پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 تیر 1396 ساعت 12:04:: شناسه خبر: 19507

آیا روحانی به «گیوه ورکشیده ها»در کابینه دوازدهم اعتماد می کند؟!

اکنون که در آستانه تشکیل کابینه دوازدهم هستیم و رئیس جمهور نیز قول قطعی درباره جوانگرایی در کابینه را داده است، امیدواریم تابو شکنی کرده و حق استان هایی چون کهگیلویه و بویراحمد را نیز ادا کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

بر اساس تحقیقی که اخیرا صورت گرفته است، استان کهگیلویه و بویراحمد در چهار دهه گذشته هیچ سهمی از سرانه مقامات اجرایی نداشته است.

به گزارش صدای جنوب، طبق تحقیق یاد شده، استان های یزد و سمنان بیشترین مقامات ارشد را در دولت های سوم تا یازدهم داشته اند.

واقعیتی که این تحقیق فاش می کند اینست که اگر نگوئیم روابط هم استانی بودن چه میزان در چینش کابینه ها تاثیر داشته است حداقل می توان گفت که چه بسیاری افرادی که شایستگی و توان حضور در کابینه را داشته اند اما نادیده گرفته شده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد که یکی از معدود استان هایست که تقریبا هیچ سهمی در کابینه ها نداشته است، از لحاظ نیروی انسانی متخصص و کاردان استان غنی است.

مردمان تماما شیعه که در جبهه های جنگ و شهادت و در مشارکت های سیاسی و اجتماعی چون راهپیمایی ها و انتخابات همواره در در صف نخست ایستاده اند و قطعا از میان آنان کسانی هستند که لیاقت حضور در کابینه ها را هم داشته اند و دارند.

در دولت یازدهم اگرچه به نسبت سایر دولت ها به فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد توجه بیشتری شد اما هنوز ان جایگاه واقعی که توانستند داشته باشند به آنها نرسیده است و در این مبحث از لحاظ کمیت و کیفیت شاخص مطلوبی وجود ندارد.

اکنون که در آستانه تشکیل کابینه دوازدهم هستیم و رئیس جمهور نیز قول قطعی درباره جوانگرایی در کابینه را داده است، امیدواریم تابو شکنی کرده و حق استان هایی چون کهگیلویه و بویراحمد را نیز ادا کند.

کما اینکه فرزندان کهگیلویه و بویراحمد که در هر رده ای به آنان اعتماد شده است بواسطه عملکردشان تحسین شده اند و نمونه های آن در بخش های مختلف دولت یازدهم نیز زیاد است و علاوه بر عملکردهای شاخص تعداد زیادی از آنان در مسئولیت هایشان، کسانی بودند که با شهامت در رقابت های انتخاباتی نیز از دولت متبوع خود حمایت کردند و به تعبیر رئیس جمهور «گیوه ها را ورکشیده» بودند.

در این بین افرادی همچون سید ضیا هاشمی، سید کامل تقوی نژاد، خداداد غریب پور، محمد علی وکیلی ، غلامرضا تاجگردون و افشانی، … از جمله کسانی هستند که به راحتی می توانند در سمت های وزارتی و یا ریاست سازمان های کلیدی به خوبی ایفای نقش کنند و عملکرد این افراد در سمت های گوناگون باعث تحسین همگان نیز شده است.بویرنیوز

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت