پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 اسفند 1401 ساعت 23:12:: شناسه خبر: 132704

مرغوب ترین کلزای دیم کشور در کهگیلویه است

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از کیفیت بالای کلزای دیم در شهرستان کهگیلویه و همت کارشناسان پهنه درارتقای دانش بهره برداران ابراز شگفتی کرد.

صدای جنوب:

کلزای کشاورزان امسال به صورت تضمینی و با نرخ مصوب خریداری می شود.

؛مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع زیر کشت کلزا در کهگیلویه گفت: کلزای کشاورزان امسال به صورت تضمینی و با نرخ مصوب خریداری می شود.

غلامحسین خدرایی با قدردانی از مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه و کارشناسان پهنه این شهرستان  رشد دانش فنی کشت کلزا در شرایط دیم را  چشمگیر دانست و تاکید کرد: مرغوب ترین و باکیفیت ترین کلزای دیم کشور در کهگیلویه است.

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود:از اقدامات مناسب در راستای حمایت از کشاورزان موضوع کشت قراردادی است که در این نوع کشت بخشی از هزینه های کاشت کشاورز مانند هزینه کود و کارگر توسط شرکت هایی که در حوزه دانه های روغنی فعالیت می کنند پرداخت می شودوخوشبختانه کهگیلویه دراین نوع کشت نیز جایگاه ممتازی دراستان وکشور دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش های مسئولین و کارشناسان ، در سال های آتی شاهد افزایش بیش از پیش سطح کشت کلزا در منطقه باشیم.

خدرایی ادامه داد: برای فصل کشت آتی بسته های مشوقی برای کارشناسان از بُعد مالی و برای کشاورزان کلزاکاردر زمینه کودهای پایه و مایع و همچنین یارانه ۵۰درصد علفکش و مشوق های دیگری در نظر گرفته شده است.
رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی کهگیلویه نیز در زمینه توسعه کمی و کیفی کشت کلزا در این شهرستان گفت:با اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی گسترده، نظارت، پیگیری و بازدیدهای منظم مسئولین و کارشناسان مربوطه ، توجه بیشتر و مدیریت صحیح زراعی گرایش مردم به کشت کلزا بیشترشده است.
اسلامی پرور گفت: درسال آینده سطح زیر کشت بیشتری به محصول کلزا اختصاص می یابد.

وی تاکیدکرد: با توجه به مساعد بودن شرایط اب و هوایی و خاک مناسب پتانسل افزایش سطح زیر کشت وجود دارد وبرای تحقق این موضوع نیازمند حمایت وزرات جهاد در راستای ایجاد انگیزه در کشاورزان جهت سمت و سو دادن آن به کشت کلزا هستیم

دراین بازدید حصار معاون تولیدات گیاهی سازمان، اسلامی پرور رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و خانم ها رحیمی ووحدتیان از کارشناسان پهنه، خدرایی را همراهی کردند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت