پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 بهمن 1402 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 142256

یادآوری خدمات و تلاش‌های انقلاب اسلامی ضروری است

امام‌جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: انسانی که از ابتدای او از نطفه‌ای است و آخر او تبدیل به جسمی بی‌جان می‌شود دچار تکبر می‌شود، وسیله برتری انسان تقوا و دوری از گناه است و خداوند متعال انسان متکبر و فخرفروش را دوست ندارد.

صدای جنوب:

امام‌جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: انسانی که از ابتدای او از نطفه‌ای است و آخر او تبدیل به جسمی بی‌جان می‌شود دچار تکبر می‌شود، وسیله برتری انسان تقوا و دوری از گناه است و خداوند متعال انسان متکبر و فخرفروش را دوست ندارد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی با اشاره به این‌که انسان در چارچوب‌های شرعی باید به نیازهای خود توجه کند، گفت: در لذت‌های جنسی انسان از طریق ازدواج این نیاز را برآورده می‌کند، در مواردی انسان به‌واسطه نگاهی حرام به نامحرم مقدمه‌ای برای  گناه، معصیت و فعل حرام می‌شود.

امام‌جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: در سایه تقوا انسان به عزت و سعادت دنیا و آخرت می‌رسد و بی‌تقوایی قطعاً سعادتی ندارد و سبب بدبختی و شرمندگی انسان می‌شود.

وی به رحلت حضرت زینب (س) و تسلیت این مناسبت اشاره کرد و گفت: وقتی یاد حوادث کربلا می‌شود شخصیت حضرت زینب (س) تداعی می‌شود شخصیتی که در این حادثه نقش محوری دارد در شجاعت الگو بوده و در مواجهه با دشمن ترسی به خود راه نداد و بااینکه  قلب و دل خونین داشت در مقابل دشمن تسلیم نشد، در عبادت و معنویت الگو برای همه ما محسوب می‌شود.

امام‌جمعه یاسوج ادامه داد: امروز در فضای مجازی موضوع زن زندگی و آزادی را در ولنگاری می‌دانند راهی که به بدبختی و بی‌عفتی سوق داده می‌شود راهی که زن را از نماز، معنویت، حیا و پوشش دور می‌کند.

آیت‌الله حسینی به بازگشت امام راحل به ایران اسلامی و آغاز دهه فجر اشاره کرد و گفت: بازگشت امام بازگشت عزت، هویت، استقلال و دین‌داری بود، بازگشتی که کشور ایران را از سرسپردگی و ذلت نجات داد، سرزمینی که جایگاه علامه مجلسی، حافظ، سعدی و فردوسی بود سرزمینی که به‌قدری فقیر و تحقیرش کردند که به بیگانه تمایل داشت، نهایت ذلت زمانی بود که ۵۰ هزار مستشار آمریکایی حق توحش دریافت می‌کردند، ما یک کشور مستعمره برای امریکا و انگلیس بودیم و اسرائیل در ایران خیمه زده بود و تمدن عظیم اسلامی و دینی را تحت شعاع قرار داده بودند؛ امام با آمدنش به آن‌ها پایان داد و آمریکا با همه هیمنه‌اش و استعمار در مقابل ایران شکست خورد.

امام‌جمعه شهر یاسوج بابیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان شود و اگر گفته نشود خیانت است، ادامه داد:  بیان خدمات باید از زبان‌های مختلف باشد، باید وضعیت مسکن، زیرساخت، بهداشت، تغذیه کشور درگذشته و شرایط امروزی آن بیان شود، استان ما در زیرساخت‌هایی مانند برق، گاز، بهداشت و جاده ارتباطی در وضعیت خوبی نبود و حتی نیازهایش از طریق رفتن به مناطق و استان‌های هم‌جوار تأمین می‌شد.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه گذشته کشور و سیاست‌های آن باید  دیده شود، ادامه داد: باوجود همه ظرفیت‌ها و منابع و ثروت‌ها اما استان و کشور ما در وضعیت مناسبی در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای وجود نداشت و مقایسه این پیشرفت‌ها سبب یادآوری خدمات و تلاش‌های انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی تأکید کرد: استقبال خوب جوانان و نوجوانان از مراسم اعتکاف سبب خرسندی و خوشحالی شد جمعیت‌هایی ۲۰۰ نفری، ۴۰۰ نفری  دیده می‌شد خداوند متعال عنایتی به آن‌ها داشته است و این حضورها باید تقویت شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت