پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 اردیبهشت 1396 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 16825

گزارش کامل نشست کشاورزان با فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه+تصاویر

تقوی افزود تشکیل صندوق توسعه بخش کشاورزی با ۴۹درصدسهم دولت و ۵۱درصد سهم کشاورز درزمینه تامین اهداف توسعه بخش در برنامه توسعه ششم،تاکنون زیربنا فراهم شده و به همت کارشناسان درصد پیشرفت ۳۰ درصدی داشته ایم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

درراستای اهداف نظام و برنامه های دولت تدبیروامید توانستیم علی رغم همه موانع کارهای درخشانی دربخش کشاورزی کهگیلویه انجام دهیم .
مدیرجهادکشاورزی کهگیلویه در نشست کشاورزان با فرماندار این شهرستان اظهارداشت:تشکیل سه خانه ترویج در جاورده ،درغک و ضرغام اباد انجام شده است و درتلاشیم بزودی در حومه غربی(فیلگاه) نیز درجهت خدمت رسانی بهتر به کشاورزان مرکز ترویج نیز در این منطقه راه اندازی نماییم.
سیدعمران تقوی گفت نگاه ما به اقتصادمقاومتی نگاهی جامع وکاربردی است و  باجذب ۳۷کارشناس که در زمینه پهنه بندی ازانهااستفاده شده و دراینده نزدیک ازبقیه انها نیز مشغول بکارخواهندشد مشکلات زیادی در این زمینه برطرف می شود.
تقوی افزود تشکیل صندوق توسعه بخش کشاورزی با ۴۹درصدسهم دولت و ۵۱درصد سهم کشاورز درزمینه تامین اهداف توسعه بخش در برنامه توسعه ششم،تاکنون زیربنا فراهم شده و به همت کارشناسان درصد پیشرفت ۳۰ درصدی داشته ایم.
مدیراداره جهادکشاورزی کهگیلویه درادامه گفت درموضوع خریدگندم مازاد بر مصرف کشاورزان،شهرستان کهگیلویه در استان در فصل زراعی۹۴-۹۵ مقام اول و پیش بینی میکنیم باتوجه به بارندگی های اخیر درفصل زراعی۹۵-۹۶ هم این مقام کسب شود.
سیدعمران تقوی بابیان اینکه درتوسعه کشت کلزا رشد۲۵۰درصدی داشته ایم افزود به همت کارشناسان وکشاورزان ۱۱۴هکتار اززمین های کشاورزی تحت پوشش این محصول استراتیژیک قرار گرفته و پیش بینی میشودکه قریب ۲۰۰تن کلزا دراردیبهشت جاری از کشاوزان خریداری شود.
وی توسعه باغات دراراضی شیبدار را برنامه مهم این مدیریت خواند و اظهارکرد توسعه باغات با استعدادیابی درزمین های شیب دار با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان باجدیت بیشتری در سال جاری انجام خواهد شد.
سیدعمران تقوی افزود علیرغم کمبود اعتبارات ،کلاس های اموزشی وترویجی رشدچشمگیری داشته که کشاورزان از انها استقبال می کنند.

تقوی تصریح کرد نیازاست کشاورزان با کارشناسان پهنه در کلیه مناطق شهرستان همکاری تااطلاعات دقیق سطوح کشت در سامانه های گندم ،جو وذرت ثبت گردد.
وی تهیه نقشه های کاداستر را ازدیگر برنامه های دولت تدبیروامیدبیان نمود و گفت در زمینه کشت مکانیزه رشدصددرصدی حاصل شده است.
تقوی خاطرنشان کرد نظارت بر توزیع بذر اصلاح شده بیش از پیش در برنامه های کاری و اولویت دار این مدیربت خواهد بود .
در ادامه کشاورزان ودامداران درخواست های پیشنهادی خودرابه شرح ذیل ارایه نمودند. انتقال آب ثقلی بالوله،افزایش اعتبار سرآبندی کانالهای کشاورزی،تسریع در راه اندازی خانه ترویج حومه غربی(فیلگاه)،پیگیری سد بن گیر فارتق چاروسا درراستای جلوگیری ازمهاجرت بی رویه کشاورزان ،پیگیری جهت کاهش هزینهتمدید پروانه اب باغات ،تکمیل سدنیمه تمام کوهبرد واختصاص اعتبارلازم ،تخصیص اعتبار به جاده های بین مزارع ، اعتراض به نرخ تضمین شده گندم ونداشتن سیلو جهت ذخیره گندم درکهگیلویه از مهم ترین درخواست کشاورزان بود.
فرماندار کهگیلویه نیز در این نشست دوستانه اظهارداشت: تلاش های مدیریت جهادکشاورزی کهگیلویه در جهت دعوت از کشاورزان پیشرو و استفاده از تجربیات و راهکارهای آنان در سال اقتصادمقاومتی،تولید و اشتغال جای تقدیردارد وهمه این فعالیت ها باید درچارچوب اهداف مقدس نظام و سیاستهای دولت تدبیر و امید ،شکل بهتری به خود گرفته و ما هم به عنوان نماینده عالی دولت آماده هرگونه همکاری با جهادکشاورزی و کشاورزان خواهیم بود.
علی پوزش افزود مدیران ارشد استان وشهرستان به مقوله کشاورزی و تولید در این بخش نگاه ویژه ای دارند و این حمایت ها درآینده نیزادامه خواهد داشت.

۲۰۱۷۰۴۲۰_۰۹۴۹۲۸ ۲۰۱۷۰۴۲۰_۰۹۴۹۱۴ ۲۰۱۷۰۴۲۰_۰۹۴۸۱۷ ۲۰۱۷۰۴۲۰_۰۹۴۸۱۰ ۲۰۱۷۰۴۲۰_۰۹۴۸۴۶ ۲۰۱۷۰۴۲۰_۰۹۴۸۰۸ ۲۰۱۷۰۴۲۰_۰۹۴۷۵۳ ۲۰۱۷۰۴۲۰_۰۹۴۷۲۴ ۲۰۱۷۰۴۲۰_۰۹۴۷۱۵

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت