پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 مرداد 1402 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 138397

رویکردی نوین‌ در اقدامات زیست محیطی و کاهش آلاینده های فضای سبز

مسئول فنی کلینیک تخصصی گیاه‌پزشکی اداره فضای سبز شرکت نفت گچساران گفت: رویکردی نوین در اقدامات زیست‌محیطی و کاهش آلاینده‌های فضای سبز برای نخستین‌بار در شرکت نفت گچساران صورت گرفته است.

صدای جنوب؛

مسئول فنی کلینیک تخصصی گیاه‌پزشکی اداره فضای سبز شرکت نفت گچساران گفت: رویکردی نوین در اقدامات زیست‌محیطی و کاهش آلاینده‌های فضای سبز برای نخستین‌بار در شرکت نفت گچساران صورت گرفته است.
حسین مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص روش نوین مبارزه با شپشک‌های آردآلود توسط اداره فضای سبز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: انواع مختلفی از درختان و درختچه‌های زینتی مورد استفاده در فضای سبز و منازل مسکونی میزبان گونه‌های مختلفی از شپشک‌های آرد‌آلود هستند.
وی افزود: شپشک‌های آرد‌آلود با تغذیه از شیر گیاه علاوه بر ضعف و کاهش رشد میزبان‌های خود، زیبایی و طراوت گیاهان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
مرادیان با بیان اینکه استفاده از سموم شیمیایی در دفع آفات اثرات زیان‌آوری به همراه دارد، گفت: به همین دلیل روش‌های غیر شیمیایی مبارزه با آفات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مسئول فنی کلینیک تخصصی گیاه‌پزشکی اداره فضای سبز شرکت نفت گچساران تصریح کرد: از مضرات استفاده از سموم‌ شیمیایی می‌توان به خطرآفرین بودن آن در سلامت افراد اشاره کرد.
مرادیان ادامه داد: شپشک‌های آرد‌آلود از ویژگی‌های مورفولوژیکی و رفتاری خاصی برخوردار هستند که این امر سبب بی‌تاثیر بودن آفت‌کش‌های شیمیایی علیه آنها می‌شود.
وی با بیان اینکه این نوع آفت مدتی است فضای سبز منطقه را فراگرفته است، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، کمک به سیکل زندگی حشرات مفید، کاهش هزینه‌ها و مدیریت تلفیقی آفات، مبارزه بیولوژیک علیه این آفت آغاز شده است.
مرادیان استفاده از کفشدوزک شکارگر کریپتولموس را برای مبارزه با شپشک‌های آرد‌آلود را اقدام جدید و تاثیرگذار در دفع این آفت عنوان کرد و بیان کرد: استفاده از این کفشدوزک در دستور کار کلینیک گیاه‌پزشکی فضای سبز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: طی بازدیدی از مرکز تحقیقات کنترل بیولوژیک آمل که پیشرفت‌های چشمگیری ، در خصوص این آفت داشته تعداد یک‌هزار کفشدوزک تهیه و در باغ شماره ۲ فضای سبز شرکت نفت گچساران جنب گلخانه این اداره همچنین تعدادی از منازل کوی پرهون رهاسازی شده است.
مرادیان ادامه داد: تعداد ۲۰ هزار از تخم زنبور پارازیتوئید تریکوگراما و یک‌هزار نمونه زنبور براکون در راستای مبارزه بیولوژیک با آفات شپ‌پره تهیه و در منطقه رهاسازی شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت