پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اسفند 1395 ساعت 20:12:: شناسه خبر: 14994

فاطمه الزهرا (س) الگویی ممتاز برای تمامی مادران و زنان جهان

سال ۱۳۹۵، سالی بود که در آن دوبار میلاد فرخنده و مبارک یگانه دردانۀ هستی دخت نبی مکرم اسلام انسیهالحورا را جشن گرفتیم و آغاز سال را با نام و یاد حضرت خانم صدیقه الکبری فاطمه الزهرا «سلام الله علیها» شروع کرده و با نام و یاد ایشان به پایان می بریم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سال ۱۳۹۵، سالی بود که در آن دوبار میلاد فرخنده و مبارک یگانه دردانۀ هستی دخت نبی مکرم اسلام انسیهالحورا را جشن گرفتیم و آغاز سال را با نام و یاد حضرت خانم صدیقه الکبری فاطمه الزهرا «سلام الله علیها» شروع کرده و با نام و یاد ایشان به پایان می بریم.

سال ۱۳۹۵ را که با شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» آغاز کرده بودیم، اینک در آخرین ساعات سال و در آستانۀ تولد دوباره طبیعت با استشمام رایحه دل انگیز عطر یاس نبوی جانی تازه یافتیم، با این امید که روز و ماه و سالمان سرشار از برکات فاطمی باشد و در سایه سار نام و یاد زهرای مرضیه «سلام الله علیها» آرام بگیریم.

دگربار خجسته زاد روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (سلام‌الله علیها) از پس بیش از هزار سال تاریخ پرفراز و نشیب جهان اسلام فرا می‌رسد و با آمدنش فضای کشور را از عطر روحانی و دل‌انگیز خود آکنده از مهر می‌سازد و باز خاطرات یک عمر مجاهدت جانانه او را در کنار ولایت زمانه خویش در پهنه پهناور گیتی به تلألوء در می‌‌آورد و جلوه‌های ناب و حیاتی آن عنصر ملکوتی و وجود ممتاز؛ فرصت مجددی برای بازشناسی و تبیین می‌یابد، تا زنان و مردان حق‌طلب و عدالت‌جو و با غیرت و هوشیار ایران اسلامی، الگوی بی‌همتای خود را به عرصه توجه آورده و با مقتضیات زمان و مکان بازشناسند.
حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، الگویی قرآنی، فرازمانی، جهان شمول،ممتاز، برجسته و روشنِ زن متعالی و نمونه ای جاویدان برای زنان و مردان امروز و تمامی دوران و اعصار تاریخ است.

معمار کبیر انقلاب اسلامی که خود از خیر کثیر کوثر و از سلسلۀ وجود مبارک مرضیه الهی منشأ گرفته و از آبشخور عرفان فاطمی بهره‌ها برده است، با انقلاب الهی خویش، زمینه توجه به الگوی فاطمی و تجلی بخشی از آن عظمت‌ها را فراهم آورد که همه شعارهای پوشالی و ظاهرپرستانه و نسخه‌های ناقص و غلط فمینیستی در برابر عظمت آن رنگ باختند و بر همه‌ی آنها برای همیشه تاریخ خط بطلانی تاریخی کشید.
انقلاب اسلامی ایران نیز با درایت و تیزبینی امام راحل «رحمه‌الله علیه» در تغییر نگاه غالب و غلط دنیا به ویژه جهان غرب به زن که نگاهی ابزاری، سلطه‌طلبانه و لذت جویانه از او بود و زن را وسیله چپاول و غارت به نفع نظام لیبرال سرمایه‌داری می‌دانست، نقشی اساسی ایفا نموده است و زن را به عنوان یک انسان متفکر و مکمل و در کنار مرد معرفی نمود.

نگاه رفیع امام خمینی (ره) که برگرفته از آموزه های بلند اسلام ناب به زن است، زن را ودیعه ای الهی و مکمل مرد در نظام تکوین و تشریع برای رسیدن انسان به اوج کمال و غایت انسانی و او را نقطۀ پرگار کانون خانواده و تشکیل اجتماع دانسته و بیان می دارد، از دامان زنان است که مردان به معراج می روند، و این تصویری است زیبا و متعالی که از زن مسلمان بایستی در جامعه همیشه ساری و جاری باشد.

به ویژه در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به عنوان تنظیم کنندۀ چرخۀ اقتصاد خانواده و اقتصاد جهادی و مقاومتی، زن می تواند ایفاگر نقشی اساسی باشد.

نقش مادران و همسران شهدا و جانبازان و زنان رزمنده در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و پایداری نظام، نقشی بی‌بدیل، مهم و تأمل‌انگیز بوده و در این میان مادران به عنوان سکانداران کیان خانواده و تربیت نسل‌های بالنده گل سرسبد این نهضت عظیم الهی بوده‌اند.

میلاد موفورالسرور دردانۀ هستی، یگانۀ دخت نبی مکرم اسلام حضرت انسیه حورا خانم فاطمه الزهرا (سلام‌الله علیها)، و خجسته سالروز ولادت فرزند برومندش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رحمه‌الله علیه) ؛ به محضر مبارک حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا فداء)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تمامی ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت مبارک باد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت