پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 اسفند 1402 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 143651

وعده ای که محقق شد/ جذب هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بودجه آلایندگی نفت به شهرستان بهمئی

استاندار کهگیلویه وبویراحمد که پیش تر وعده جذب اعتبارات ناشی از آلایندگی نفت به شهرستان گرمسیری بهمئی را داده بود، گفت: هم اینک این حق به حق دار رسید و با تلاش و اهتمام ویژه دولت سیزدهم و سازمان برنامه و بودجه برای نخستین بار این امر تحقق یافت و مبلغ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال به این منطقه تخصیص و به شهرستان بهمئی ابلاغ شد.

سید علی احمد زاده  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تخصیص این مبلغ که نشان دهنده توجه جدی دولت برای رفع محرومیت های تاریخی از این استان است و در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان نیز بر این مهم تاکید شده بود می تواند زمینه توسعه و زدودن غبار توسعه نیافتگی را برای این شهرستان در اینده نیز فراهم کند.

وی یادآور شد: ۵۶ حلقه چاه نفت فعال در شهرستان بهمئی وجود دارد که روزانه ۱۸۳ هزار بشکه نفت از این چاه‌ها استخراج می‌شود. با این وجود این شهرستان در محرومیت به سر می برد و مسیر زیادی برای توسعه در پیش دارد.

احمدزاده تاکید کرد: دستور رئیس جمهور مبنی بر توسعه بهمئی در برنامه کار مدیران است و برآورد می شود که برای توسعه این شهرستان چه میزان اعتبار نیاز است تا در جلسه‌ای با رئیس جمهور میزان نیازمندی این شهرستان مطرح شود.

شهرستان بهمئی به جز در مشرق که با شهرستان کهگیلویه در استان هم مرز است از سه جهت با شهرستان های استان خوزستان همسایه است به طوری که در شمال با باغملک ، در جنوب با بهبهان ، در غرب با رامهرمز و در جنوب غربی با امیدیه و آغاجاری در استان خوزستان مرز مشترک دارد.

“بومی گزینی ساکنان مناطق نفتخیز در اولویت قرار گیرد” ، “افزایش سهم مردم بهمئی از مسئولیت های نفت خیز”، تاکید بر تقویت زیرساخت های راه های ارتباطی” ، ” زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه مناطق گردشگری” ، “برنامه ریزی برای استفاده بهینه از منابع آب سدهای موجود در این منطقه” ، مشخص شدن سهم این شهرستان از محل آلایندگی های منابع نفتی” و تاکید بر تشکیل کارگروهی برای اشتغال جوانان بیکار دراین شهرستان” از جمله صحبت های رئیس جمهور در میان مردم بهئمی در ۲۷ تیرماه امسال بوده است.

شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت