پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مرداد 1403 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 148467

مرور خطبه های امروز نماز جمعه یاسوج، چرام، سرفاریاب و سوق

صدای جنوب: حجت اسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب در خطبه های این هفته با دعوت خود و نماز گزاران به رعایت تقوی الهی گفت: سالروز اولین نماز جمعه که بزرگترین نعمت به این کشور بود را گرامی میداریم خطیب جمعه سرفاریاب عنوان کرد: خانواده ها باید بدانند که سراسر زندگی امام حسین ع نورانیت […]

صدای جنوب:

حجت اسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب در خطبه های این هفته با دعوت خود و نماز گزاران به رعایت تقوی الهی گفت: سالروز اولین نماز جمعه که بزرگترین نعمت به این کشور بود را گرامی میداریم

خطیب جمعه سرفاریاب عنوان کرد: خانواده ها باید بدانند که سراسر زندگی امام حسین ع نورانیت بوده و باید این چنین زندگی ها را الگو قرار دهیم

حجت الاسلام زارعی پور اضافه کزد:

سعی کنیم فرزندان خود به نماز و قران خواندن ترغیب کنیم

وی ادامه داد: بعد از شهادت رئیس جمهور و برگزاری انتخابات نوبت به مجلس شورای اسلامی رسید و فرصتی خوبی است که هم دولت و هم مجلس با هم شروع به کارنمایند و این چند نکته دارد اول بایدهما هنگ باشند برای رفع مشکلات مردم دوم میدان  داران دولت باید اهل خدمت و تقوا باشد اگر مسئولی هدفش خدمت به مردم نباشد موفق نمی شودنمایندگان بایدوزیری انتخاب کنندکه هدفش خدمت باشد.

حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به سخنان رهبر انقلاب ادامه داد: میدان داران باید  امین و باتقوا و اهل خدمت باشند

وی افزود: رهبر انقلاب فراجناحی ایست و بیان داشتند حاشیه داران برای انقلاب نمی توانند میدان دار برای خدمت به مردم باشد

نماینده ولی، فقیه در سرفاریاب اظهار کرد: مسئولی موفقی است به مبانی انقلاب توجه و هدفش خدمت جهادی باشد در غیر اینصورت خیانت به مردم می باشد

حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به حمله انصارالله یمن گفت:حمله انصارالله یمن طوفان اقصی را زنده کرد و دشمنان نتوانستند کنترلی برای این پهباد داشته و ضعف امریکا و اسرائیل اشکار کرد

وی افزود: هنر دشمنان این روزها به شهادت رساندن کودکان و زنان است

وی بااشاره به روز ۵مرداداقامه اولین نماز جمعه و تشکر از مردم گفت:

نماز جمعه تجلی اسلام اجتماعی،بزگترین تجمعی هفتگی و حج فقرا که در

۹۰۰شهر کشور برگزار می شود

نماینده ولی فقیه عنوان کرد: برگزاری نماز جمعه، ارکان اقتدار نظام،

اغتقاد راسخ مومنان وبهترین سنگر برای دفاع از دین است

وی ادامه داد: نماز جمعه مهمترین و بارزشترین مسئله سیاسی اجتماعی و عبادی است، پیگیر مشکلات، نهادصددرصد مردمی است وبهترین میراث دین اسلام است و باید بهترین استفاده از آن انجام شود

وی با اشاره به وظایف امام جمعه گفت: امام جمعه موظف است مردم را دوست و ارتباط صمیمی داشته باشد

حجت الاسلام اضافه کرد: نگاه امام جمعه باید کلی باشد رهبر انقلاب الگو و شاخص ترین امام جمعه است و ماهم باید دیگاههای ایشان را مد نظر داشته باشیم

زارعی پور  به  حضور گروه جهادی گفت: گزوه جهادی خدمات خوبی را انجام داده و.انتطار هست  همکاری صورت گیرد  تا خدمات بهتری داده شود.

 

****

 

 

نماز جمعه این هفته شهر چرام در سالروز اولین نماز جمعه پس از انقلاب در پنجم مرداد به امامت حجت الاسلام سید نورالله افشار برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز، حجت‌الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر چرام گفت: امروز سالگرد اقامه اولین نمازجمعه پس از انقلاب اسلامی با فرمان امام ره و به امامت آیت‌الله طالقانی (ره) است.

امام‌جمعه شهر چرام افزود: در بعضی از روایات اسلامی در مورد نماز‌های روزانه آمده است «هنگامی که نماز (نماز‌های یومیه) برپا شود برای شرکت در نماز ندوید و با آرامش گام بردارید» اما در مورد نمازجمعه آیه قران می‌گوید: فاسعوا (بشتابید) و این دلیل بر اهمیت فوق‌العاده نمازجمعه است.

وی با بیان اینکه نمازجمعه واقعی نمازی است که باعث ناراحتی جریان‌های زروزور و تزویر گردد، عنوان کرد: مطالبه‌گری و بیان مشکلات از توقعات به حق مردم درباره خطبه‌های نمازجمعه است؛ اما متأسفانه برخی مسئولان تاب تحمل نقد‌ها را ندارند.

افشار گفت: از زحمات و تلاش‌های خالصانه برادر ارزشمندم حضرت حجت‌الاسلام جناب آقای طزری امام‌جمعه سابق چرام کمال تقدیر را دارم، ادامه‌دهنده راه سیدالشهدا (ع)، مقید به آداب شرع و تقوا الهی است.

وی با بیان اینکه ضرب‌المثل ایرانی می‌گوید نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب که در مواردی مردم استفاده می‌کنند، افزود: در طب سنتی و اساطیر ایرانی به داروی حیات‌بخش انوش دارو یا نوش‌دارو می‌گفتند مراد این است بعد از مرگ بهترین دارو‌ها نیز فایده‌ای ندارند، بعد از چندین سال قرار است جاده اصلی بین دو شهرستان چرام و دهدشت تکمیل شود، کاش قبل از این حوادث رانندگی انجام می‌گرفت و ما عزادار داغ جوانان چرامی نمی‌شدیم.

افشار تأکید کرد: کسانی که مقصر در جاده فوق و قتل ده‌ها نفر از همشهریانمان هستند باید محاکمه شوند و این توقع زیادی از دستگاه قضایی استان نیست.

افشار: کسانی که در قتل عام محور دهدشت به چرام مقصر هستند باید محاکمه شوند / آقایان توگبری آخر دنیاست / نیوجرسی چرام به دهدشت را تکمیل کنید

 

وی عنوان کرد: برخی از مسئولان دهدشت اظهار ناراحتی و گلایه از حادثه اخیر و جان‌دادن چهار نفر کردند که تشکر می‌کنم؛ اما اگر می‌خواهید کمکی به مردم چرام کنید؛ چون این مسیر بیشتر مورد تردد مردم چرام است تقاضایم تکمیل ورودی دهدشت بعد از روستای سمغان تا ورودی دهدشت است تا شاهد حادثه تلخ دیگری نباشیم.

افشار افزود: اجرای نیوجرسی یا جداکننده، نیاز جاده چرام به دهدشت است که تقاضای مردم چرام انجام این موضوع از مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان است.

امام‌جمعه چرام با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با تشکیل جهاد سازندگی در اوایل انقلاب، نگاه ویژه خود به روستا و عشایر را نشان داد و دولت شهید ریسی نیز تمرکز بر آبادانی و پیشرفت روستا‌ها با تأمین امکانات و زیرساخت‌ها داشت، چون با افزایش مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها، شاهد گسترش حاشیه‌نشینی در شهر‌ها بوده‌ایم و بخشی از جمعیت مولد روستایی به مناطق کم‌برخوردار شهری انتقال‌یافته است، گفت: معاون عمرانی استاندار جناب آقای روستا، مدیرعامل اداره برق استان جناب آقای روستایی و مدیرعامل آب و فاضلاب استان جناب آقای صالحی، روستای توگبری آخر دنیا است.

افشار با بیان اینکه از سیاست‌های اصلی مدیران و برنامه‌ریزان کشور توجه به توسعه روستا‌ها است، گفت: حدود نود خانوار در منطقه توگبری زندگی می‌کنند که اکثر مردم دامدار هستند و بیش از ده‌هزار رأس گوسفند را نگهداری می‌کنند؛ اما فقط بخشی از جاده روستای توگبری آسفالت است و برق و آب نیز ندارند.

وی افزود: متأسفانه بخشی از مردم به سمت حاشیه‌نشینی شهر مثل پیر حاجتی رو آورده‌اند که حاشیه‌نشینی مشکلات و آسیب‌های خاص خود را دارد.

افشار خطاب به مسئولان گفت: مردم تعهد داده‌اند که از وسایل عمومی مثل پمپ‌های آب و ترانس‌های برق مواظبت کنند و منتظر اقدام مسئولان برای رفع مشکلات این روستا هستیم و اگر اقدامی صورت نگیرد مجدد در خطبه‌ها سهل‌انگاری‌ها درباره این روستا را ذکر خواهم کرد.

 

 

****

 

امام جمعه سوق در خطبه های این هفته:

اولین مواجهه مجلس و دولت در روز‌های آتی رقم خواهد خورد؛ آنگاه که رئیس‌جمهور قرار است اعضای کابینه خود را به مجلس معرفی کند و از نمایندگان مردم رأی اعتماد بگیرد این در واقع اولین آزمون مجلس و دولت در تحقق منویات رهبر انقلاب و انتظارات مردم است.

 

کنار گذاشتن تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی، حرکت در مسیر همکاری حداکثری دو قوه است

توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب در دیدار نمایندگان، ضمن دعوت به همدلی و تعامل، شاخص‌هایی را برای تشکیل کابینه دولت آینده ارائه دادند که توجه به این شاخص‌ها می‌تواند محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد.

اما شاخصه ها برای معرفی کابینه

امین باشد.صادق.متدین.با ایمان .متشرع.کارامد.معتقد به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از بن دندان.امیدوار به آینده.دارای نگاه مثبت به افق.نداشتن سوء سابقه.دارای اشتهار به پاکدستی و صداقت دارای نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل سیاسی و جناحی

چند نکته هم به اعضای مجلس شورای اسلامی توصیه و تذکر دادند

توجه به شان پاسخگویی مجلس قانونگذاری با هدف پیشرفت کشور و خدمت به مردم. حاکمیت اخلاق در صحن مجلس تعامل سازنده با دولت جدید و صدای واحد مسئولان در مسائل مهم نظارت منصفانه فعال شدن هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان. حضور فعال در مجلس در مسائل سیاست خارجی و بین‌المللی. رای به هیئت وزیران ،کارآمد متدین و انقلابی

حرکت عده بسیار قلیل در نماز جمعه تهران را محکوم می‌کنیم ولی از رئیس جمهور انتظار داریم که عده‌ای که به دنبال دو قطبی کردن جامعه به اهل سنت و تشیع، زن و مرد ،پیر و جوان هستند را در شورای راهبردی قرار ندهید و مواظب باشید که نزدیکان شما فضای دو قطبی در جامعه را مطرح نکنند حضرت عالی قول وحدت دادید ولی از بعضی از نزدیکان شما صدای وحدت شنیده نمی‌شود

تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی مقام رهبری در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست وی بر قوه‌ی مجریه است.در جمهوری اسلامی ایران میان «انتخاب مردم» و «انتصاب ولی فقیه» به طرز زیبایی جمع شده و مقام رهبری همان کسی را به ریاست جمهوری منصوب می‌کند که مقبولیت مردمی و پایگاه اجتماعی وی قبلاً از طریق انتخابات احراز گردیده است. بنابراین، رییس‌جمهور منتخبِ مورد تأیید ولی امر مسلمین از مشروعیت «دینی» و «سیاسی» برخوردار خواهد بود.

المپیک ؛ رژیم جعلی و شرمساری جهانی

المپیک پاریس ۲۰۲۴ در حالی آغاز به کار می‌کند که برافراشتن پرچم روسیه همچون دوره گذشته به‌دلیل جنگ علیه اوکراین در المپیک ممنوع است. البته رژیم صهیونیستی علی‌رغم نسل‌کشی در غزه با ۸۸ ورزشکار عازم المپیک می‌شود

 

رژیمی که علاوه بر شهادت ده‌ها ورزشکار، بیش از ۸۰درصد از اماکن ورزشی در غزه تخریب شده است. صهیونیست‌ها از این هم فراتر رفته‌اند و با تبدیل برخی استادیوم‌ها به بازداشتگاه، از این مراکز برای نگهداری اسرای فلسطینی استفاده می‌کنند.

حضور این رژیم در بازی‌های المپیک بی‌تردید مایه شرمساری مقامات المپیک خواهد بود.

رژیمی که

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه (۲۹ تیرماه) با صدور رأی مشورتی، اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را غیرقانونی اعلام کرد و افزود، این دیوان هیچ‌گونه تغییر بافتی را که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ در فلسطین از جمله قدس شرقی ایجاد کرده، به رسمیت نمی‌شناسد و همه کشورها باید با سازمان ملل برای کمک به ملت فلسطین جهت تعیین سرنوشت خود همکاری کنند. این حکم پیامدهای مهمی برای اسرائیل به‌دنبال خواهد داشت.

 

به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ۵ مرداد در نظام جمهوری اسلامی

حماسه عاشورا را باید حماسه‌ای قرآن‌محور و قرآن‌مدار بدانیم، چراکه حضرت سیدالشهداء علیه السلام از بدو شروع نهضت عاشورا تا مجلس شام، قرآن می‌خواندند. گفتمان حسینی، توجه دادن به خطر فراموشی یاد خداست. در واقع، در تحلیل قرآنی، فاجعه کربلا، نتیجه استحواذ شیطان است.

سیدالشهداء علیه السلام مکرراً ما را به یک آیه شاخص قرآن توجه می‌دهند؛ آیه بسیار مشهور «حزب الشیطان». کلمه کلیدی این آیه «اسْتَحْوَذَ» است. استحوذ علیهم الشیطان، یعنی شیطان چنان بر آن‌ها تسلط یافته که گویی سوار آنان شده و آن‌ها را می‌راند.

این گفتمان حسینی(ع) به ما یاد می‌دهد که برای ماندن در طرف درست تاریخ و عضویت در سپاه تاریخی جبهه حق، باید از استحواذ شیطان بیرون بیاییم.

خطرناک‌تر از استحواذ فردی، استحواذ اجتماعی شیطان است. چالش اصلی جبهه حق در مقابله با باطل این است که باطل، لخم و لخت به میدان نمی‌آید، شبهه‌ای می‌آید. شبهه، یعنی باطل حق‌نما.

استحواذ اجتماعی شیطان، جامعه را تا فاجعه کربلا به حضیض می‌برد. خیلی باید مراقب جامعه باشیم؛ خواص نباید مردم را در حملات شیطان و جنود شیطان، رها کنند و تنها بگذارند. همین جلسات و منبرها و روضه‌ها، عظیم‌ترین کارهای فرهنگی برای هدایت و نجات جامعه است. همین نماز جمعه، مانع استحواذ اجتماعی شیطان است

 

نماز جمعه، تجلی اسلام اجتماعی، پشتوانه استمرار حاکمیت حق، تقویت‌کننده جبهه حق و عدالت، تبلور پیوند جمهوریت و اسلامیت، معنابخش به معنویت در جامعه و سیر و سلوک عمومی به سوی خدا. نماز جمعه؛ هر هفت روز یکبار، ارکان واقعی اقتدار اسلام را به نمایش می‌گذارد

از آنجا که نماز جمعه مظهر ارکان اسلام است، می‌تواند منشأ برکات ذیل باشد:

الف: آگاهی‌بخشی به‌مردم در زمینه معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی – سیاسی.

ب: ایجاد همبستگی و انسجام هرچه بیشتر در میان صفوف مسلمین، به‌گونه‌ای که دشمنان را به‌وحشت افکند.

ج: تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده مردم مسلمان.

د: جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی.

نماز جمعه ای که ارتباطی میان مردم و مسئولان است از طرفی خدمات نظام را مردم ارائه می‌دهد از طرفی مشکلات مردم را به گوش مسئولان می‌رساند

همه باید تلاش کنند تا نماز جمعه تقویت شود

این روز را به همه دست اندرکاران نماز جمعه تبریک عرض میکنم و از زحمات این عزیزان که فی سبیل الله کار میکنند تقدیر و تشکر میکنم.

 

 

****

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت