کارافرینی، رفع مشکلات بانکی، حمایت به توسعه کارگاه های تولیدی و بافندگی، حمایت به صنایع بسته بندی، طرح های زنبورداری، کشاورزی و ارائه خدمات از جمله مهمترین خواسته مراجعین بود.
مدیران دولت سیزدهم ،مدیران میدانی هستند اکنون که حضور در میدان و در کنار مردم اعتماد برباد رفته را برمی گرداند می طلبد مسئولان رویه رئیس جمهور را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و تا رسیدن به نتیجه از پای ننشیند. مدیران انقلابی در میدان باید تلاش کنند جهاد تبیین را در کنار کارها انجام دهند تا مردم از عملکرد دولت مردمی سیزدهم اطلاع یابند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت