پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 شهریور 1401 ساعت 13:06:: شناسه خبر: 125474

فرماندار بویراحمد: ۷۰ درصد شبکه آب یاسوج نیاز به اصلاح دارد

شهرام مهدوی مطلق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مشکل موجود در خصوص آب شرب شهر یاسوج در سفر مهر ماه ریاست جمهوری ویژه دیده شد. وی افزود: پس از اردیبهشت ماه هر سال  و فصل تابستان در این شهر مردم با کم آبی مواجه اند و بیشتر مناطق بویراحمد با […]

شهرام مهدوی مطلق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مشکل موجود در خصوص آب شرب شهر یاسوج در سفر مهر ماه ریاست جمهوری ویژه دیده شد.

وی افزود: پس از اردیبهشت ماه هر سال  و فصل تابستان در این شهر مردم با کم آبی مواجه اند و بیشتر مناطق بویراحمد با تانکر آبرسانی می شود.

فرماندار بویراحمد ابراز داشت: منبع آب پایداری برای آب شرب مردم شهرستان وجود ندارد و منابع آب بویراحمد چشمه و چاه هستند.

مهدوی مطلق عنوان کرد: با این وجود انشعابات غیر مجاز آب بسیاری در سطح شهرستان وجود دارد و برای آبیاری مزارع و باغات استفاده می شوند.

وی ادامه داد: اصلاح شبکه آب این شهر با اولویت نقاط بحرانی تر آغاز شده است.

مهدوی مطلق تاکید کرد: در هفته دولت امسال اصلاح بخشی از این شبکه افتتاح و عملیات اصلاح در دیگر نقاط آغاز می شود.

مسوولان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد می گویند که عمر بیش از ۲۵۰ کیلومتر یعنی ۳۰ درصد از خطوط شبکه توزیع آب در یاسوج به چهل سال می رسد و این باعث بالا بودن میزان هدروی آب در این شهر شده است.

آنان تاکید می کنند که از مجموع ۸۳ میلیون متر مکعب آب تولیدی در سال تنها ۴۹ میلیون مترمکعب به خانه مشترکان می رسد به عبارت دیگر ۵۵ درصد هدر روی و پرت آب در یاسوج وجود دارد.

مسوولان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد می گویند که مساله مهم توپوگرافی و اختلاف ارتفاع از دیرباز گریبان گیر شبکه آب شهر یاسوج شده به گونه ای که در این شهر از منبع آب معصوم آباد در بلندترین نقطه تا محل برداشت آب حدود ۲۰۰ متر اختلاف ارتفاع وجود دارد و مطرح  شدن این معضل در سفر رییس جمهور باعث اختصاص اعتبار ۲۱۷ میلیارد تومانی برای اصلاح شبکه آب این  شهر شده است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت