پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 بهمن 1402 ساعت 22:11:: شناسه خبر: 142996

لنده و موحد ،پیوندی ناگسستنی!

امروز و در فاصله ۲۰ روز به ماراتن انتخابات مجلس شورای ، امواج بلند سونامی عزت و اقتدار کهگیلویه بزرگ به شهر اولین ها، لنده سرافراز رسید…

صدای جنوب:

لنده و موحد ،پیوندی ناگسستنی
امروز و در فاصله ۲۰ روز به ماراتن انتخابات مجلس شورای ، امواج بلند سونامی عزت و اقتدار کهگیلویه بزرگ به شهر اولین ها، لنده سرافراز رسید.فرزند خدمتگذار و شایسته دیار کهگیلویه بزرگ سید محمد موحد میزبان شیر مردان و شیرزنان و جوانان این دیار بود. تصاویر ارسالی و مشاهدات میدانی نشان از استقبال بی سابقه مردم این دیار از خادم بی منت خود دارد.این رویداد از چند جهت قابل بررسی و تحلیل است.
نکته اول اینکه این اجتماع بزرگ در حالی صورت گرفت که شورای محترم نگهبان نامزدهای نهایی انتخابات مجلس در سراسر کشور از جمله کهگیلویه بزرگ را اعلام کرد.با توجه به اینکه حواشی رد یا تایید یکی از نامزدهای تاثیر گذار این حوزه در ایام اخیر فضای انتخابات را تحت تاثیر قرار داده بود و برای برخی تردید هایی به همراه داشت بنابراین اجتماع بزرگ مردم لنده نشان داد که مردم تصمیم قطعی خود را گرفته اند و به حول قوا الهی موحد منتخب قطعی انتخابات این حوزه است.
نکته دوم اینکه این همایش درست ۲۴ ساعت بعد از خروش ایل دشمن زیاری بود.گرچه بعضی ها تلاش کردند که همایش دیروز را کمرنگ جلوه دهند و در اراده مردم شک و تردید ایجاد کنند اما خروش امروز مردم لنده خط بطلانی بود بر دسیسه و خدعه اتاق های فکر و رسانه های منتقدی که در پوشش ادعای خدمت به مردم تنها یک هدف داشته و دارند و آن هم ایجاد فاصله بین موحد و مردم است در حالی که خود را به جهالت زده و نمی‌خواهند این واقعیت را قبول کنند که رابطه موحد و مردم استوار و ناگسستنی است.
نکته سوم اینکه حضور با شور و هیجان جوانان غیور لنده در این اجتماع بود که استقبال باشکوه و معنی داری از سید محمد موحد به عمل آوردند.شاهد بودیم یکی از محورهای اساسی حمله و انتقاد به موحد کوبیدن بر طبل جوان گرایی بود. ایشان را متعلق به نسل قبل به عبارتی تمام شده دانسته و حضور ایشان را مانعی برای رشد و ارتقا نسل جوان منطقه می‌دانستند. موحد را متهم به عدم شناخت مقتضیات نسل جوان می‌دانستند و بر این اساس در فضای رسانه ای و میدانی جوانان را نسبت به موحد بی رغبت و بی انگیزه نشان می‌دادند.اما جوانان غیور لنده با این حضور و شعور خود نشان دادند که خدمت پیر وجوان و مرد و زن نمی‌شناسد.خدمت مرد عمل و مرد میدان میخواد . امروز جوانان غیور و رشید لنده ، علی رغم حضور جوانان مختلفی در میدان کاندیداتوری و ضمن احترام انها ،همچون گذشته این توانمندی و اراده را در سید محمد موحد تشخیص داده و ایشان را انتخاب کرده اند.
نکته چهارم اینکه حماسه مردم امروز شریف لنده نشان داد رابطه موحد و مردم یک رابطه فصلی و موقت و موسمی نیست بلکه رابطه دلی و عمیق و استراتژیک و پیوسته و همیشگی است که در طول سالیان متمادی و با مجاهدت وپایمردی موحد و اعتقاد راسخ مردم به صداقت ایشان قوام و استمرار یافته است.به عبارتی دیگر رابطه مردم و موحد رابطه ای جانی است نه نانی.دیوار اعتماد بین مردم و موحد یک دیوار مستحکم و بلند است که بر مبنای ایمان ،اعتقاد ، صداقت و مردم داری شکل گرفته و تکه تکه اجزای آن را عشق و علاقه و مودت واقعی تشکیل داده است . در چند ماه گذشته خیلی ها تلاش کردند با خیال خام خود در این دیوار بلند اعتماد مردمی رخنه و روزنه ای ایجاد کنند اما امروز پاسخ خود را در میدان عمل به وضوح مشاهده کردند.خروش امروز مردم شریف لنده حکایت از پیروزی صداقت، مردم داری و وحدت و برادری بر ریا و نیرنگ و خط کشی های کاذب قومی و قبیله ای بود که در قالب موج موحد خواهی مردان و زنان و جوانان و حتی خردسالان این منطقه خود را نشان داد.
درخاتمه رجاء واثق داریم سونامی عزت ،اقتدار و خدمت بی منت کهگیلویه بزرگ که با اراده پولادین مردم این دیار از چنگلوا برخواسته ، دیروز به دشمن زیاری بزرگ رسید، امروز به دیارافتخار آفرین لنده و فردا و فرداهای دیگر جای جای دیار کهگیلویه بزرگ را در خواهد نوردید و انشااله در ۱۱ اسفند برای هفتمین بار با پوشاندن مجدد ردای وکالت به تن فرزند شایسته و پرافتخار خود سید محمد موحد، به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت