پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 آذر 1401 ساعت 08:09:: شناسه خبر: 128635

زنجیره تولید تا مصرف مرغ در کهگیلویه و بویراحمد درحال انجام است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنجیره تولید مرغ تا توزیع و بازار مصرف که پیشتر به دلیل نبود زیرساخت لازم در استان معیوب بود هم اکنون با اقدامات انجام گرفته در حال شکل گیری و رفع نقیصه است.

سید احسان عسکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت: هر ساله، کهگیلویه و بویراحمد در تامین گوشت سفید (مرغ پرورشی) در تنگنا بود و همیشه در مواقع کمبود تولید دست به دامان استان های دیگر می شد.

وی ادامه داد: ۳۰ تا ۳۵ درصد استان از استان های همجوار همچون فارس، بوشهر و خوزستان تامین و در شرایط بحرانی کشور به نحوی که دچار تلاطم اقتصادی می شود استان های همجوار از ارسال مرغ به استان ممانعت می کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در راستای رفع این مشکل زنجیره ارزش تولید مرغ اجرا شده است که این مجموعه شامل مزرعه مرغ مادر گوشتی، مزرعه پرورش ۲۵۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی، کشتارگاه و یک سردخانه مجزاست.

عسکری عنوان کرد: همه این مجموعه با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اکنون در حال اجراست و این امید می رود با اجرای طرح بخش اعظم مشکلات تولید مرغ استان رفع شود.

 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ۲۲ واحد مرغداری راکد قابل احیا در استان وجود داشت که پنج مورد از آن ها امسال به چرخه تولید بازگشتند و حدود یکصد هزار قطعه در آن ها پرورش داده می شود.

وی ادامه داد: ۱۷ واحد مرغداری راکد قابل احیا نیز زیرساخت شان فراهم است اما برای ساخت، تکمیل و تجهیز و بهسازی ماشین آلات نیاز به تسهیلات دارند.

عسکری گفت: پیگیری هایی به منظور فراهم کردن تسهیلات به ۱۷ مرغداری راکد قابل احیای استان انجام شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: امکان پرداخت تسهیلات به این واحدهای راکد وجود ندارد زیرا واحدهایی که پروانه بهره برداری دارند دیگر امکان دریافت تسهیلات ندارند حتی اگر برای بازسازی و احیا باشد.

وی بیان کرد: استان در این زمینه با مشکل مواجه بود و مکاتبات زیادی با تهران انجام شد که چندان نتیجه ای نداشت.

عسکری تاکید کرد: جهاد کشاورزی سیاستگذاری و بانک اجرا می کند، این در حالی است که وزیر دستور العمل را فرستاده است اما بانک ها از پرداخت تسهیلات خودداری می کنند.

بر اساس سرانه تولید مصرف ۲۸ کیلوگرم در سال ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم تولید گوشت صنعتی استان است که در استان ۷۵ درصد نیاز مردم مان تامین می شود.

میزان مصرف مرغ در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۸ تن مرغ گرم روزانه، یک هزار و ۷۵۰ تن مرغ ماهانه و حدود یک هزار تن سالانه است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت