پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 آذر 1401 ساعت 15:09:: شناسه خبر: 128654

حضور میدانی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان برای بررسی مشکلات گلخانه داران

سیدعلی معتمدی پور در این بازدید اظهارداشت: کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۵ هزار هکتار گلخانه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گل رز شاخه بریده در کشور است.

صدای جنوب:

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی معتمدی پور جهت بررسی مشکلات گلخانه داران، از چند گلخانه گیاهان زینتی و همچنین بلوبری در شهرستان بویراحمد بازدید کرد.

سیدعلی معتمدی پور در این بازدید اظهارداشت: کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۵ هزار هکتار گلخانه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گل رز شاخه بریده در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر اصلاح الگوی کشت و حرکت به سوی انجام کارهای علمی و دانش بنیان تاکید کرد..

معتمدی پور گفت: در صورت ایجاد زنجیره تولید در استان از تولیدکنندگان خوش فکر حمایت خواهد نمود.

کشت ۵۰ گونه گیاه زینتی به صورت پایلوت و به دنبال آن ایجاد نمایشگاه دائمی گل و گیاه به دلیل خودکفایی استان و همچنین کاهش هزینه های حمل و نقل از برنامه های آتی یکی از گلخانه داران بود که مورد بازدید قرار گرفت.

عزیزاله فتحی مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشوری، از بالا رفتن هزینه تولید و عدم همکاری بانکها گلایه کرد.

نیما ریحانی مدیرعامل شرکت فن آور بانوی سبز و اولین تولیدکننده کشت هیدروپونیک گلخانه ای بلوبری نیز از همکاری سازمان جهاد کشاورزی در تسهیل و تسریع روند کارها قدرانی نمود و افزود: در حال حاضر برداشت دوم تجاری در سال دوم کشت از این مجموعه ۲/۵ هکتاری انجام می گیرد. این در حالی است که در کشت خاکی، این محصول، پس از سه سال به برداشت تجاری می رسد.

تولیدکننده با انگیزه استان از انتقال دانش و تجربیات خود به دو استان تهران و خوزستان خبر داد و عنوان کرد پنج استان دیگر نیز درخواست همکاری در این زمینه را داده اند.

رضایتمندی و دلگرمی گلخانه داران از اقدام دکتر معتمدی پور در پیگیری و تماس با مسئولان مربوطه و دستور پیگیری و جوابدهی به فوریت و برابر قانون، از نکات قابل توجه این بازدید پنج ساعته بود‌.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت