پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اردیبهشت 1403 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 146289

گزیده خطبه های نماز جمعه دهدشت /توصیه های حجت الاسلام وحدانی فر به نمایندگان مجلس و شهروندان/دولت را برای رفع مشکلات اقتصادی همراهی کنید/زیاده روی در مصرف اسراف و حق‌الناس است

امام جمعه کهگیلویه توصیه‌هایی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی کردو همچنین به شهروندان در باب اسراف و زیاده روی مطالبی بیان کرد.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت، مقوله پرداخت زکات را عنوان یک واجب الهی نامید و گفت: مهم ترین عنصر تقویت اقتصاد امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه زکات حفظ آبروی مومن فقیر است، افزود: بی توجه نباشیم، از جمله کسانی که بوی بهشت به مشام آن‌ها نمی‌رسد افرادی اند که مانع پرداخت زکات ولو به اندازه دانه ای می‌شوند.

وحدانی‌ فر دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیهم السلام را یادآور شد و با استناد بر بیان ولی امر مسلمین مبنی بر وجود نقایض زیاد نسبت به شناخت ائمه در جامعه‌ شیعه، گفت: ما اهل بیت را نمی‌شناسیم و فقط اسامی آن‌ها را می‌دانیم.

وی با تاکید بر مطالعه نقش اهل بیت در زندگی انسان، خاطرنشان کرد: معرفی ائمه در یه بعد معنوی، سبک زندگی و سیاست است.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر تصریح کرد: از شیوه های اثرگذار در انعکاس جهانی اهل بیت و معصومین علیهم‌السلام استفاده نکردیم و موفق نبودیم.

وی هدف عمده اهل بیت علیهم السلام را ایجاد جامعه‌ای اسلامی خواند و گفت: دنبال حاکمیت اسلام بر دنیا بودند که همه ما باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشیم.

وحدانی‌ فر به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۱۷۴ نماینده جدیدالورود هستند، امروز فضای رقابت تمام شده و برای رفاقت، تلاش مومنانه و کار جهادی تلاش کنید.

وی با بیان اینکه برای برنامه های بلند مدت و نظارت قوی که وظیفه ذاتی و اصلی نمایندگان است کار کنید، افزود: فرمایش های مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهید، مجالسی که فرمایشات حضرت آقا را مد نظر قرار می‌دهند موفق می‌شوند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر خطاب به نمایندگان گفت: نمایندگان جدیدالورود اسناد بالا دستی و قانون اساسی را مطالعه کنند و آن‌هایی که در ادوار گذشته بودند و هنوز مطالعه نکردند بخوانند.

وی با بیان اینکه مراقب باشید در کمسیون ها تخصص افراد مهم باشد نه جایگاه سیاسی افراد، افزود: زیرا که کمسیون ها نقش مهمی در ریل گذاری و کلیت مجلس دارند.

وحدانی فر با بیان اینکه آقایان تلاش مجاهدانه ای برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی داشته باشید، گفت: بنظر می‌رسد برخی جاها دولت برای اقدامات لازم جهت مباحث اقتصادی نیازمند قانون است و دستش بسته است این کار مجلس است که باید تلاش و برنامه ریزی کند.

وی به مصرف برق و آب در تابستان اشاره کرد و گفت: زیاده روی در مصرف اسراف و حق‌الناس است، در خانه مصرف آب را مدیریت کنید.

وحدانی فر افزود: رفاه عمومی یک وظیفه ذاتی است اما اسراف در مصرف صحیح نیست و باید در این مسائل صرفه‌جویی کنیم که فردای قیامت دینی بر گردن ما نباشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت