پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 تیر 1402 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 137271

رئیس جمهور۲۲و۲۳تیرماه میهمان مردم کهگیلویه و بویراحمد است

معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد: آیت‌الله رئیسی و هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی روزهای۲۲ و ۲۳ تیر ماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند.

صدای جنوب:

«محسن منصوری» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دولت ایرنا از ششمین سفر استانی رئیس جمهور در دور دوم سفرها خبر داد و گفت که در این سفر طرح‌های مختلف بزرگ اقتصادی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور در تشریح برنامه‌های سفر استانی رئیس جمهور به این استان به بهره برداری بزرگترین طرح استان اشاره کرد و گفت: طرح پتروشیمی گچساران که ۱۹ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و دولت سیزدهم در دو سال اخیر توانست با تخصیص اعتبارات به‌موقع از زیر ۵۰ درصد اکنون آن رابه مرحله بهره برداری برسد، با حضور رئیس جمهور و با اشتغال‌زایی ۷۰۰ نفری گشایش می یابد.

 

بهره برداری از اَبرطرح تحول آفرین ۲۰ ساله

منصوری از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری این استان را سد چم‌شیر از ابرپروژه‌های تحول آفرین استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: طرح‌های اقتصادی بزرگی چون سد چم‌شیر که از ابرپروژه‌های تحول آفرین استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، نشانگر عزم دولت سیزدهم برای کشاورزی پایدار در این استان و دیگر استان‌های جنوبی کشور است و دولت در حالی گام‌های اثربخشی ۲۲ ماهه گذشته را برای تکمیل سد چم‌شیر برداشت که حاشیه زیادی درباره این سازه بزرگ آبی ایجاد شد اما مسئولان بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای براساس نظرات کارشناسی مبنی بر وارد نبودن انتقادات برای تکمیل این طرح بزرگ تلاش‌های اثربخشی کردند.

 

وی این را هم گفت که تلاش برای تکمیل طرح‌های بزرگی مانند سد چم‌شیر که پس از نزدیک به ۲ دهه امسال بهره‌برداری کامل می‌شوند، نشانگر ثمربخش بودن اقدام‌های مسئولان استان در دولت سیزدهم بوده است.

 

تحقق رویای ۲۷ ساله

معاون اجرایی رئیس جمهور به بهره برداری از جاده پاتاوه به دهدشت هم خبر داد و گفت: این طرح که به‌ طول ۱۳۶ کیلومتر طراحی شده، در زُمره طرحی ملی است که کلنگ آن در سال ۷۴ و در دولت ششم به زمین‌ زده شد تا شمال و جنوب ایران را به هم متصل کند. این جاده جزء مهم‌ترین طرح‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.

 

منصوری دیدارهای مردمی، دیدار با نخبگان و علما و همچنین دیدار با عشایر غیور این استان را از دیگر برنامه های رئیس جمهور در سفر به استان کهکیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت همچنین از دیگر برنامه ها حضور رئیس جمهور جشن احیا واحدهای صنعتی این استان است.

 

«استان کهگیلویه و بویراحمد» نخستین مقصد «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌ جمهور و همراهان او برای نظارت میدانی بر روند اجرای مصوبات استانی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۲ بود که ۱۱ اردیبهشت ماه انجام شد تا ضمن بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات پنجمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی و هیأت دولت در دور نخست، اقدامات لازم را برای تسریع و رفع موانع احتمالی از مسیر اجرا انجام دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت