پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اردیبهشت 1395 ساعت 11:02:: شناسه خبر: 1655

مدیرکل عشایرکهگیلویه وبویراحمد:

۹۸درصدجامعه عشایری استان اشتغال دارند 

متناسب با استقرار عشایر در مناطق ییلاقی،ترمیم و بازگشایی تمامی جاده‌ها تا ۱۵ خرداد ماه انجام می‌شود.

مدیر کل عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی جاده‌های سیل زده عشایری متناسب با استقرار در مناطق ییلاقی تا ۱۵ خرداد بازگشایی می‌شوند.

به گزارش صدای جنوب، مجید علیپور ظهر امروز در ستاد کوچ عشایر شهرستان‌های کهگیلویه،چرام و لنده که در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود از تغییر در زمان کوچ عشایر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و شرایط اقلیم در مناطق عشایری این سه شهرستان،کوچ عشایر به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که از مناطق ییلاقی ۲۰ اردیبهشت آغاز و در ۲۵ اردیبهشت در مناطق ییلاقی مستقر خواهند شد.

مدیر کل عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ۵۰ درصد جمعیت عشایری استان در کهگیلویه قرار دارند،افزود: بیش از ۴۲ هزار نفر از جمعیت عشایری استان در این شهرستان سکونت دارند.

علیپور تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر جمعیت عشایری نهمین استان در کشور است و متناسب با جمعیت درون استانی،عشایر این استان مقام نخست کشور را دارد.

علیپور نقش عشایر در اقتصاد را مهم دانست و گفت: عشایر کهگیلویه،چرام و لنده با دارا بودن ۶۰۰ هزار رأس دام کمک خوبی به تولیدات عشایری استان دارند.

وی،اشتغال در جامعه عشایری استان را ۹۸ درصدی خواند و گفت: هر کدام از افراد خانواده عشایری به نوعی درگیر کار و اشتغال هستند.

علیپور با اشاره به تغییر ساختار در کوچ عشایر تصریح کرد: سیمای برخی مناطق عشایری از بین رفته و جذابیت خاصی که در کوچ سنتی وجود داشت رو به کاهش است.

این مسئول،ایل‌راه‌های عشایری استان را یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر دانست و گفت: ۹۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری در سه شهرستان کهگیلویه،چرام و لنده واقع شده است.

این مسئول، تخریب جاده‌های عشایری بر اثر بارندگی‌های فروردین را مورد اشاره قرار داد و گفت: متناسب با استقرار عشایر در مناطق ییلاقی،ترمیم و بازگشایی تمامی جاده‌ها تا ۱۵ خرداد ماه انجام می‌شود.

وی، با بیان این‌که ۴ هزار خانوار عشایری از استان‌های همجوار از ایل‌راه‌های عشایری استان ما عبور می‌کنند،افزود: ۵۷۶ منطقه و ۱۳ زیست بوم در سطح استان پذیرای جامعه عشایری است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت