پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 اردیبهشت 1403 ساعت 00:02:: شناسه خبر: 145246

جذب ۹۰ درصد اعتبارات مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در کهگیلویه و بویراحمد

با پیگیری های انجام شده کلیه تعهدات نفت از محل منابع مسئولیتهای اجتماعی نفت در دور دوم سفر رییس محترم جمهور در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب و به استان جهت انجام تعهدات ابلاغ شد.

به گزارش صدای جنوب و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان : شاهینی، رئیس سازمان در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان « جهش تولید با مشارکت مردم» به بیان خصوصیات و معیارهای این موضوع پرداخته و اجرایی نمودن آن را به عنوان اصل مهم در توسعه کشور با حضور و مشارکت جامعه نخبگانی و خبرگانی دانست.
وی گفت: مقام معظم رهبری در راس تصمیم گیری کشور شعارهای سال را عمدتاً با محتوای تولید و اقتصاد برگزیدند تا به دست‌اندرکاران، متولیان اقتصادی، مردم و همه اقشار کشور متذکر مسئله اقتصاد، رونق تولید و شکوفایی تولید داخلی و ملی شوند.
در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور مسئولین و متولیان حوزه مسئولیتهای اجتماعی نفت، اعتبارات مصوب پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سفر اول ، متمم سفراول و مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به استان از محل منابع نفت ، جهت کمک به عمران و توسعه مناطق نفت‌خیز بررسی و بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر اول و دوم دولت به استان اعتبارات خوبی از محل مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص یافت.
ایشان از تصویب قریب به سه هزار میلیارد تومان اعتباردر هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران از محل مسئولیت‌های اجتماعی حاصل سفر دوم رییس محترم جمهور به استان خبر داد و گفت: اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در سفر دور دوم افزایش سه تا چهار برابری نسبت به دور اول داشته که با همت مسئولین استانی این مهم تحقق یافته است.

وی از رشد دو برابری بودجه استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بودجه استان از ۱۵۰۰ میلیارد سال گذشته با احتساب سایر ردیف ها به بیش از ۳ هزار میلیارد با سایر ردیف ها افزایش یافته است.

شاهینی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند اعتبارات تخصیص یافته را عملیاتی و در پروژه‌ها بکار گیرند و نه تنها اعتبارات سال گذشته را باید جذب کنیم بلکه اعتبارات ملی،سفر و استانی سال جدید نیز باید همزمان جذب شود.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته بر اساس دستور سازمان برنامه به منظور عدم افزایش قیمت تمام شده پروژه ها،کوتاه شدن زمان اتمام پروژه ها وجلوگیری از مستهلک شدن پروژه ها، ۱۵۰ تا ۲۰۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالا هدف گذاری شده که اعتبارات و تخصیص کامل به این پروژه‌ها داده شده و برخی در سال ۱۴۰۲ اتمام یافته و برخی باید در سال ۱۴۰۴ باید به اتمام برسند.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت