پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 اردیبهشت 1402 ساعت 11:02:: شناسه خبر: 134407

پیام مشترک رئیس شورای آموزش پرورش استان، رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم  و مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته معلم

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری بنام روز معلم نام‌گذاری شده است

پیام مشترک رئیس شورای آموزش پرورش استان، رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم  و مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته معلم

بسم الله الرحمن الرحیم
«هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ»
فرهنگیان فرهیخته و سرافراز استان عالم پرور و ولایت مدار، حمد و سپاس، مختص خالق یکتا و بی همتایی است که بشریت را به علم و دانش، بر خلایق برتری بخشید و هدایت‌گرانی از میان آنها برگزید تا با تعلیم و تربیت، روح آدمی را تعالی بخشند و شعله‌دهای عشق و امید را در ضمیر انسان این امانت بزرگ الهی به ودیعه گذاشت. و با اکسیر عشق جان و جهان را شرافتی ویژه بخشید.
۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری بنام روز معلم نام‌گذاری شده است. شهید مطهری
به‌عنوان متفکری اندیشمند، بزرگمردی وارسته، عالمی نستوه و معلمی متفکر و دلسوز است که در رشد و توسعه ی تعلیم و تعلم تأثیری بی‌ بدیل داشت. بزرگمردی که مجاهدانه در روشنگری و تبیین اصول و ارزش‌های اسلامی گام برداشت و نام خود را به‌ عنوان معلم راستین انقلاب اسلامی جاودانه ساخت.
“روز معلم ” روز یاد کردن از گمنامان نام آشنایی ست  که “خاطرات ” آحاد جامعه از عطر یادشان آکنده است .
معلم، خط شکن ناهنجاری های جامعه با اسلحه ی خرد و بصیرت است. آنگاه که غبار فتنه، جلوی دید انسان ها را در مسیر بندگی، مه آلود می کند معلم است که چراغ دانش، روشن می کند و پرچم بصیرت و علم هدایت به اهتزاز در می آورد .
امروز که دشمنان قسم خورده این نظام سنگر مدرسه را مورد هدف قرار داده اند شایسته و بایسته است معلمین، این دیدبانان جبهه اعتقادی، خطر ها را زودتر از بقیه تشخیص دهند و همانند شهید مطهری، متخصصی خطرشناس باشند و نسلی آگاه، پاک، توانا و مهیای ظهور   پرورش داده و در جاده منتهی به حیات طیبه و قرب الهی تابلوهای خطر را نصب نمایند تا دانش آموزان این امانات بزرگ الهی صحیح و سالم به مقصد برسند
در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین به نام مهار تورم و رشد تولید است، انتظار میرود در دو مقوله فرهنگ سازی و سبک زندگی، گام های محکمی در تحقق این شعار بردارید، و بدانید که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند دولت مردمی ایران قوی با پرورش یافتگان مکتب معلمین، به سرانجام نیک و فرجام زیبایی خواهد رسید.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و تمامی شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، روز معلم را به همه اساتید، معلمین و تلاشگران صبور، متعهد و سخت‌کوش، در اقصی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک و تهنیت عرض  نموده و توفیقات همه عزیزان را در خدمت به رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران عزیز اسلامی، تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از فرامین و منویات امامین انقلاب، از درگاه خداوند منان خواستاریم.

سید علی احمد زاده
استاندار کهگیلویه و بویراحمد

حسنعلی عزت خواه
مدیرکل آموزش و پرورش

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت