پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 خرداد 1402 ساعت 17:03:: شناسه خبر: 135560

مرور خطبه های نماز جمعه استان کهگیلویه وبویراحمد

نمازعبادی سیاسی جمعه درشهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

صدای جنوب:

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به ولادت حضرت رضا و ایام دهه کرامت گفت: پیامبر می فرماید هر کسی که مرقد حضرت رضا را زیارت کند خداوند بهشت را برای او در نظر می‌گیرد و امام رضا می فرماید هرکس برای زیارت من بار سفر بندد و مرا زیارت کند به مثابه این است که پیامبر را زیارت کرده است.

در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به دو موضوع مهم اشاره کرد و خطاب به مسئولان استانی گفت: فردی را به عنوان مدیرکل انتخاب می‌کنند و سپس در کمترین زمان ممکن او را برمی‌دارند.

وی گفت: اگر ملاک گذاشتن مدیرکل و رئیس سازمان انسان های توانمند و متعهد و متخصص هستند از اول چنین افرادی را انتخاب کنید تا نیازی نباشد آنها در کمترین زمان ممکن برکنار شوند مگر پست‌ها جای آزمایش و خطاست؟

امام جمعه یاسوج گفت: اگر کسی برنامه خوبی دارد و متخصص و متعهد است از او حمایت کنید دنبال حرف این و آن نباشید که این گونه حرکت ها مشکل به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه با عوض کردن‌های پی در پی کار پیش نمی‌رود گفت: این یک خسارت بزرگ برای انقلاب و مردم است از همان اول باید انتخاب خودتان را بکنید.

حسینی در ادامه به مشکلی دیگر در استان که آن را شورش اداری نامید اشاهره کرد و گفت:  یک عده می‌گویند چون فلان آدم را عوض کردی استعفا می‌دهیم که معنای آن شورش اداری است.

امام جمعه یاسوج افزود: شورش اداری کار خطرناکی است این کارها یعنی چه؟ شما حق ندارید که چنین کاری انجام دهید. با این کارها باید برخورد جدی شود.

****

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت، اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوا که واجب الهی است مسئله زکات است.

 

امام جمعه کهگیلویه در تشریح صفات مومنان از دیدگاه قرآن کریم گفت: اهل ایمان کسانی هستند که زکات پرداخت می‌کنند و نسبت به پرداخت آن اهتمام دارند.

 

وی با بیان این‌که این روزها در فصل برداشت گندم و جو هستیم، این دو را مصداق پرداخت زکات عنوان و بیان کرد: زکات دوام دین است و نسبت به پرداخت آن و مال حلال باید اقدام به پرداخت زکات کنیم.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: قرآن پرداخت زکات را موجب سعادتمندی عنوان کرده است.

 

امام جمعه کهگیلویه خاطرنشان کرد: زکات آثار اقتصادی فراوان از جمله نموِ مال را به همراه دارد.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود، دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس را یادآور شد و با توجه به برخی نکات و توصیه‌های رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی منبر بلندی است و صدای شما به گوش دنیا می‌رسد نگذارید حوادث مهم کشور و انقلاب از این منبر شنیده نشود، باید حوادث انقلاب بیان و تحلیل و پاسداشت آن‌ها برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید سر تعظیم فرود بیاورند که حضرت آقا سه سال پشت سر هم این مجلس را انقلابی عنوان کردند.

 

وی با توجه به صفات نمایندگان مجلس از دیدگاه رهبر معظم انقلاب گفت: این صفات برای مردم در تصمیم‌گیری‌ها مهم باشد، برخی از الان اسب را زین کرده‌اند و در استان ما که سرآمد در انتخابات و فاتحه‌خوانی‌های داغ برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: حضرت آقا نگاه به اشخاص نمی‌کند کلیت کار را بیان می‌کند حالا ممکن است یک آقایی اشتباهی کرده باشد، نباید آن را به کل مجلس تعمیم داد.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر فتح خرمشهر را یادآور شد و با توجه به ایستادگی و افتخارآفرینی رزمندگان اسلام در این عملیات گفت: لطف خدا را در این مسئله می‌بینیم، و امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب خرمشهرهای مهم‌تری پیش‌رو داریم که باید فتح شوند.

 

امام جمعه کهگیلویه یکی از عوامل بذر ناامیدی توسط دشمن را اقدامات خوب جمهوری اسلامی عنوان و با توجه به سفر اخیر ریاست جمهوری به اندونزی، عمل با ربات به صورت زنده توسط متخصصان و دانشمندان ایرانی را یک امر بسیار مهم عنوان و گفت: اگر این‌کار در کشورهای دیگری انجام می‌شد، غربگراها مانورهای آن‌چنانی می‌دادند.

 

وی ضمن گرامیداشت دهه کرامت، تشیع ایران اسلامی را مدیون امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) عنوان و خواستار برگزاری جشن‌های این دهه باعظت شد.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اسراف بی‌رویه در برق را موجب از دست‌دادن انرژی کشور عنوان و خواستار توجه مردم نسبت به این مهم شد.

 

***

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: مقام معظم رهبری به‌کرات فرمودند که حل مشکلات اقتصادی درون کشور است بنابراین حل مشکلات بیکاری، گرانی و مسکن درون کشور است و باید تلاش کنیم کارخانه‌ها راه بیافتند.

وی افزود: مسئولین محترم در سطح کشور بیشتر به این نکات حضرت آقا توجه داشته باشند، هرچند همان کشورهای مدعی اقتصاد هم با چالش‌های و مشکلات بسیاری هم‌دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما ظرفیت‌ها و منابع فراوانی در کشورمان وجود دارد که باید به بهترین شکل ممکن استفاده و بهره برد.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: مسئله دیگر چطور می‌شود یک نفر چندین هزار میلیارد تومان از بانک وام می‌گیرد و گاهی اوقات یک جوان برای گرفتن وام ازدواج هم مشکل دارد، این یعنی همان بحث است که کسی که عالِم نیست و تقوا ندارد تصمیم گیر می‌شود.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: امروز مصادف با میلاد حضرت شاه‌چراغ سلام‌الله‌علیه است و ایام‌الله حجاج بیت‌الله الحرام راداریم. انسان باید قلب، درون و برونش را آماده کند و خالصانه به حج برود و واقعاً هم تلاش کند که حاجی مخلص باشد و فقط به رضای خداوند توجه کند.

خطیب جمعه گچساران گفت: اول خرداد آغاز چندین دور از مجلس شورای اسلامی است که به همه نمایندگان و نماینده محترم شهرمان تبریک عرض می‌کنم، حضرت آقا فرمودند که مجلس باید انقلابی عمل کند و توصیه‌ای به نمایندگان ملت دارم که این فرمایشات آقا بار دارد و اینکه نمایندگان مجلس بایستی انقلابی، جهادی، مردمی به دنبال حل مشکلات مردم با رعایت عدالت و تقوا باشند.

وی افزود: بنابراین اگر کسی توجه به ولایت نداشته باشد ولو در هر منصبی که باشد هیچ ارزشی ندارد، معیار این حکومت، اسلامی بودن و ولایی بودن است پس همه باید تابع محض امر ولایت باشیم؛ اما عزیزانی که بنا دارند نامزد انتخابات شوند از الآن تلاش کنند خودسازی کنند از خدا بترسند و برای رضای خداوند به میدان بیایند و اگر واقعاً می‌توانند که هم مطیع فرمان ولایت باشند و هم واقعاً توان مخلصانه برای حل مشکلات مردم داشته باشند، به صحنه بیایند که در غیر این صورت به صحنه نیایند.

حجت‌الاسلام حجازی بیان کرد: پایان دهه کرامت میلاد امام رضا علیه‌السلام است و این ایام را تبریک عرض می‌کنم و امام صادق علیه‌السلام در روایتی دارند که امام رضا علیه‌السلام هادی و ناجی مردم و وسیله‌ای برای نورافشانی اندیشه و تفکر مردم است.

امام‌جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: دلار در حال سقوط است و چندین کشور مهم جهان می‌خواهند از زیر سلطه دلار خارج شوند و ایران دارد جهان را آگاه می‌کند و ایران تأثیراتی در شرق و غرب جهان ایجاد خواهد کرد و باید قدردان این موهبت بزرگ باشیم.

خطیب جمعه گچساران گفت: مردم اندونزی از رئیس‌جمهور کشورمان استقبال خوبی کردند و مردم جهان می‌بینند و این موضوع را می‌فهمند. نکته بعد اخیر پایان مأموریت ناوگروه نیروی دریایی ارتش را داشتیم و به جهان گفتند که ابرقدرت جهان، ایران اسلامی است.

وی افزود: اما توصیه‌ای به گروهک طالبان دارم که زیاد خودتان را بزرگ نپندارید و عزت و عظمت ایران اسلامی در جهان را ببینید. ایران اسلامی خیلی به افغانستان خدمت کرد و بدانید که نمک‌خورده‌اید و نمکدان نشکنید که نمک به چشم خودتان می‌رود.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: محیط مصلای نماز جمعه گرم است و بنده به‌عنوان یک طلبه گنج هزینه‌ای و امکاناتی برای رفع این مشکل در اختیار ندارم. جلسات متعدی از گچساران تا تهران برگزار شد و چند ماه قبل مهندس کاهکش قولی داند که وضعیت سرمایشی مصلا را پیگیری کنند و در این امر کوتاهی نمی‌کنند و قرار شد مکاتباتی با اهواز و تهران هم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: انتظار این است مدیرعامل جدید عنایت کنند و هم آقای دانشی در مناطق نفت‌خیز و هم آقای وزیر نفت عنایت کنند چراکه اینجا معروف به بام نفت ایران است و شایسته هم نیست که مردم در مصلای شهرمان از گرما برنجند و مدیران نفت عنایت کنند که ضربتی این مشکلات را مرتفع کنند.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: نکته دیگر مردم مؤمن و متعهد گچساران توجه کنند که همه کارها را نباید گردن نفت و دولت بیاندازیم و همه هم مسئولیم و می‌شود بر اساس توان هم کمک کرد، در این شهر افرادی هستند که سرمایه فراوانی دارند و انتظار می‌رود هم دولت و هم مردم یاری کنند.

خطیب جمعه گچساران گفت: دیروز جشن گل‌ریزان زندانیان در شهرمان بود و خانواده‌های بسیاری از زندانیان هستند که مشکلات بسیاری دارند که باید از آن‌ها حمایت شود.

وی افزود: بحث آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان باید جدی گرفته شود و این چه سری است که گچساران هر هفته آتش‌سوزی دارد و باید تدبیر شود.

***

حجت السلام سید نورالله افشار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر چرام گفت: زیارت و محبت به اهل بیت (ع) از مصادیق تقوا است و خدای عالم در قران توصیه به محبت به اهل البیت( ع ) کرده است.
خطیب جمعه چرام ضمن تبریک دهه کرامت، عنوان کرد: با توسل به دیپلماسی زیارت و استفاده از فرصت وجود دو چهره نورانی و آسمانی، چون امام رضا(ع) و حضرت فاطمه‌معصومه(س) در ایران، می‌توان خط بطلانی بر تبلیغات رسانه‌ای غرب و صهیونیسم جهانی کشید؛ چراکه سال‌هاست تلاش می‌کنند با تبلیغات منفی رسانه‌ای، ایران‌هراسی را ترویج دهند.
وی افزود: توسعه دیپلماسی زیارت که قطعاً به این محدوده ختم نمی‌شود و اثرات بسیار زیادی روی سایر حوزه‌ها اعم از فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی دارد.
نیازمند فتح خرمشهرهای اقتصادی هستیم
افشار با بیان اینکه باید فتح خرمشهرهای اقتصادی صورت پذیرد.مردم از لحاظ معیشت و اقتصادی در فشارند، ابراز کرد: فتح خرمشهر زمانی اتفاق افتاد که نگرش ما نسبت به جنگ تغییر کرد.
وقتی دست شبکه نفوذ قطع شد و ارتش وسپاه متحد شدند فتح خرمشهر اتفاق افتاد.
وی افزود: مسولینی که از بیت المال سوء استفاده می کنند و مردم را با عملکردشان نا امید می کنند وشعار نمیتوانند و سازش با جهان خوران می دهند از مصادیق جریان نفوذهستند.
امام جمعه چرام عنوان کرد: در مسئله تورم، بیکاری و رشد تولید زمانی که بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم می‌توانیم شعار سال را محقق کنیم.
وی با بیان اینکه موشک بالستیک خرمشهر ۴ در روزهای گذشته با حضور وزیر دفاع رونمایی شد، گفت: این موشک دارای برد ۲ هزار کیلومتر و وزن سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرم و موشک خرمشهر ۴ نقطه‌زن و بدون نیاز به هدایت فاز نهایی است.
وی ادامه داد: سرعت بالای اصابت سرجنگی به هدف، باعث می شود سیستم های پدافندی دشمن، قادر به تشخیص و رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی را نداشته باشند.
افشار افزود: تفاوت این موشک با سایر نسل های قبلی خود تامین دقت نقطه زنی در فاز میانی(پرواز بالای جو) است
و کارشناس مصری در این خصوص گفت رونمایی از این موشک خرمشهر دربرگیرنده این پیام است که اگر اسرائیل به حمله به ایران فکر میکند بهای آن گزاف خواهد بود چرا که ایران می تواند ضد حملاتی دردناک داشته باشد.
وی با بیان اینکه پیام موشک بالستیک خرمشهر برای دوستان ،صلح وثبات و بازدارندگی تحرکات دشمن و برای دشمنان نیز روشن است، تصریح کرد: کمترین حماقتتان با سخت ترین و کوبنده ترین پاسخ ایران اسلامی همراه خواهد بود.
امام جمعه عنوان کرد: رئیس جمهور سابق امریکا از برجام خارج شد و فشارهای حداکثری تحریم ها را به ایران ابلاغ کرد و شهید فخری زاده توسط عوامل موساد ترور میشود، در این زمان مجلس شورای اسلامی قانونی وضع کرد.که رهبر حکیم انقلاب از آن قانون تحسین کردند.
وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌‍‌ای در دیدار نمایندگان مجلس گفتند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، مصوبه‌ای اساسی و مهم بود که کشور را از سرگردانی در مسئله هسته‌ای و حالت ندانم‌کاری نجات داد که نتایج اجرای آن را حتی در عرصه جهانی مشاهده می‌کنیم.

افشار با بیان اینکه این قانون با ۹ ماده در سال ۹۹ تصویب وبه دولت سابق ابلاغ شد، عنوان کرد: بخشی از این قانون می گوید سازمان انرژی اتمی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، جهت مصارف صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای بیست درصد(۲۰%) اقدام و سالانه به میزان حداقل یکصد و بیست کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند. همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای بیست­ درصد(۲۰%) را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

***

حجت الاسلام زارعی پور در خطبه های نماز جمعه سرفاریاب گفت:باید قدر امامزاده‌ها و حرم امامان معصوم را بدانیم و خدا را شکر کنیم در چنین وضعیتی زندگی می‌کنیم.
امام جمعه سرفاریاب با انتقاد از کم توجهی مسؤولان نسبت به امامزاده علی ع و امام زاده حمزه و دیگر امام زادگان افزود: این امامزاده ها می‌تواند به یک مرکزی بزرگ فرهنگی، مذهبی و معنوی تبدیل شوند و از مسؤولان استان و شهرستان ش انتظار داریم با توجه به عظمت این امامزادههابیشتر به توسعه و عمران آن توجه کنند.
وی گفت: در این امامزاده هاباید امکانات فرهنگی و رفاهی ایجاد شود تا زائران از آن استفاده کنند.

زارعی پور اضافه کرد:چرا مسؤولان به فکر نیستند و توجه به این مسائل نمی‌کنند؟این درست نیست و درشان این امام زاده ها نیست
ایشان با توصیه به جوانان و دوری از مواد مخدر عنوان کرد:جوانان با مطالعه و ورزش کردن اوقات را به سر ببرند و از مواد مخدر که باعث اکثر مرگ میرها هست و بزرگترین تهدید برای سلامت جامعه هست دوری کنند
خطیب جمعه سرفاریاب به سفر رئیس جمهور به کشور اندونزی اشاره و افزود:سفر رئیس جمهور به اندونزی با راهبرد های فرهنگی و ۱۱سند همکاری برای کشور افتخار هست و از وزارت خارجه تشکر داریم
حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب تاکید کرد:نمایندگان به سخنان رهبر انقلاب توجه داشته باشند
امام جمعه سرفاریاب با برعکس خواندن اتفاقات در شهرستان چرام و بخش سرفاریاب گفت:بخش سرفاریاب یک بخش گسترده است و معمولا باب هست که در رفع مشکلات از شهرستان کمک بگیرند اما در شهرستان برعکس شده که خواسته ما و مردم استقلال ادارات هست نه اینکه کار کنان ادارات را انتقال بدهید
وی ادامه داد:مسئولین شهرستان که دنبال استقلال ادارات نیستند ،هیچ، نیروها را انتقال ندهید
زارعی پور گفت:اینکه نیاز شهرستان را از بخش تامین کنید درست نیست
وی اظهار کرد:خدمات و امکانات بخش در بخش مصرف شوند نه اینکه با خالی کردن ادارات مشکلات مردم را دو چندان کنید
وی در پایان گفت:مسئولین شهرستانی دست بردارند و برای استقلال ادارات چاره اندیشی کنید

***

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: چهارشنبه ۱٠ خرداد ولادت حضرت امام رضا (ع) است به همه شما برادران و خواهران رهروان و شیعیان آن حضرت تبریک عرض میکنم از جمله برکات هجرت امام رضا (ع) رشد کمی کیفی و عمقی مکتب تشیع و تبدیل ایران به شیعه خانه اهل بیت و یک پایگاه برای اهل بیت است.

 

وی افزود: محورهای اصلی بیان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت خارجه و سفیران جمهوری اسلامی در این دیدار مقام معظم رهبری بار دیگر با صراحت مجلس یازدهم را مجلس انقلابی توصیف کردند و علت این نگاه کارنامه سه ساله این دوره از مجلس است.

 

صلواتی خاطرنشان کرد: از جمله فهرست این کارنامه ایجاد نقشه راه برای اولویت قانون گذاری در کشور است تلاش برای اصلاح ساختار بودجه با ایجاد سامانه هوشمند بودجه ریزی و نظارت جدی بر شرکت های دولتی فعال در عرصه دیپلماسی و مقابله حقوقی با تهدیدهای خارجی در این دیدار به موضوع فتح خرمشهر اشاره کردند و توصیه و مطالعه کتاب هایی که درباره عملیات بیت المقدس هست داشتند به تبیین جایگاه و ویژگی های مجلس شورای اسلامی تراز و اینکه شان قانون گذاری مجلس از شان نظارتی آن بالاتر است و در مجلس لایحه بر طرح ها اولویت دارد.

 

صلواتی گفت: نکات دیگری را هم رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب به نمایندگان توصیه کردند از جمله نشست و برخاست با مردم و تواضع در مقابل مردم و اینکه سال آخر مجلس است حساس است سال کارهای بزرگ و کارهای بزرگ را به سرانجام رساندن است یکی از ملزومات اداره موفق کشور سیاست خارجی خوب و دستگاه دیپلماسی خوب است سه کلید واژه در دیپلماسی کشور واژه های اساسی هستند: عزت حکمت و مصلحت در نگاه رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب عزت به معنای نفی و پرهیز از دیپلماسی التماسی هم در کلام هم در محتوا و پرهیز از چشم دوختن به حرف ها و تصمیمات مقام های دیگر کشورهاست.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: حکمت به مفهوم تعاملات و فعالیت‌های خردمندانه و محاسبه شده و «مصلحت» به معنای انعطاف برای دور زدن موانع سخت و ادامه دادن مسیر در طول سال های گذشته مواردی داشتیم که دیپلماسی ما دیپلماسی التماسی بود عزت نفی این دیپلماسی است عزت یعنی ما چشممان نگاه مان به دیگران نباشد و تکیه بر اصول خودمان باشد تفاوت دیپلماسی التماسانه و ذلیلانه با دیپلماسی شریفانه و غیرتمندانه را متوجه بشویم رویکرد صرفا غرب گرا ادعای بلد بودن زبان دنیا اما دنیا را در چند کشور خلاصه کردند.

 

وی گفت: غفلت از کشور های همسایه و اسلامی چشم بستن بر ظرفیت های کشورهای همسایه و اسلامی نتیجه آن میشود زانو زدن در برابر دیگران قدم زدن با کری و تضمین امضای آن و نهایتا ایران هراسی و انواع تحریم ها، ظرفیت سوزی ها و تحمیل هزینه ها را بر علیه کشور به ارمغان می آورد.

 

وی ادامه داد: اما رویکرد بر اساس حکمت مصلحت و عزت ارتباط با کشورهای همسایه و اسلامی بر اساس منافع ملی و پایان دادن به ایران هراسی ها، دلارزدایی ها، خنثی سازی تحریم ها ،دشمن را خلع سلاح کردن فشار حداکثری را تبدیل به شکست حداکثری کردن نتیجه ی این سیاست میشود همراهی و هم جهتی برخی ابر قدرت ها و کشورهای بزرگ و مهم دنیا با نظام جمهوری اسلامی و شکست اجماع سازی ها و کمتر هزینه ها است. ابن رویکرد باعث جانمایی ایران در نظم نوین جهانی میشود.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: ۲٠ ماه از عمر این دولت میگذرد از جمله راهبرد های وزارت خارجه این دولت خروج از سیاست تک ساحتی برجامی ، اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی، تمرکز بر توسعه صادرات غیرنفتی، نگاه ویژه به آسیا با اولویت همسایگان و کشورهای اسلامی، حمایت از محور مقاومت، کنش‌گری فعال با مشارکت در ائتلاف‌ های سودمند منطقه‌ای همچون اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شانگهای و بریکس و پیشبرد همزمان استراتژی «بی‌اثرکردن تحریم‌ها» و مذاکره برای «رفع‌ تحریم‌ها» علت اینکه مردم شیرینی این اقدامات را هنوز بر سرسفره ی خود متوجه نمیشوند و احساس نمیکنند یکیش شرایط از قبل است،حفره های عمیق، عقب ماندگی هایی که نیاز به زمان دارد.

 

وی بیان کرد: جریان اغتشاشات سال قبل، مدیریت های ضعیف میانی و ضعف نظارت ها باعث افزایش قیمت ها می‌شود راه عبور از این وضعیت هم اولویت دادن به سیاست های اقتصاد مقاومتی، عمل به شعار سال، برکناری و خداحافظی با مدیران ناهمسو و همسوی ناکارآمد و کنترل و بازرسی دقیق و مدبرانه بر بازار است اگر این شد مردم شیرینی خدمات دولت را متوجه خواهند شد.

 

صلواتی افزود: شاهد رونمایی از موشک بالستیک به نام خیبر بودیم فرزندان امام شهیدان و ولایت امروز دارند با تفکر انقلابی و ولایی اقدامات وابتکارات عظیمی را ایجاد می کنند موشکی با برد ۲٠٠٠ کیلو متر ساختند دارای سرجنگی بیش از ۱۵٠٠ کیلوگرمی از سامانه هدایت و کنترل در فاز میانی پرواز برخوردار است هدایت و کنترل این موشک خارج از جو زمین رقم می‌خورد لذا در برابر حملات الکترونیک به طور کامل مصون است این موشک در مدت زمان بسیار کم آماده میشود و سالها می‌تواند در حالت شارژ نگهداری شود هم رادار گریزاست هم از پدافند هوایی دشمن عبور میکند.

 

وی ادامه داد: پیام این رونمایی ها برای دوستان آرامش آسایش و صلح است برای دشمنان نیز پیام دارد و آن اینکه امنیت و منافع ملی ما خط قرمز ما است ما در مقابل تهدید تهدید میکنیم و هر کس بخواهد به فکر تجاوز به این نظام مقدس باشد باید خودش را برای سیلی محکم خوردن آماده کند رژیم صهیونیستی وضعیتی دارد که ما ابتدا وضعیت این رژیم را ببینیم اینها از مدیریت جنگ های طولانی مدت ناتوان هستند انسجام و اتحاد لازم را ندارند.

 

صلواتی بیان داشت: جنگ برای صهیونیستی ها هزینه های سرسام آوری دارد باعث خروج سرمایه ها از سرزمین اشغالی میشود باعث مهاجرت معکوس میشود لذا توان جنگ های کوتاه مدت و عملیات متوسط را هم ندارد این رژیم بازدارندگی خودش را از دست داده است.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: این رژیم گاهی ایران اسلامی مقتدر را تهدید به حمله نظامی میکند که این لاف در غریبی است اما ما بازمانده های از راه شهید سلیمانی ها هستیم ما خوب میتوانیم تهدید ها را تبدیل به فرصت کنیم به سران این رژیم میگوییم ما آماده هستیم.

 

وی افزود: ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستیم ما میدانیم برای ظهور امام زمان (عج) باید شما را از سر راه برداریم و بدانید اگر غلطی از شما سربزند ما یک بار برای همیشه شر شما را از سر امت اسلام و بشریت کم و قدس را آزاد و نابودی شما را ما رقم خواهیم زد.

 

وی اظهار کرد: دو عامل اصلی تورم: ناترازی بانکی و ناترازی بودجه است نا ترازی بانکی یعنی بانک ها بیش از منابعی که در اختیار دارند تسهیلات و وام بدهند وام های ۱٠٠ میلیاردی به اشخاص و شرکت هایی که بازپرداخت آن دچار معوقات و این باعث افزایش نقدینگی و آثار تورمی ایجاد میکند ناترازی بودجه ای یعنی بیش از منابعی که داریم مخارج دولت را تعیین کنیم و در پایان سال وقتی با کسری بودجه مواجهه شدیم استخراج از بانک مرکزی و این افزایش پایه پولی حجم نقدینگی و تورم را به دنبال دارد.

 

صلواتی گفت: برای کاهش این ناترازی باید چکار کنیم؟ اول باید بانک مرکزی ناترازی را حذف کند لازمه ی آن اختیارات بیشتر است که در این دولت دارد راه دوم کار مشترک دولت و مجلس برای کاهش این ناترازی بودجه ای است که جلوی اختصاص بودجه ی بیشتر از منابع گرفته شود اگر دولت به این ملتزم شود و بماند شاهد کاهش تورم خواهیم بود.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: جوانان عزیز یکی از نقاط سیاه کارنامه ی رضا خان واگذاری بخش هایی از خاک ایران به خارجی ها است انگلیس برای تامین منافع اش به رضا خان امر میکرد که آب هیرمند بین تهران و کابل تقسیم شود ایران را از سرچشمه ی هیرمند محروم کرد مجبور بود چشم پوشی کند این بذل و بخشش های رضاخان امروز هم دودش به چشم مردم میرود رضا خان تحت حاکمیت انگلیس و پهلوی دوم تحت حاکمیت آمریکا این خیانت ها را در حق ملت و کشور ما انجام دادند امروز همین حق آبه ی ایران از هیرمند باعث اختلاف با افعانستان شده است.

 

صلواتی در پایان خاطر نشان کرد: دولت با درک درست شرایط مردم سیستان به حاکمان طالبان اخطار داد دولت در احقاق حق مردم عزم راسخ دارد اما راهکار آن هم کار کارشناسی و مذاکره ی فنی است نباید آب هیرمند محل تسویه حساب با طالبان قرار بگیرد دشمن میخواهد این اختلاف بین حاکمیت را تبدیل به اختلاف بین دو ملت کند و میخواهد در ایران تنش آفرینی کند باید با دیپلماسی صحیح نه رسانه ای برای از بین بردن تنشها تدابیر لازم به کار گرفته شود.

 

*»*

حجت الاسلام امید گنجه‌ای امام جمعه باشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت دهه کرامت که از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا میلاد امام رضا علیه سلام یعنی از ۱ تا ۱۱ ذی القعده می باشد خاطرنشان کرد: هر ساله در این ایام کاروان زیر سایه خورشید که همان خدام حرم مطهر امام رضا علیه السلام می باشد در شهرستان حضور پیدا می کنند که امسال هم در روز سه شنبه ۹ خرداد عصر و شب میلاد امام رضا در مصلای امام خمینی شهرستان باشت جشنی با حضور خادمین رضوی بر پا خواهد شد.

 

امام جمعه باشت در ادامه گفت: هجرت امام رضا به ایران نتایج مبارکی داشت که از جمله آنها می‌توان به افزایش معرفت نسبت به امام را نام برد این در حالی است که بعد از امام رضا آنقدر معرفت به امام ارتقا پیدا کرد که امام جواد علیه السلام در سن ۸ سالگی امام هادی علیه السلام در حدود هشت سالگی و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در پنج سالگی به امامت رسیدند ولی شیعیان دچار اختلاف نشدند بلکه با معرفت بالا این حقیقت را درک کردند که اگر امام حتی در کودکی به امامت برسد باز هم توانایی علمی و عقلی و معنوی کسب این مقام را دارد.

 

خطیب نماز جمعه باشت افزود: آنچه عده‌ای در کشور نوشتند مهار تورم ولی خواندند بهار تورم، عده‌ای از جمله سهامداران بزرگ فلزات پتروشیمی و معادن همان سیاست قیمت گذاری دلاری با نرخ جعلی را ملاک قرار دادند و باعث تورم شدید در سه ماهه اول سال شدند.

 

وی گفت: تا زمانی که این مسئله حل نشود این قصه پر غصه تورم وجود خواهد داشت برای مهار تورم علاوه بر مطلب بالا دو ناترازی باید حل شود یک ناترازی بانکی اعطای وام‌های کلان به نام مشارکت اقتصادی به شرکت های مختلف یا وام های چند صد میلیاردی به اشخاص مختلف که این اقساط وام ها را پرداخت نمی کنند و در ملک و زمین سرمایه گذاری می کنند باعث افزایش نقدینگی و ناترازی اقتصادی می‌شود.

 

گنجه‌ای گفت: دوم ناترازی بودجه منابعی را برای دولت در نظر بگیریم و بعد بیش از منابع مخارج دولت را تعیین کنیم که مجبور به استقراض از بانک مرکزی شود باعث افزایش پایه پولی حجم نقدینگی و تورم می شود.

 

امام جمعه باشت ضمن اعلام نگرانی از قیمت‌های سرسام‌آور مسکن در شهرستان و بالا بودن تعداد مستاجران در باشت از نبود مسکن ملی گلایه کرد و گفت: با توجه به وجود زمین‌های بنیاد مستضعفان در شهرستان که حدود ۶۰ هکتار است چرا باید طرح مسکن ملی در اجرا نشود و این همه مستاجر با کرایه های بالا در شهر وجود داشته باشد.

 

امام جمعه باشت گفت: مسئولان شفاف سازی کنند که زمین های بنیاد مستضعفان کجا هستند و دست چه کسانی است؟.

***

حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نمازِ عبادی سیاسی جمعه ۵ خردادماه ۱۴۰۲ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه با تاسی از آیاتِ ۶۷ تا ۷۰ سوره فرقان با اشاره به مسئله یضاعف عذاب الله گفت: کسانیکه برای خدا شریک قرار می دهند، وبدون ترس ازخدا به قتل همنوع، و زنا ی پردازند، در روز قیامت عذابشان دوچندان و همیشه به خوارى در آن خواهد ماند.
وی راه بخشش این دسته از افراد را در ندامت از گناه و توبه کردن، ایمان آوردن به خدای لاشریک و انجام عمل صالح برشمرد و گفت: کسانیکه توبه کنند و ایمان بباورند خداوند سیئاتِشان را به حسنه تبدیل مى‌کند و آنها را می بخشد.
امام جمعه کبگیان در فراز دوم از خطبه های این هفته ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام رضا علیه السلام خطاب به حاضرین گفت: اهل بیت “ع” همیشه در عمل اقدامی ماندگار بعنوان محور صیانت از اسلام انجام داده اند که بعداز قرنها هنوز در مسیر هدایت بشریت رهپویی تازگی دارد.
وی صلح امام حسن “ع” در نجات شیعه، قیام امام حسین “ع” در بیمه اسلام را نمونه شاخص اقدامات ماندگار اهل بیت در تاریخ بشریت برشمرد و گفت: هجرت تاریخی امام رضا علیه السلام از عراق به ایران نمونه اقدام ماندگار آن امام همام بود که هم از لحاظ کیفی “ترویج و توسعهٔ اسلام ” و هم از لحاظ کمی “ایران را جغرافیای مقر شیعه قرار داد”.
وی، جامعیت وَ وحدت در شخصیت، اصول و ضوابط در ولایتمداری، آراستگی به اخلاق عالی و ممتاز ، پرهیزکاری و تقوا، عزت نفس وسخاوت، اخلاق نیکو و صبوری را از خصایص برتر امام رضا برشمرد و گفت: هرکس در دنیا این خصایص را سرلوحه کارش قرار داده و عمل کند، قطع به یقین رستگار خواهد شد.
خطیب جمعه کبگیان در ادامه فراز دوم از خطبه های این هفته ضمن تبریک مجدد به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر سه دلیل عدم آمادگی نیروهای مسلح، درگیر بودن در جبهه شمال غرب با منافقین، خیانت نخست وزیر وقت را از عوامل مهم سقوط خرمشهر برشمرد و گفت: لبیک به فرمان امام امت، با دستان خالی اما عزم راسخ و هم قسم شدن همگانی در لوای فرماندهی بی نظیر صیاد دلها، حسن باقری و محسن رضائی ها… خونین شهر را از چنگال صدامی درآورد، که روی دیوارهایش نوشته بود هرکسی خرمشهر را پس بگیرد کلید بصره را بهش تقدیم می کنم و میتوان گفت؛ وسوسه صدام در فتح خرمشهر مانند وسوسه گندم ری در کربلاء بود.
امام جمعه کبگیان در پایان مسئله محروم ماندن جوانان در استفاده از سالنهای ورزشی در برخی از روستاهای بخش را نگران کننده برشمرد و گفت: چرا برخی از سالنهای ورزشی درون بخشی را به مراسمات فاتحه خوانی اجاره می دهند اما جوانان این سرمایه های کیمیای مملکت از حضور در آن بی بهره اند ؟.
سید فرج الله پژمان افزود: آیا سالن ورزشی برای فاتحه خوانی ساخته شده، یا اوقات فراغت همین جوانانیکه با تمام اشتیاق بدون هیچ چشمداشتی در تمامی برنامه های پاسداشت ارزشهای اسلام و انقلاب حضور فعالی دارند ؟.
این خطیب جمعه با اذعان به اینکه سالنهای ورزشی مستحق استفاده جوانان این منطقه هست تصریح کرد : مدیرکل محترم ورزش جوانان مشکل بیمه سالنهای ورزشی را حل بفرمایند تا عده ای به بهانه بیمه نکردن سالنهای ورزشی فضای اوقات فراغت را از جوانان نگیرند و من بعد هم هیچ کسی حق ندارد هیچ سالن ورزشی را به فاتحه خوانی اختصاص دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت