پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 خرداد 1403 ساعت 17:03:: شناسه خبر: 147076

آیین قربانی دام در گچساران تا توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان+تصاویر

آیین قربانی دام در گچساران برگزار شد

صدای جنوب؛


آیین قربانی دام در گچساران برگزار شد
آیین قربانی دام به مناسبت عید سعید قربان روز دوشنبه در مراسمی با حضور مردم و مسوولان گچساران برگزار شد.
در این مراسم ۱۵ راس دام در کشتارگاه دام گچساران زیر نظر اداره دامپزشکی به صورت بهداشتی و شرعی ذبح شد.
از این میزان دام ذبح شده، بیش از ۲۵۰ کیلوگرم گوشت تولید و بسته بندی و بین مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی، افراد نیازمند و بی بضاعت توزیع شد.
۲۵۰ کیلوگرم گوشت قربانی بین نیازمندان گچساران توزیع شد
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران گفت: به مناسبت عید سعید قربان ۲۵۰ کیلوگرم گوشت قربانی و نذری به همت خیران در بین مددجویان زیر پوشش، افراد نیازمند و بی بضاعت این شهرستان توزیع شد.


هوشنگ دارفرین روز دوشنبه در حاشیه اجرای این پویش در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) همه ساله در عید قربان گوشت‌های قربانی اهدایی از سوی مردم این شهرستان و نیکوکاران را بین مددجویان زیر پوشش و افراد نیازمند توزیع می‌کند.
وی ادامه داد: امسال نیز در قالب پویش ملی نذر قربانی نذرهای اهدایی مردم و نیکوکاران جمع ‌آوری و بین مددجویان زیر پوشش و افراد نیازمند توزیع شد.


رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) گچساران ارزش ریالی گوشت‌های نذری را یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: خیران در روزهای گذشته دام‌های نذری خود را برای توزیع بین نیازمندان، به کمیته امداد اهدا کردند تا طبق موازین شرعی و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی ذبح شود.
طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، مومنان بر حسب وسع مالی خود، همزمان با مناسک حج، دام را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت