پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 شهریور 1402 ساعت 17:06:: شناسه خبر: 139281

افزوده شدن بخش جراحی عمومی به بیمارستان مادر و کودک گچساران

بخش جراحی عمومی زنان در بیمارستان بی بی حکیمه با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس ، فرماندار و برخی مسئولان افتتاح شد.

صدای جنوب؛

بخش جراحی عمومی زنان در بیمارستان بی بی حکیمه با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس ، فرماندار و برخی مسئولان افتتاح شد.
حسین عسکری در آئین افتتاح بخش جراحی عمومی (زنان)در بیمارستان بی بی حکیمه این شهرستان اظهار کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به بهداشت و درمان شاهد تحولات خوبی در این حوزه هستیم.
وی بیان کرد: بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران هم اکنون دارای ۱۰ بخش درمانی است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان‌گچساران با اشاره به اینکه این مرکز درمانی پایه آن بر اساس مادر و کودک‌ می باشد تصریح کرد: ۱۰ بخش این بیمارستان شامل اورژانس که دارای ۱۰ تخت، ۳ اتاق عمل، Ivf، آی سی یو دارای ۳ تخت، ان ای سی یو ( ۷ تخت)، نوزادان دارای ۱۵ تخت، اطفال دارای ۲۷ تخت، مراقبت از مادران پر خطر دارای ۱۵ تخت، زایشگاه دارای ۷ تخت و جراحی زنان دارای ۱۳ تخت می‌باشد.


عسکری عنوان کرد: ساخت و تجهیز بخش جراحی عمومی با ۸ تخت با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال انجام شد، مجوز این بخش سال گذشته از وزارت بهداشت دریافت شده است.
وی گفت: این بخش جراحی برای بانوان و اطفال می‌باشد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان‌گچساران خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های فعال این مرکز درمانی ۹۰ تخت است.


عسکری بیان کرد: سرانه تخت در کشور۱.۸ دهم به ازای هر نفر می باشد که در گچساران ۱.۲ است،اگر بیمارستان نرگسی اضافه شوداین سرانه به  ۱.۳ افزایش خواهد یافت و تحول خوبی در حوزه درمان این شهرستان رقم می خورد.
عسکری ادامه داد: در گچساران ۱۹۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک به مردم خدمات درمانی مورد نیاز را ارائه می کنند.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: از این تعداد ۸۱ پزشک متخصص، ۵۶ پزشک عمومی و ۵۳ نفر داندانپزشک هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان‌گچساران با اشاره به تلاش های دکتر بخشایی در بیمارستان بی بی حکیمه اظهار کرد:جا دارد از زحمات شبانه روزی دکتر پردیس بخشایی رئیس بیمارستان بی بی حکیمه تقدیر و تشکر کرد.

پردیس بخشایی رئیس بیمارستان بی بی حکیمه گچساران اضافه کرد: در حال حاضر و ۷ سال متوالی مرگ مادرباردار در شهرستان‌های گچساران و باشت به صفر رسیده است.
وی با اشاره به موفقیت های چشمگیر درمان ناباروری در این بیمارستان اضافه کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون تلاش شده کسری‌ها جبران و تجهیزات این مرکز درمانی بروز شود.
وی گفت: با تلاش بسیار در سال ۱۴۰۲ این بیمارستان توانست رتبه درجه ۱ طرح اعتباربخشی را از وزارت بهداشت دریافت کند.


رئیس بیمارستان بی بی حکیمه گچساران اظهار کرد:بیمارستان بی بی حکیمه گچساران تنها بیمارستان استان می باشد که دارای تراز مالی مثبت است.
بخشایی با اشاره به آمار ۴۰ درصدی موفقیت بخش ای وی اف گفت: در حال حاضر از برخی استانهای کشور و برخی کشورهای خلیج فارس بیماران برای درمان نازایی به این بیمارستان مراجعه می کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت