پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 شهریور 1401 ساعت 09:06:: شناسه خبر: 125662

تکمیل طرح آبرسانی سد کوثر به بهمئی تا نیمه دوم ۱۴۰۲

به گزارش صدای جنوب ، فرماندار شهرستان بهمئی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بالغ بر ۸/۵ میلیون متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده خواهد شد گفت: این حجم آب برای جمعیتی معادل ۸۵ هزار نفر یعنی ۲ برابر جمعیت بهمئی است و تا ۳۰ سال آینده نیاز این شهرستان […]

به گزارش صدای جنوب ، فرماندار شهرستان بهمئی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بالغ بر ۸/۵ میلیون متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده خواهد شد گفت: این حجم آب برای جمعیتی معادل ۸۵ هزار نفر یعنی ۲ برابر جمعیت بهمئی است و تا ۳۰ سال آینده نیاز این شهرستان به آب شرب را تامین خواهد کرد.
علی محمدی افزود: با تلاش شبانه روزی، همت دولت و با بررسی‌ها و مطالعات دقیق این طرح، در نیمه دوم ۱۴۰۲ به بهره برداری آزمایشی خواهد رسید.
وی با بیان اینکه طرح آبرسانی از سد کوثر به لیکک و حومه با مسیر انتقال ۵۷ کیلومتری در حال اجرا است گفت: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از اوایل سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
فرماندار شهرستان بهمئی گفت: کاهش سطح آب زیرزمینی ناشی از برداشت بیش از ۵/۵ میلیون متر مکعب از منابع استراتژیک آب زیرزمینی شهرستان، نبود کیفیت مطلوب آب شرب چاه‌های موجود، مشکلات تامین آب مورد نیاز صنایع شهرستان و حرکت در مسیر اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل از دیگر عواملی بود که این طرح را در اولویت طرح‌های عمرانی مسئولان قرار داد.
علی محمدی گفت: با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بهمئی از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت