پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 مرداد 1403 ساعت 08:05:: شناسه خبر: 148347

نماز جمعه، تریبون نماز و انقلاب و پایگاه دین و وحدت است

مسئول ستاد نماز جمعه دهدشت گفت: با هدف بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در ۵ مرداد برنامه‌های متنوعی در دهدشت برگزار می‌شود.

صدای جنوب:

ایمان قنبری در نشست خبری با اصاب رسانه برنامه‌های ویژه بزرگداشت ۵ مرداد روز نماز جمعه را تشریح کرد.

 

مسئول ستاد نماز جمعه دهدشت گفت: نماز جمعه تریبون نماز و انقلاب و پایگاه دین و وحدت است.

 

قنبری با بیان اینکه رسول اکرم اولین نماز جمعه را در مدینه اقامه کردند،افزود: بهترین دلیل بر اهمیت این فریضه بزرگ اسلامی قبل از هر چیز آیاتی از سوره جمعه است که به همه‌ مسلمانان و اهل ایمان دستور می‌دهد به محض شنیدن اذان جمعه به سوی آن بشتابند و هرگونه کسب وکار و برنامه مزاحم را ترک گویند.

وی از برگزاری برنامه‌های بزرگداشت روز نماز جمعه در شهرستان خبر داد و گفت: با حضور اعضای شورای تأمین و اعضای ستاد نماز جمعه از گلزار شهدای خوشنام غبارروبی و زیارت عاشورا در جوار شهدا برگزار خواهد شد.

 

قنبری سرکشی از شهدای ۵ مرداد را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: با هدف تکریم اعضای پیشکسوت نماز جمعه از آنان سرکشی و تجلیل می‌شود.

 

مسئول ستاد نماز جمعه دهدشت با اشاره به حضور کودکان در نماز جمعه از اجرای برنامه‌های متنوع برای این قشر در روزهای جمعه خبر داد و تصریح کرد: مهد آدینه مصلی روز جمعه افتتاح خواهد شد.

 

برنامه‌های بزرگداشت ۵ مرداد در دهدشت تشریح شد

 

تکریم نمازگزاران، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی،تجلیل از فعالان ستاد نماز جمعه با همکاری ناحیه مقاومت بسیج،آموزش و پرورش،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شبکه بهداشت و درمان، تکریم امام جمعه موقت و برگزاری مسابقه کتابخوانی از «کتاب دین در ادیان» نوشته حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه شهرستان و مسابقه از خطبه‌های جمعه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ۵ مرداد است.

قنبری تصریح کرد: مراسم پاسداشت آیت الله حسینی امام جمعه فقید یاسوج روز پنج شنبه با حضور مسئولین استانی و شهرستان در آرامگاه آن عالم ربانی در بقعه امامزاده آقامیر برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شهرداری در فضاسازی محیطی همکاری دارد، ادامه داد: نمایشگاه عکس از نمازهای جمعه سال‌های گذشته نیز در مصلی دایر خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت