پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مهر 1403 ساعت 19:07:: شناسه خبر: 150903

در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه مطرح شد:

در استان از علما به طور شایسته ای تکریم نشده است/حذف سخنرانی در مراسمات ترحیم آسیب زاست/آئین نکوداشت آیت الله سید علی‌اصغر حسینی در دهدشت برگزار می شود

پیش از ظهر امروز نشست شورای فرهنگ عمومی با محوریت نکوداشت آیت الله سید علی‌اصغر حسینی
در دهدشت برگزار شد،

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فراقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابل جبهه استکبار را بر گرفته از برکت فرهنگ شهادت، ایستادگی و استقامت در جامعه عنوان کرد.

وی سفر رئیس مجلس به لبنان را یادآور شد و گفت: به پشتوانه ملت و فرهنگ شهادت اقدام شجاعانه ای انجام داد و این ماحصل کار فرهنگی جمهوری اسلامی است.

وحدانی‌ فر به نقش علما در ترویج فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: در کهگیلویه و بویراحمد از علما به طور شایسته ای تکریم نشده است.

وحدانی‌ فر با بیان اینکه ظرفیت های علمی و خدمات آیت الله آ میر احمد تقوی بیان نشده است در حالی که در چند منطقه اثرگذاری داشته است، گفت: مردم همچنان از بیانات ایشان استفاده می‌کنند، بیان خدمات ظرفیت های این عالم فقید در منطقه ضروری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه همچنین با اشاره به خدمات آیت الله ملک حسینی در استان، گفت: خدمات ایشان برکسی پوشیده نیست، مرحوم آیت الله حسینی عالم و مجتهد بود اجازه صدور فتوا داشت.

حجت‌الاسلام وحدانی فر بر تبیین ظرفیت‌ و خدمات مفاخر کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه ها و مدارس تأکید کرد.

 

فرماندارکهگیلویه نیز کهکیلویه و بویراحمد را منطقه ای اصیل و دارای سابقه ای تاریخی و مذهبی عنوان کرد.

حمزه محقق زاده با بیان اینکه در این زمینه شهر دهدشت دارای یک خصیصه منحصر به فرد است، افزود: ابنیه تاریخی این شهر محصول یک فرهنگ بسیار طولانی و تاریخی است که باید به آن پرداخته شود.

محقق زاده به ظرفیت های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: از این فضا برای اقناع سازی عموم به درستی استفاده نشده است.

فرماندار کهگیلویه بر معرفی مفاخر این شهرستان به مردم تاکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها برای روایت مفاخر شهرستان استفاده کنیم.

محقق‌ زاده برگزاری نکوداشت ها را فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ های منطقه عنوان کرد و با اشاره به حذف سخنرانی در مراسمات ترحیم، گفت: این یک آسیب جدی است.

وی با هشدار گفت: مسئولانی که به مصوبات شورای فرهنگ عمومی عمل نکنند، در جلسات راه داده نمی شوند.

 

عبدالکریم عبودی نیز در  اهمیت دادن به مفاخر را یک امر قرآنی عنوان کرد و گفت: نکوداشت مفاخر سبب غنی شدن فرهنگ آن منطقه می‌شود.

وی بر تکریم بزرگان و مفاخر تأکید کرد و گفت: قدردانی از که کسانی که در جامعه و شهرستان تاثیرگذار هستند ضروری است.

عبودی از آیت الله میراحمد تقوی و آیت الله سید علی‌اصغر حسینی به عنوان برخی از مفاخر ارزشمند استان نام برد و گفت: آئین نکوداشت این مفاخر ارزشمند در دهدشت برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با اشاره به اینکه ۲۰ آبان ماه سالگرد ارتحال آیت‌الله حسینی است، گفت: آئین نکوداشت مفاخر ما باید ریشه فرهنگی داشته باشد که تاثیرگذاری آن را در آینده مشاهده کنیم

.خسرو دیدار شهردار دهدشت در این نشست فرهنگ را چتری بالای سر سایر امور عنوان کرد و افزود: تا جایی که امکانات شهرداری کفاف دهد کوتاهی نخواهیم کرد.

شهردار دهدشت بزرگداشت مفاخر را امری نکو عنوان کرد گفت: در این زمینه از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.

در پایان مقرر شد کارگروه تخصصی نکوداشت دو تن از مفاخر شهرستان آیت الله حسینی امام جمعه فقید یاسوج و مرحوم آیت الله تقوی برگزار شود.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    افتتاح غیرحضوری حساب ووام بدون سود از بانک قرض الحسنه مهرایران

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت