پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اردیبهشت 1402 ساعت 14:02:: شناسه خبر: 135074

مفهوم انتظار و ظهور و ترویج مهدویت با همدلی جامعه و با آموزش، اخلاق و فعالیت های پژوهشی میسر می شود

محقق و استاد حوزه مهدویت کشور گفت: مفهوم انتظار و ظهور و ترویج مهدویت با همدلی جامعه در شاخص های آموزش، درس اخلاق و فعالیت های پژوهشی میسر است.

محقق و استاد حوزه مهدویت کشور گفت: مفهوم انتظار و ظهور و ترویج مهدویت با همدلی جامعه در شاخص های آموزش، درس اخلاق و فعالیت های پژوهشی میسر است.

استاد، محقق، پژوهشگر و مدرس حوزه مهدویت کشور اظهار داشت: با مردم محوری بستر سازی ظهور ایجاد کنیم و فرهنگ مهدوی و علوی را تحکیم و تصریح کنیم و به صورت مهندسی شده و تخصصی به مسائل پرداخته و حرکت کنیم.
محمد صادق کفیل در محل بنیاد مهدویت استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: دین باوری، تقوا محوری، ایثارگری، دوستی و بخشش معیارهایی که باید روی آن متمرکز شد و صیانت و هدایت امور مهدوی را به پیش برد.
حجت الاسلام والمسلمین کفیل تصریح کرد با شناخت مسیرها و جریان های انحرافی با فرهنگ سازی به کمک معرفت جویان راهکار مبارزه و مقابله برای آن ایجاد کنیم.
کفیل تاکید کرد: در جامعه باید به سمت با هم بودن برویم، روی نظام خانواده کار شود و به محیط دبستان تا دانشگاه تعمیم یابد تا حلقه شناخت ایجاد و کامل شود.
وی ابراز داشت: باید حلقه شاخت را با ادبیات امام سجاد(ع) که اخلاق، احکام، دعا، عبادت، تقوا و تقویت باورها و درک حقیقت است و اساس نیاز جوامع می باشد تشکیل داد.
حجت الاسلام والمسلمین کفیل با تاکید بر اینکه باید به سمت تدبیر و جاذبه ها حرکت کنیم گفت: حوزه فرهنگ و دانش توجه داشته باشند اینکه علل غیبت چیست، فواید ظهور را تبیین کنند.
وی عنوان کرد که چه کنیم که فرزندان و خانواده مهدوی شوند؟
کفیل اعلام کرد: باید با شناخت الزامات و شناساندن مفهوم واقعی انتظار و ظهور به آیندگان؛ که باید جامعه ساز و جریان ساز باشند.
حجت الاسلام والمسلمین کفیل خاطرنشان کرد: همه مسئولیت داریم، مسیر و تکلیف بر همه مشخص است که با بصیرت افزایی،عدالت محوری و ظلم ستیزی در میدان های علمی و عرصه های عملی حرکت کنیم.
استاد کفیل تاکید کرد: باید فرهنگ سازی کنیم که بهترین و ارزشمندترین فرهنگ، فرهنگ مهدویت است و باید هماهنگ باشیم تا همگانی شود.
مدیریت بنیاد مهدویت استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: گفتمان مهدویت به عنوان فصلی تاثیرگذار در امور معنوی و در حیات دینی و ارزش ها و باورهای مذهبی ما مسلمانان مطرح هست و این اندیشه مهدوی، اندیشه واقعی و حقیقت است.
حجت الاسلام موسوی اعظم اظهار داشت: ما راهی روشن و مترقی با الگوی مهدویت داریم و برای مروج معارف مهدویت و تشیع که نقش مهمی در سبک زندگی جامعه ما و جوامع بشری را دارد، نیاز به پشتیبانی و حمایت معنوی داریم.
سید علی صالح موسوی اعظم تصریح کرد: اهداف متعالی مهدویت در ضرورت بعد مردمی آن است آن هم در شرایطی که به طرق های مختلف علیه اخلاق، معرفت و عدالت تاخته می شود.
امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه، تفکر مهدویت تفکری الهی و تبیین کننده مکتب الهی هستند خاطرنشان کرد: از فرهنگ مهدویت اینکه به معنای واقعی چه اندازه به امام زمان  خود می اندیشیم و منتظر ایشان هستیم؟
وی از راهکارهای ترویج فرهنگ مهدوی، تقویت فرهنگ مطالعه، توسعه آموزش های تخصصی، پژوهش محوری، آگاهی بخشی رسانه ای، محتوا سازی رسانه ای، فعالتر کردن کانون های و بنیادهای مهدوی، استفاده از مناست های دینی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: مناسبت های فرهنگی باید به خوبی برنامه ریزی و دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام موسوی اعظم خاطرنشان کرد: در این استان خیزش های فرهنگی و ارادت و معرفت به مسائل معنوی و دینی به خصوص برای مناسبت ها خوب است اما حامی بسیار اندک و امکانان بسیار جزئی است.
وی اظهار داشت: استان های محروم و کم توسعه یافته از جمله استان ما  به لحاظ مالی و اقتصادی نیازمند حمایت از مرکز کشور است.
موسوی اعظم تاکید کرد: ما انتظار آنچنانی از بنیاد و یا حوزه فرهنگی که نداریم و در حد توان و رغبت توقع است به استان ما کمک شود.
وی بیان کرد: نیازمند حمایتی هایی هستیم که جنبه معرفتی دارد و نیازمند آموزش و مهارت هایی که اثربخش و خروجی محور باشند می باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل در سفر خود به استان کهگیلویه وبویراحمد به مدت چهار روز به صورت فشرده دوره های آموزش و کارگاهی مهدویت در دانشگاه فرهنگیان با حضور گسترده دانشجویان دختر و خواهران فرهنگی آموزش و پرورش مرکز استان برگزار کرد.
وی همچنین برنامه های مختلفی از آموزش مهدویت در حوزه علمیه، سپاه فتح استان، اداره کل اطلاعات استان، دانشگاه، حسینیه ها و سایردستگاه های اجرایی داشت.
حجت الاسلام سیدمصطفی باقری از اساتید مطرح و تخصصی حوزه مهدویت کشور هم در مدت پنج روز برنامه های متنوع آموزش مهدویت در دستگاه ها و بخش های مختلف این استان برگزار کرد.
دوره آموزش چهار ساعته نماز در دانشگاه فرهنگیان از دیگر برنامه های این اساتید بزرگوار بود.
افضل اعمال امت من، انتظار فَرَج و ظهور امام زمان(عج)است. پیامبر اکرم(ص)
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَهَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت