پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 مهر 1402 ساعت 18:07:: شناسه خبر: 139632

مرور خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد

پایگاه خبری صدای جنوب خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد رامرور می کند. 

صدای جنوب:

پایگاه خبری صدای جنوب خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد رامرور می کند.

****

آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال به بندگانش هشدار داده «در روز قیامت که آغاز خواهد شد در آن روز به فرمان الهی فرشتگان برای پاسخگویی انسان به اعمال خود صف می کشند».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه در روز قیامت اعمال، رفتار، فجر و اندیشه انسان بررسی می‌شود، گفت: بسیاری امروز تصمیم فضای مجازی و گوش به فرمان غرب هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مسئله جهنم شوخی نیست، افزود: همانطور که بهشت به انسان‌ها نزدیک می‌شود جهنم نیز به انسان‌هایی خطاکار نزدیک می‌شود.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: انسان هر اندازه به سمت نماز، روزه و اعمال نیک در حرکت باشد بهشت به او نزدیک‌تر و هر اندازه اعمال انسان و گناه او بیشتر شود، به جهنم نزدیک‌تر خواهد شد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خوش اخلاقی، سخاوت و بخشندگی را از عواملی دانست که انسان را از جهنم نجات می‌دهد.

وی با ذکر این سوال که چه کسانی به بهشت و چه کسانی به جهنم نزدیک می‌شوند، تاکید کرد: افرادی که دارای ایمان کامل به خدا، انبیا و اولیای الهی به ویژه حضرت محمد (ص)، کتاب‌های آسمانی هستند بهشتی خواهند بود.

آیت الله حسینی بیان کرد: یکی از عوامل و امکانات ورود به بهشت ایمان، عمل صالح، انجام واجبات و ترک محرمات است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه کسانی که مال حرام می‌خورند وارد بهشت نمی‌شوند، گفت: کسانی که به پیامبر، ائمه اطهار و انبیای الهی ایمان ندارند، وارد بهشت نمی‌شوند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، خاطرنشان کرد: در سایه تقوا سعادت دنیا و آخرت نصیب انسان می‌شود.

آیت الله حسینی ضمن گرامیداشت روز آتش نشانی، اظهار کرد: آتش نشانان در لحظات خطر به داد مردم می‌رسند.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: آتش‌نشانان در آتش سوزی و گاهی که جان انسان در خطر است از جان و مال آنها حراست می‌کنند که این کار اجر نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی حفاظت و حراست از جان و اموال مردم در سیل، زلزله و آتش سوزی بسیار پر اجر و ثواب است.

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها روز جهانی سالمندان را یادآور شد و گفت: سالمندان برای جامعه ما پربرکت بوده و سفره ما به برکت تلاش‌های آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه هر فرد مسلمانی باید پیر جامعه اسلامی را احترام کند، افزود: مایه ننگ است که برخی افراد پدر و مادر خود را در خانه سالمندان رها می‌کنند.

وی ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، خاطرنشان کرد: ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) مایع برکت جامعه انسانی و اسلامی است.

آیت الله حسینی این ولادت را مقدمه بعثت دانست که انسان‌ها در مسیر خداوند هدایت می‌شوند و ادامه داد: اگر معنویت، قرآن، حیا، حجاب و عفاف، حلال و حرام وجود نداشته باشد انسان از حیوان هم کمتر است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به تلاش عده‌ای که با رفتار، قلم، بیان و رسانه خود ولنگاری را ترویج می‌کنند، تصریح کرد: افرادی که فساد، بی‌حیایی و ولنگاری را ترویج می‌کنند، به حال خود بد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما دلسوزانه بر اساس مطالبی که انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ برای هدایت انسان‌ها بیان کردند برای چنین افرادی دلسوزی می‌کنیم.

آیت الله حسینی با بیان اینکه کسانی اعمال که اعمال نیک انجام می‌دهند و به توصیه‌های انبیا و اولیای الهی عمل می‌کنند عنایت ویژه خداوند شامل آنها می‌شود، بیان کرد: عده‌ای که جاهل و بدبخت هستند علیه دین و ارزش‌های الهی موضع می‌گیرند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه بویراحمد ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: این نیرو شبانه روز زحمت می‌کشند تا امنیت و نظم جامعه حفظ شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت قانون، از تلاش‌ها زحمت‌های پرسنل انتظامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: اقتدار نیروی انتظامی اقتدار ملت بوده که باید حفظ شود.

آیت الله حسینی با آمار نگران کننده طلاق اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته از هر پنج ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شد ولی اکنون از هر سه ازدواج یک مورد طلاق صورت می‌گیرد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید عاقلان در زمینه ازدواج تصمیم بگیریم و علت طلاق‌ها نیز مشخص شود، گفت: فرهنگ غربی و ماهواره ویرانگر بوده و بنیان خانواده را متلاشی می‌کند.

******

حجت‌الاسلام‌ سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: ایام مسرت‌بخش هفته وحدت، میلاد خجسته پیامبر اکرم (ص)و امام جعفر صادق علیه‌السلام را به همه مؤمنین و مؤمنات تبریک عرض می‌کنم، پیامبر اکرم(ص) حقیقتاً پیامبر مهرورزی است و باید تلاش کنیم دشمن را ناکام کنیم چرا به روش‌های مختلف فتنه‌انگیزی می‌کند.

حجت‌الاسلام حجازی گفت: شیعه و سنی اشتراکات بسیاری باهم دارند درحالی‌که دشمن به دنبال تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی است و نباید در این خصوص میدان به دشمن داد. سیزدهم مهرماه روز نیروی انتظامی است و این روز را به همه ملت، دولت و نیروهای مقدر مسلح تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: کشوری که جایگاه و شأن نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی خودش را نداند قطعاً ذلیل خواهد شد. نیروی انتظامی چشم و آبروی مملکت است و باید بیش از گذشته نیروهای مسلح کشور نیز تقویت شوند.

خطیب جمعه گچساران در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نیروی انتظامی یکی از ستون‌های مهم استوار امنیت کشور است و باید نیروی انتظامی را تقویت کنیم، از پنجم تا ۱۱مهرماه هفته گردشگری نام‌گرفته است. مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولین ما اگر از همین صنعت گردشگری استفاده بهینه و تبلیغات مناسب کنند کشور را از سایر مقوله‌ها بی‌نیاز می‌کنند. لذا می‌شود از این صنعت درآمدهای کلانی به دست آورد و بخشی از مشکلات دیگر کشور را مرتفع کرد.

وی افزود: عزیزان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برنامه‌ای برای جابجایی ائمه جمعه دارند و چنین برنامه‌ای کشوری است قبلاً چند بار بحث جابجایی بنده انجام و به دلایلی نیز به تأخیر و تعویق افتاد. بنابراین این موضوع اخیراً مطرح شد که بنا بر اعمال و اجراشده است و بنده هم بیان کردم که آماده (تکریم و معارفه)هستیم.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: مردم فرهیخته، مؤمن و انقلابی گچساران تا این لحظه نیز با پیام، تماس، حضوری و…بیان کردند که وقتش نیست و اصرار کردند که خداحافظی نکنید و بنده عرض کردم که این هفته را خداحافظی نمکینم و اما کاملاً آماده‌ایم که اگر هفته آینده امام‌جمعه جدید تشریف آوردند ایشان نماز جمعه را اقامه کنند.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: بنابراین از مردم فرهیخته، انقلابی و ولایت مدار شهرستان گچساران و خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، مسئولین محترم و از همه برادران و خواهران صمیمانه تشکر می‌کنم و از اینکه ۱۱سال سختی‌ها و زحمات بنده را تحمل کردند، قدردانی می‌کنم.

خطیب جمعه گچساران در ادامه بیان کرد: خداوند عنایت کرده و به‌واسطه پدر و مادرم روحیه‌ای قرص و قوی دارم و لذا با عنایت امام زمان (عج) خودم را بنده خدا می‌دانم بنابراین خواهش می‌کنم مردم مؤمن و فرهیخته گچساران اگر نسبت به حقیر لطفی دارند فقط دعا کنند و بیش از دعا هم توقع ندارم.

 وی افزود: قول می‌دهم کوچک‌ترین ذره‌ای ناامنی از این باب در شهرستان فرهیخته گچساران وجود ندارد و ما باید کاملاً مطیع قانون و مبانی دینی باشیم. بنده در سن ۱۶سالگی در تظاهرات انقلابی ضد رژیم پهلوی شرکت می‌کردم در دفاع مقدس تا جایی که امکان داشت حضور داشتم و در جنگ شناختی هم حضور فعال و همیشگی دارم.

حجت‌الاسلام حجازی گفت: نکته‌ای که بسیار مهم است و آن را با عالم هم معامله نمی‌کنم بحث ولایت است. ولایت متصل به ولایت الله است، ولایت‌فقیه زیرمجموعه ولایت کبری امام معصوم علیه‌السلام است. ولایت‌فقیه گره به ایمان، عقیده و قیامت خورده است و گردنم را بزنند دست از ولایت درنخواهم داشت.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: وقتی به گچساران آمدیم خیلی‌ها از سر دلسوزی بیان می‌کردند که نمی‌شود در این شهرستان کار فرهنگی_مذهبی کرد، اما حوزه علمیه خواهران را در این شهر تشکیل دادیم، حوزه برادران تقویت شد و اساسنامه تعریف شد چراکه طلبه باید عالم، عامل و اهل علم باشد.

خطیب جمعه گچساران در ادامه بیان کرد: مجوز احداث دانشکده علوم حدیث در گچساران از رئیس‌جمهور محترم گرفته‌شده است تا جوان دانشگاهی ما با مبانی دینی نیز آشنا شود، متأسفانه برخی از دوستان نمی‌توانند این موضوعات را تحمل کنند. گچساران شهر فرهیخته و علمی است و حق گچساران است و جوانان این شهرستان باید رشد کنند و به بنده هم خرده نگیرند که چرا زحمت درست می‌کنید اگرچه هنر، جرئت و جربزه می‌خواهد در این شهرستان کار کرد و از طرفی هم وامدار کسی نبودن هم می‌خواهد.

وی افزود: بنده وامدار هیچ شخص و گروهی نبوده و نیستم و هیچ‌کس هم نمی‌تواند بگوید که حتی پاکتی به بنده داده باشد و دلیل اینکه حُر و آزادم و به‌هیچ‌عنوان مال غیر از خدا ندارم، همین است. وقتی گچساران آمدیم بیان کردند همه امکانات در این شهرستان فراهم است اما خانه‌ای نبود، دفتری نبود، حوزه خواهران وجود نداشت، حوزه برادران با مشکلات بسیاری همراه بود و حال‌وروز مصلا هم که مشخص بود.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: امام‌جمعه جدید که به گچساران بیایند همه امکانات فراهم است، مصلای نماز جمعه در حال تکمیل شدن است از گچساران تا شیراز تا تهران رو زدم تا مشکلات شهرستان مرتفع شوند. چراکه وظیفه ترویج رشد اخلاقی و معنوی مردم راداریم.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: حوزه علمیه قدیم برادران گچساران تخریب و چندطبقه احداث می‌شود و تا به‌عنوان منبع درآمدی برای نشر مباحث دینی باشد. گچساران باید رشد کند و امام‌جمعه بعدی با این شرایط که به‌هیچ‌عنوان از هیچ‌کس پاکت نگیرد، به‌هیچ‌عنوان وامدار هیچ مسئول، بازاری و… نباشد تا بتوان جرئت و جربزه کار در این شهرستان را داشته باشد.

خطیب جمعه گچساران در ادامه بیان کرد: از همه مردم مؤمن انقلابی و ولایتمدار گچساران نیز کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.

 

 

***

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ علیه خانواده نیز هستیم. خانواده اصیل‌ترین، دیرپاترین، بنیادی‌ترین و فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته است.”
امام جمعه چرام افزود: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار سال گذشته اقشار مختلف بانوان در ۱۴ دی ۱۴۰۱ تأکید کردند «غربی‌ها خانواده را واقعاً متلاشی کردند و این به فروپاشی تدریجی خانواده انجامیده که صدای خود متفکّرین غربی را هم بلند کرده؛ در بعضی از کشورهای غربی، سرازیری جوری تند شده که دیگر قابل توقّف نیست، رفتنی‌اند.»
وی ادامه داد: ترویج الگوهای منحرف جنسی و زیر سؤال بردن سبک زندگی عفیفانه (مبتنی بر نقش‌آفرینی نهاد خانواده) تبدیل به اجزای لاینفک و آشکار بازی بسیاری از نهادهای رسمی و غیر رسمی در غرب شده است.
افشار عنوان کرد: در اتحادیه اروپا، کشورهای مجارستان و لهستان صرفاً به اتهام عدم پذیرش الگوواره‌های دستوری پارلمان اروپا در خصوص پذیرش سبک زندگی همجنس‌گرایان و دیگر گروه‌های منحرف جنسی، از دریافت کمک‌های مالی اتحادیه اروپا محروم می‌شوند و حتی طبق شواهد و مستندات موجود، کشورهای مسلمان نیز از سوی برخی نهادهای سازمان ملل متحد بابت به رسمیت شناختن حقوق گروه‌های منحرف جنسی و لزوم عدم جلوگیری از فعالیت آزادانه آنها تحت فشار قرار می‌گیرند.
وی افزود: زمانی که اجزای این بازی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، به یک تصویر مخدوش اما هدفمند می‌رسیم! این همان نقشه جنگ جهانی علیه نهاد خانواده است که در اتاق‌های فکر، نهادهای رسمی و امنیتی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تهیه شده و به صورتی غیر اعلامی اما محسوس در حال اجراست.
امام جمعه چرام با بیان اینکه جنگ جهانی علیه نهاد خانواده، از چند منظر قابل تحلیل است، گفت: خانواده به عنوان اصیل‌ترین و اصلی‌ترین کانون جوامع بشری، خاستگاه اصلی ارزش‌های فطری بشری است. خانواده، اخلاقی‌ترین نهاد بشری است. خانواده، ریشه‌دارترین و صمیمی‌ترین کانون عواطف بشری است. خانواده، اولین و اصیل‌ترین کانون تعلیم و تربیت است. اگر جامعه‌ای را از این موهبت محروم نمایند، آن جامعه را از اصالت، هویت و معنویت تهی ساخته‌اند. در این صورت بشریت، با ماشین‌های انسان‌نمایی مواجه هستند که با ارزش‌های ساختگی صاحبان قدرت، به هر چیزی تن در می‌دهند. جهان عاری از اخلاق و معنویت، فضای مناسبی برای بهره‌کشی از انسان‌ها و حاکمیت هوا و هوس است.
وی با بیان اینکه حمله به نهاد خانواده از طریق برجسته‌سازی و حمایت وسواس‌گونه غرب از الگوهای منحرف جنسی، معطوف به یک حوزه جغرافیایی خاص نمی‌شود، افزود: همان‌گونه که اشاره شد، ما با یک جنگ فراگیر و جهانی مواجه هستیم.
افشار با بیان اینکه این مهم؛ که «زن»، نقش محوری را در کانون خانواده ایفا می‌نماید، علت تهاجم به ارزش‌های فطری زنان و تمرکز دشمنان بر این محور کلیدی را نمایان می‌سازد، تاکید کرد: اگر زنان یک جامعه ارزش‌های فطری خود را از دست دهند، دیگر نمی‌توانند در خانواده نقش سازنده داشته باشند بلکه بالعکس موجب فروپاشی ارزش‌های خانه و خانواده خواهند شد.
وی افزود: تلاش‌های گسترده جریان‌های ضد اخلاقی، در کشورهای مختلف برای استفاده‌ی ابزاری از زنان با شعار بی‌اساس آزادی و حقوق زن، ریشه در این امر دارد.

*********

 

 

حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه سوق در خطبه های این هفته گفت:

باید گفت هدف و مأموریت اصلی انبیاء و ائمه علیهم السلام، تحقق‌بخشیدن به همین زیست انسانی است. از این رو تمام توصیه‌های حضرات معصومین علیهم السلام به‌ویژه امام صادق سلام الله علیه حول محور این حقیقت بیان شده است که به برخی از عمده‌ترین توصیه‌ها اشاره می‌شود.

۱٫ توجه به قرآن

۲٫ ولایت‌مدارى‌

۳٫ ترک گناه

۴٫ عمل شایسته و اخلاق بایسته‌

۵٫ رسیـدگى به خانواده

۶٫ خدمت به مردم‌

وقف دارای آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، گسترش فرهنگ وقف موجب فقر زدایی و کاهش فاصله طبقاتی است، وقف نتیجه انقطاع از مال دنیا و ایمان عمیق به خداوند تبارک و تعالی است انسان واقف در واقع مومن و بخشنده‌ای است که وظیفه خود را به درستی درک کرده و آن را انجام داده است

یکی از انواع وقفها وقف برای مدارس و حوزه های علمیه است که انشاء مردم شریف ما که سابقه زیادی در وقف دارند در این زمینه هم واقف باشند

 

در اتحادیه اروپا، کشورهای مجارستان و لهستان، صرفاً به اتهام عدم پذیرش الگوواره‌های دستوری پارلمان اروپا در خصوص پذیرش سبک زندگی همجنس‌گرایان و دیگر گروه‌های منحرف جنسی، از دریافت کمک‌های مالی اتحادیه اروپا محروم می‌شوند و حتی طبق شواهد و مستندات موجود، کشورهای مسلمان نیز از سوی برخی نهادهای سازمان ملل متحد بابت به رسمیت شناختن حقوق گروه‌های منحرف جنسی و لزوم عدم جلوگیری از فعالیت آزادانه آنها تحت فشار قرار می‌گیرند. زمانی که اجزای این بازی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، به یک تصویر مخدوش اما هدفمند می‌رسیم! این همان نقشه جنگ جهانی علیه نهاد خانواده است که در اتاق‌های فکر، نهادهای رسمی و امنیتی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تهیه شده و به‌صورتی غیر اعلامی اما محسوس در حال اجراست.

جهان عاری از اخلاق و معنویت، فضای مناسبی برای بهره‌کشی از انسان‌ها و حاکمیت هوا و هوس است.

ضربات سهمگین سربازان گمنام امام زمان علیه السلام بر پیکر دشمن

از همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور اعم از نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی تشکر و تقدیر کنیم و برایشان توفیقات بیشتر همراه با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و آسیب‌ها را داریم. به سربازان گمنام امام زمان علیه السلام درود می‌فرستیم و جهاد مقدس آنان را از صمیم جان ارج می‌نهیم و قدر می‌دانیم.

موضع شفاف ایران درباره حوادث آذربایجان و ارمنستان

مواضع ایران در بحران قفقاز جنوبی مبتنی بر چهار اصل است

اصل اول: همه‌ی سرزمین‌های آذربایجان که به‌وسیله‌ی ارمنستان [در دهه ۹۰ میلادی] تصرّف شده، باید آزاد بشود.

اصل دوم: بایستی امنیت ارامنه‌ای که در سرزمین‌های آزادشده ساکن هستند، محفوظ باشد.

اصل سوم: مرزهای بین‌المللی به‌هیچ‌وجه نباید تغییر کند.

اصل چهارم: تروریست‌های تزریقی به جبهه جنگ به‌هیچ‌وجه نباید در نزدیکی مرزهای ایران مستقر شوند. در صورت عدم تمکین، قطعاً برخورد خواهد شد.

هیچ یک از خطوط قرمز ایران تاکنون شکسته نشده است. سران رژیم باکو نیز سه سال است باوجود رجزخوانی‌های متعدد جرأت نکردند به ترکیب مرزهای بین‌المللی دست یازی کنند. زیرا نیروهای مسلح ایران نظیر دهه ۹۰ میلادی آماده تأدیب کشورهایی هستند که تغییر مرزهای بین‌المللی را در شمالغرب ایران در سر می‌پرورانند.

سفر انصارالله به ریاض؛ تن دادن عربستان به شکست در یمن

تهدید هسته‌ای که نتانیاهو در مجمع عمومی رسماً علیه ایران مطرح نمود، مغایر با قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل است. این مسأله هم از جهت تهدید هسته‌ای یک کشور مستقل و هم از جهت ماهیت تأسیسات هسته‌ای از اهمیت برخوردار است.طبق نظر دیوان در حقوق بین‌الملل عرفی یا قراردادی هیچ قاعده‌ای صراحتاً تهدید به استفاده یا استفاده از سلاح هسته‌ای را مجاز ندانسته است

مشکل اصلی این رژیم در حمله نظامی به ایران نیست بلکه به مرحله بعد از حمله بر می‌گردد که مطمئن هست اگر دست از پا خطا کند اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد

بزرگترین تبلیغ براى اسلام، شاید همین باشد که ما چهره‌ى پیامبر اسلام را براى عالم روشن کنیم و بسیار بجاست قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، با روشها و شیوه‌هاى فرهنگى و هنرى پیچیده‌ى خود، چهره‌ى آن بزرگوار را در اذهان مردمِ بى‌خبرِ عالم مخدوش کنند، مسلمانانِ هنرمند و مطلع و وارد به شیوه‌هاى گوناگون در عالم، با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم و مکرّم، کار علمى و فرهنگى و هنرى و تبلیغى بکنند. این‌ها کارهاى لازمى است

امام صادق(ع)؛ امام تبیین

با اندکی تأمل در اقتضائات این عصر و زمان و صدور فتوای رهبر معظم انقلاب درباره فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین به‌خوبی می‌توان دریافت که شرایط زمانه ما، تا چه میزان با زمانه ولایت امام صادق علیه السلام شباهت دارد.

هر جهادی، مجاهد خودش را اقتضاء می‌کند. همان‌طورکه عرصه جنگ سخت و جهاد نظامی، رزمنده‌ای می‌خواهد که بتواند با سلاح و خمپاره و توپ بجنگد؛ سایر عرصه‌های جنگ هم همین ویژگی را دارد. از اقتضائات مهم این همسانی در ضرورت جهاد تبیین، وجود مجاهدانِ مختص این عرصه از جهاد است. اگر مجاهدی نباشد، جهادی هم شکل نمی‌گیرد. از این رو یکی از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام، تربیت مجاهدان عرصه جهاد تبیین بود.

طبق بیان مرحوم شیخ مفید، امام صادق علیه السلام حدود چهار هزار شاگرد داشتند. هشام شمشیر و پولی ندارد، اما روشنگری می‌کند، مبانی فکری جامعه را اصلاح می‌کند، طاغوت‌ها از این‌ها می‌ترسیدند وگرنه اگر یک نفر آهسته بیاید و آهسته برود کسی به او کار ندارد و حکومت‌ها از چنین آدم‌های احساس خطر نمی‌کنند.

 

 

*********

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های عبادی_سیاسی این هفته دهدشت مباحث این روزها در مرزهای کشور را یادآور شد و با بیان این‌که برخی تحلیل‌ها به دنبال مواضع جمهوری اسلامی است اظهار کرد: موضع جمهوری اسلامی مشخص است، چون خطوط قرمز ایران اسلامی( تغییر نکردن مرزها، نزدیک نشدن تروریست‌ها به جبهه ایران) شکسته نشده و امنیت ملی ما به خطر نیفتاده است.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: سران باکو رجزخوانی می‌کنند اما جرات نمی‌کنند به مرزهای بین‌المللی ما دست بزنند، به سران باکو می‌گوییم هر دستی به سمت جمهوری اسلامی دراز شود آن دست را قطع و سران آن کشور را تعدیل خواهیم کرد.

 

وی بیان کرد: در برابر تحرکات کلامی و دیکته‌هایی که رژیم غاصب به سران کشورهای اطراف می‌دهد، ایران اسلامی صبر راهبردی و شکیبایی را جلوه کار خود قرار داده است، موضع جمهوری اسلامی موضع قاطع و پشیمان کننده برای این کشورهاست.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: زنگ خطر در رژیم غاصب به صدا درآمده و نتانیاهو فضایی را ایجاد می‌کند که مردم این کشور ناچار به شنا کردن هستند.

 

امام جمعه کهگیلویه بزرگترین مساحت جغرافیایی رژیم غاصب را ۱۲۰ کیلومتر عنوان و اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی اراده کند همه ۱۲۰ کیلومتر را کمتر از یک ساعت شخم خواهد زد.

 

وی خاطرنشان کرد: البته که نیاز به سربازان سپاه سرافراز اسلام نیست و برادران در یمن و حماس و سوریه برای نابودی رژیم جعلی کافی هستند.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود مسئله وقف را یادآور شد و گفت: فرزندان خود را به عنوان وقف تربیت دینی کنید.

 

وی با یادآوری روز ناشنوایان گفت: کارهای فرهنگی و مذهبی ناشنوایان دهدشت در کشور کم‌نظیر است.

 

امام جمعه کهگیلویه روز دامپزشکی را تبریک گفت و بیان کرد: دامپزشکی مهم‌ترین نهاد و مرجعیت برا امنیت غذایی کشور است و خدمات به جامعه هدف باید بیشتر شود.

 

وی وضعیت نامناسب شهری دهدشت را یادآور شد و با بیان این‌که نمیدا‌نم دیگر به چه ادبیاتی بگویم، برخی را مقصر در انتخاب‌هایشان عنوان و اظهار کرد: چندین ماه است شهر بدون شهردار است، به مسؤولان امنیتی استان و شهرستان می‌گوییم به وظیفه ذاتی خود عمل کنید، پیگیری کنید چرا شهر را تمیز نمی‌کنند، هر چند مسئله سخت نیست و مشخص است.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خاطرنشان کرد: ما را که به آقایان شورای شهر امیدی نیست، تا کی ما باید پاسخگوی مردم در کوچه و خیابان و محل کار باشیم و مردم را به آرامش دعوت کنیم، مسؤولان امنیتی، کاری کنید جریان‌های قومی قبیله‌ای جمع شود و کار را به مرحله اجرا برسانید.

 

*********

حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به فضایل نماز شب خطاب به حاضرین گفت: فضیلت این اعمال آنقدر بالاست که فقط خداوند بهایش را میداند و پرداخت می کند.

وی با اشاره به شفاعت پیامبر در جهان آخرت نیز گفت: عمومیت شفاعت حضرت محمد در آخرت اذن شفاعت دیگر پیامبران است و اینجاست که ما باید به خودمان ببالیم فلذا شفاعت پیامبر شامل حال کسانی که مشرک و ظالمند، شفاعت پیامبر را قبول ندارند، و مشروب خوارند نخواهد شد.

این خطیب جمعه در فراز دوم از خطبه های این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت محمد “ص” و امام صادق “ع”، قرآن کریم، اخلاق نیکو، فضیلت غنی و ملک عظیم را از موهبات برتر خداوند به نبی اکرم “ص” برشمرد و گفت: عَبد بودن باعث گردید تا خداوند این موهبات بی بدیل را به نبی اکرم اعطا کند، زیرا شیطان هم هفتاد سال عبد بود ولی عابد نشد و نماند، پس زیاد اعمال (نماز و روزه های خود) را به رخ دیگران نکشید.

وی با تبریک هفته وحدت این موهبت را منشا اتحاد مسلمین برشمرد و گفت: وحدت که باشد هیچ بشری با هیچ فتنه ای نمیتواند در پیشبرد اهداف عالیه ما رخنه کند و قطعا بدخواهان دربرابر ما تسلیم و ناکار است.

امام جمعه چیتاب با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی شاکله ذیجودی پرتلاش این نیرو را شریان حیاتی جامعه برشمرد و گفت: ما امنیت درونی، سیاسی اجتماعی، و اقتصادی خود را مدیون ایثار، شجاعت و بیداری سبزپوشان سرو قامتی هستیم که شبهای زیادی خانواده خود را نمی بینند تا ماها شب خواب راحت داشته باشیم.

امام جمعه چیتاب ادامه داد: ماها اگر قدر دان و منت دارِ نیروهایی که عزیز دردانه دل همین مردمند و در قاموس پلیس امنیت شب و روز ندارند نباشیم و رعایت نکنیم قطعا به امنیت خیانت و به ابهت فرزندان خودمان پشت پا زده ایم.

سید فرج الله پژمان با اذعان به اینکه ویژگیهای منحصر به فردِ نیروی انتظامی موجب ابهت و اقتدار نظام شده خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر تامین امنیت، اجرای قانون و عدالت اجتماعی جزو ارکان اصلی است، اما در نظام جمهوری اسلامی ایران، عمده این وظایف مهم بر عهده ناجا است.

وی با بیان اینکه گستردگی وظایف نیروی انتظامی در هیچ دستگاه اجرایی دیگری وجود ندارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در سایه مردم داری و قانون‌مداری انجام وظیفه می‌کند، بنابراین صرفا یک نیروی نظامی نیست بلکه یک نیروی مدنی و جامعه مدار است.

امام جمعه چیتاب نیروی انتظامی را پل ارتباطی میان مردم، نظام و حکومت دانست و گفت: رشادت، جهاد و شهادت هنوز هم در کالبد ناجا جاری است و هر روز شاهد رشادت نیروی انتظامی برای صیانت و دفاع از نظام هستیم.

این خطیب جمعه ضمن تشکر از زحمات وافر دوپاسگاه انتظامی چیتاب و دم چنار تلاش بی بدیل این عزیزان را یک جهاد گمنام برشمرد و خاطرنشان کرد: پرسنل زحمتکش و همیشه بیدار این دوپاسگاه قدیر در بخش کبگیان درنهایت اخلاق مداری، با نگاه متوازن وهوشمندانه در برقراری امنیت فعلی بخش بی نظیر عمل کرده اند و از همینجا از همه بزرگواران تقدیر و تشکر می کنم

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت