پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 دی 1402 ساعت 17:10:: شناسه خبر: 142088

شناسایی حدود ۱۴ هزار دیابتی و فشارخونی در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون، ۸ هزار و ۹۶۷ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۴ هزار و ۵۳۶ نفر با احتمال دیابت در استان شناسایی شدند.

به گزارش صدای جنوب ، سعید جاودان سیرت افزود: تاکنون افزون بر ۵۲۸ هزار و ۳۲۵ نفر، معادل ۹۶ درصد از جمعیت هدف استان، در پویش ملی سلامت در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت غربالگری شده اند.
وی با بیان اینکه بیماری دیابت یکی از نادرترین بیماری‌هایی است که بشر تا کنون نتوانسته آن را به طور کامل درمان کند گفت: این بیماری را نمی‌توان مداوای کامل کرد و تنها راه حل، مراقبت برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است و رعایت رژیم غذایی و ورزش است.
جاودان سیرت با اشاره به اینکه دیابت همان اشباع قند در خون به دلیل فقدان تامین مناسب انسولین توسط بدن است تصریح کرد: انسولین هورمونی است که از غده لوزالمعده (پانکراس) ترشح می‌شود.
وی اضافه کرد: این ماده کلیدی، موجب ورود قند به سلول‌ها می‌شود تا قند، جهت تأمین انرژی مورد استفاده قرار گیرد یا برای مصارف بعدی ذخیره شود و بدون وجود انسولین، قند نمی‌تواند از جریان خون خارج و وارد سلول‌ها شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت