به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ازچرام؛ نورالله سلامی به عنوان یکی از چهره های فرهنگی و ماندگار استان کهگیلویه و بویراحمد دار فانی را وداع گفت.
استاد نورالله سلامی,چهره ی ماندگار فرهنگ و ادب استان,قریب به یکسال بابیماری مبارزه می کرد و در حدود چهل روز پیش , به منظور ادامه ی مداوا , در بیمارستان ام,آر,آی شیراز بستری شد.

 استاد نورالله سلامی,در مهرماه ۱۳۱۷ در خانواده ی عشایری,در منطقه ی بویراحمد,متولد شد.ایشان دو سال اول مقطع ابتدایی را در دبستان سعدی روستای نره گاه , به علم آموزی سپری کرده و برای ادامه ی تحصیل به شهر بهبهان عزیمت نمود و مقطع ابتدایی را با نمره ی عالی به پایان رسانید .

استاد سلامی به سال ۱۳۳۷،در دانشسرای عشایری بهبهان با نمره ی ممتاز پذیرفته شد و به تاریخ ۱۳۳۸،به استخدام اداره ی فرهنگ درآمد . ایشان , برای نخستین بار در بخش سرفاریاب شهرستان چرام , اولین مدرسه و کلاس درس را در روستای تلوندی دایر کرد .

استاد همچنین برای مدتی در روستای اسپر شهرستان گچساران و قریب به ۲۰سال در شهر چرام , برای فرزندان میهنش ، خالصانه و صادقانه معلمی نمود و بعد از سالها , برای ادامه ی خدمت معلمی خویش , به زادگاهش بویراحمد بازگشت  و در سال ۱۳۷۳ بعد از ۳۶سال خدمت معلمی ، که همه اش را از جان و دل مایه گذاشت ، به افتخار بازنشستگی نایل گردید .

پایگاه خبری صدای جنوب درگذشت این چهره فرهنگی ومحبوب رابه خانواده بزرگ سلامی ومردم نوع دوست استان کهگیلویه وبویراحمد تسلیت عرض می نماید.