پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1401 ساعت 22:09:: شناسه خبر: 128883

وجود سازه نمکی در سد چم شیر منتفی است

تورج فتحی در گچساران گفت: هیچ گونه سازه نمکی که موجب شوری دریاچه سد چمشیر شود ، وجود ندارد.

به گزارش  صدای جنوب  معاون دفتر حفاظت آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مجوز سد چشم شیر در سال ۱۳۸۷ بر اساس گزارش‌های ارزیابی زیست محیطی صادر شد افزود: در بازدید‌هایی که از سد و مسیر دریاچه به طول چند ده کیلومتر داشتیم هیچ گونه سازه و یا تشکیلات نمکی که موحب شوری آب در رودخانه باشد مشاهده نکردیم .
فتحی با بیان اینکه همکاران ما در سازمان محیط زیست پایش‌های لازم و مکرر را از این سد و حتی رودخانه زهره انجام می‌دهند ادامه داد: بازدید‌های دوره‌ای و نمونه برداری از این سد انجام شده و شاخص‌های مهم شامل هدایت الکتریکی و یا میزان نمک‌های محلول در آب انجام شد، ولی ما هیچ اثری دال بر شور شدن و یا وجود نمک در آب را نداریم.
وی موضوعات مطرح شده در رابطه با شوری سد چم شیر گچساران را حاشیه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: این موضوعات را کارشناسی و فنی نمی‌دانیم، زیرا مطالعات و همه مواردی که ضرورت داشت انجام شده و یا در حال انجام است.
معاون دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه همه سد‌هایی که با ارتفاع بیش از ۲۰ متر ساخته می‌شوند مشمول مطالعات زیست محیطی هستند گفت: وقتی مطالعاتی انجام می‌شود موضوعاتی همانند زمین شناسی، ساختگاه و مجموعه دریاچه سد همه آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند که در رابطه با این سد نیز چنین بوده است.
وی از تهیه یک گزارش ۵ جلدی از مطالعات ارزیابی زیست محیطی سد چم شیر خبر داد و اضافه کرد: در بخش زمین شناسی آن به صورت تفصیلی توضیحات لازم داده شده است که چه نوع سنگ‌هایی در محدوده این سد واقع شده است که نشان می‌دهد هیچ گونه سازه نمکی که باعث شوری آب این سد شود وجود ندارد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت