پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 شهریور 1403 ساعت 12:06:: شناسه خبر: 149697

اجلاسیه ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از شنبه در یاسوج برگزار می شود

جانشین فرمانده سپاه فتح گفت: اجلاسیه ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۷ تا ۱۹ شهریور ماه در دهکده دفاع مقدس یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب ، نشست خبری کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد و دست اندرکاران دومین کنگره ی ملی ۲۰۰۰شهید استان در ستاد کنگره ملی شهدای شهر یاسوج برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فتح با اشاره به در پیش رو بودن کنگره ملی دوهزار شهید استان گفت:به لطف خدا و نیات خالصی که در همه سطوح در استان موجود بود فضای مناسبی برای برگذاری این کنگره در سطح استان ایجاد شد.

سردار مثنوی این کنگره را نتیجه تلاش و زحمات دوساله دست اندر کاران دانست و بیان کرد: حدود ۲۵ کمیته و ۶ شورا در سطح استان ایجاد شد که تمامی کمیته‌ها در یک جلسه متمرکز فعال شدند.

وی بااشاره به اینکه فعالیت برخی کمیته‌ها بصورت مقطعی بوده است اضافه کرد: یکی از کمیته‌های فعال در این عرصه کمیته رسانه و روابط عمومی بوده که با عملکرد درست به جا و به موقع در قالب‌ها و بستر‌های مختلف با ابزار‌های متفاوت در حوزه تولید محتوا و انتقال پیام به مخاطب اثر گذار بوده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح اهداف برگزاری دومین کنگره ملی شهدا راچنین شرح داد: تبلیغ و توسعه فرهنگ دفاع مقدس برای شکل گیری جامعه‌ای اسلامی و الگوسازی سبک زندگی شهدایی برای اقشار مختلف به عنوان الگویی برای زندگی از اهداف برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان است.

مثنوی ارائه الگوی عملی سیره و سبک زندگی آزادگان و ایثارگران را دومین هدف برگزاری این کنگره دانست و ابراز کرد: از مجموع ۲۵ اجلاسیه تاکنون ۱۹ تای آن برگزار شده که با استقبال بسیار زیادی از سوی مردم همراه بوده است.

وی اجلاسیه دانشجو معلمان از پر بازدید‌ترین اجلاسیه‌ها با بیشترین بازخورد برشمرد و گفت: اجلاسیه شهدای روحانی و سایر اجلاسیه‌های قبل از آن فضا را برای برگزاری اجلاسیه دانشجو معلمان اماده کرد.

جانشین فرمانده سپاه فتح اشاره کرد: کتاب‌هایی که تاکنون به چاپ رسیده تک بعدی و تناه شامل خاطرات شهدا بوده استولی با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۲۰۰۰ کتاب به مرحله چاپ رسیده اند.

مثنوی چهارمین هدف برگزاری این یادواره را سازماندهی مستند‌ها و حماسه‌های صورت گرفته در سطح استان دانست و تصریح کرد: برای اولین بار مستنداتی از مشاهیر و شخصیت‌های موثر در زمان انقلاب و پس از انقلاب همچون مرحوم ملک حسینی و مستند شهید پرواز ساخته شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از نماد‌های فرهنگی استان مورد توجه بوده به همین دلیل نماد کنگره ملی شهدا را مرقد بی بی حکیمه (س) در نظر گرفته ایم.

جانشین فرمانده سپاه فتح با یاداوری فعالیت ۲۵ کمیته و ۶ کارگروه فعال در سطح استان گفت: بیش از ۵۰ جلسه کارشناسی در ۳۷ هسته هیئت‌های اندیشه ورز برگزار شد و در طول سه سال گذشته به خانواده شهدا حداقل سالی یکبار سرکشی شده و با استفاده از ابزار هوش مصنوعی تخته فرش چهره باز سازی شده از تصاویر جامانده از شهدا به خانواده ایشان اهدا شده است.

مثنوی اضافه کرد: با استفاده از دست نوشته‌ها و خاطرات پدران و مادران شهدا بانک اولیه اطلاعاتی بیش از ۳۰۰ شهید جمع آوری شده است.

وی با یاداوری برگزاری نمایش فصل شیدایی در ایامی که گذشت گفت: این نمایش در ۱۵ شب برگزار شد که از شب اول با شیب بسیار زیادی از استقبال بیش از ۱۰ هزار نفر همراه بود.

مثنوی اضافه کرد این نمایش قبلا در عراق لبنان قطر و ایران توسط موسسه اوج اجرا شده بود که به گفته مجریان این نمایش حضور همه سلایق و همه سنین برای تماشای این نمایش در یاسوج کم نظیر بوده است.

وی بیان کرد از ۱۷ شهریور ماه به مدت سه شب در محل دهکده دفاع مقدس انتهای پارک اسکان، در کنار رودخانه بشار اجلاسیه برگزار می‌شود که شب اول تمرین نمایش است و حضور مردم بلامانع است، یکشنبه شب از مردم و مسئولان خانواده شهدا و رسانه‌ها دعوت بعمل میاید آغاز این برنامه از ۲۰ تا ۲۳ شب می‌باشد.

مثنوی شب نوزدهم شهریور ماه را اخرین شب اجرای نمایش و اجلاسیه دانست و عنوان کرد:شب سوم نیز تکرار همان نمایش با تغییرات جزئی است و برای رفاه حال بازدیدکنندگان از خیابان دانشگاه یاسوج تا پل سوم مسدود شده و به عنوان پارکینگ از آن استفاده میشود هرچند که پارکینگ‌های موقت نیز احداث شده است.

وی ابراز کرد: تمهیدات لازم در خیابان پارک ساحلی برای خدمات در مانی، آتش نشانی و.. صورت گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه فتح تصریح کرد: دراین نمایش از مهمان‌های کشوری نیز دعوت بعمل امده است.

وی ادامه داد اجلاسیه شهدای گمنام درپایان شهریور ماه، اجلاسیه شهدای دانش اموز و فرهنگی همزمان با بازگشایی مدارس و اجلاسیه شهدای زن در ۱۲ مهرماه در استان برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست از مستند پرواز که روایتی از زندگی روحانی شهید خیرالله پرواز است رونمایی شد.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت