پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اردیبهشت 1402 ساعت 19:02:: شناسه خبر: 134692

نشست خبری رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با خبرنگاران/ تقوی با دست پُر آمد/آمار امیدوار کننده در حوزه بهداشت و درمان/۳٠بهیار امسال جذب می شود

همزمان باهفته سلامت، نشست خبری رییس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه با اصحاب رسانه برگزار شد.

صدای جنوب:

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: اجرای طرح پزشک خانواده که در راستای افزایش عدالت در زمینه سلامت جامعه هدف گذاری شده، نیازمند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اصحاب رسانه است.

سید منصور تقوی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد یکی از اهداف اصلی طرح پزشک خانواده را ارتقا وضعیت بهداشتی و درمانی آحاد جامعه دانست و اظهار داشت: نقش رسانه های گروهی در ایجاد، ترویج و تقویت سبک زندگی سالم بسیار مهم و تعیین کننده است.

تقوی کاهش هزینه های درمانی مردم، پوشش همگانی سلامت و دسترسی عادلانه به بهداشت در سطح جامعه را از مزایای مهم طرح پزشک خانواده اعلام کرد.

تقوی با اشاره به برنامه ریزی این نهاد در راستای اجرای این طرح افزود: طرح پزشک خانواده از اوایل تیرماه در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد:در طرح پزشک خانواده که ارتقا بسیار خوبی در شاخص‌های سلامت مردم خواهد داشت، هر ۳ هزار نفر از جمعیت شهری تحت نظارت یک تیم کامل پزشکی قرار می‌گیرد و همچنین هر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت تحت نظارت یک مراقب سلامت خواهد بود.

تقوی تصریح کرد:باایجاد ۲٠پایگاه در دهدشت تمام شاخص‌های سلامت افراد در این طرح چک می شود و قند خون و فشار خون مورد غربالگری قرار گرفته و در صورت نیاز به پزشک متخصص و یا فوق تخصص ارجاع داده خواهد شد.
منصور تقوی بااشاره به مخالفت شدید خود با اضافه کردن ۱٠٠ تخت به بیمارستان کنونی دهدشت گفت:بیمارستان فعلی دهدشت فرسوده است که عمری ۴٠ ساله دارد و خوشبختانه احداث بیمارستان جدید در دهدشت مورد موافقت قرار گرفت و زمین مورد نیاز این بیمارستان در یکی از مناطق دهدشت تهیه و کار احداث ان با اعتبار ۴٠٠ میلیاردتومان اغاز میشود.
وی نگاه عوام گرایانه به تجهیزات و اماکن بهداشت ودرمان را آفت بیان کرد که اگر نگاه کارشناسی به این موارد نشود در آینده خسارت زیادی به سلامت مردم وارد میشود.
سنتر درمانی دهدشت از دیگر موارردی بود که تقوی به ان پرداخت و افزود: احداث بیمارستان در چرام ولنده اقدام خوبی است اما بپذیریم که احداث بیمارستان دوم دهدشت برای مردم همین شهرستان ها هم دارای اولویت می باشد.
وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۶ بهورز جذب شدند و در سال جاری نیز ۳٠بهورز جذب خواهندشد.
سیدمنصور تقوی گفت: مجوز مجتمع اموزش عالی کسب شده و کاردان ها پذیرش مبشود.
وی بااشاره به مشکلات سرمایشی وگرمایشی بیمارستان امام خمینی دهدشت گفت: ۱۴میلیاردتومان برای بروزرسانی خنک کننده هاهزینه و۱۲میلیاردتومان دیگر نیازاست.
تقوی بابیان اینکه بخش نورولوژی بیمارستان نیزراه اندازی شده تصریح کرد: درسال ۱۴٠۱ بیش از بیست میلیاردتومان تجهیزات پزشکی خریداری گردید.
وی ادامه داد: اگرچه نوبت دهی اینترنتی مراکز درمانی کهگیلویه برای برخی مردم ازجمله ساکنان مناطق دورافناده معایبی دارد اما راهی نیست وباید فرهنگ سازی شود.
رییس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه گفت: در اغاز مسئولیت رقم بدهی ما ۲۳ میلیاردتومان بود که این رقم به حدود ۳میلیاردتومان رسیده است.

وی بازرسی مراکز درمانی را یاداور شد وگفت: یکهزار بازرسی میدانی انجام شده که منجر به تعطیلی ۱٠ واحد بهداشتی ودرمانی گردید.

تقوی امارخودکشی در کهگیلویه را درسال ۱۴٠۱ تعداد ۲۴ مورد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دردیشموک تنها دومورد بوده است.
وی به صفر بودن امار مرگ مادران باردار اشاره کرد وگفت: در زمینه مرگ کودکان نیز شاهد کاهش امار هستیم.

تقوی امار مبتلایان به ایدز در شهرستان را ۴نفر عنوان کرد وگفت: ۲۹ نفر نیز به هپاتیت Bو Cمبتلا هستند.
سیدمنصور تقوی تاکیدکرد: کهگیلویه تنهاشهرستان استان است که کلینیک دولتی دندانپزشکی دارد وبه مردم خدمت می دهد.

وی بااشاره به کمبود برخی تجهیزات و داروهای پزشکی در سال گذشته اشاره کرد وگفت: نبود هیچ نوعی دارو از جمله سرم در سال گذشته رخ نداد اما چاره ای نداشتیم که برای برون رفت از برخی مشکلات مدیریت نماییم.
وی درپایان به غربالگری صدهزارنفر در حوزه سلامت روان، غربالگری ۸٠حوزه اعتیاد، بازدید۲۲هزارمورد از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، توزیعذ۷۲٠٠قوطی شیر رایگان برای کودکان دارای اختلال رشد، ۶۶هزار مورد خطرسنجی افراد بالای ۳٠سال، ۱۶۳٠ مورد مشاوره ازدواج، معرفی زنان نازا به بانک هابرای اخذتسهیلات، پرداخت به موقع کارانه پرسنل، احداث همراه سرای بیمار، خرید وتجهیز امبولانس، نصب دوربین مداربسته دربیمارستان، نصب اتوکلاو، تجهیز منازل سازمانی پزشکان، تبدیل ۱۱٠نفر ازایثارگران، راه اندازی سامانهHIS بیمارستان و ثبت بیشترین خدمت درسامانه سیب دیگر اقداماتی بود که سید منصور تقوی در نشست بااصحاب رسانه بعنوان بخشی از عملکرد حوزه بهداشت ودرمان کهگیلویه درسال ۱۴٠۱ برشمرد.

تقوی همچنین از نگاه ویژه دولتمردان به حوزه سلامت کهگیلویه، حمایت خیرین و پیگیری های حجت الاسلام موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی قدردانی نمود.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت