پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1396 ساعت 12:04:: شناسه خبر: 19590

۹ اولویت نماینده بویراحمد و دنا از رییس جمهور و اعضای هیات دولت /نسبت به رفع مشکلات سرزمین غیرت، آب و آفتاب اهتمام کنید

غلاممحمدزارعی درنطق میان دستور خود که صبح امروز ایراد شد ازرییس جمهوروهیات دولت خواست نسبت به پیگیری ورفع مشکلات اساسی کهگیلویه وبویراحمد اقدام نمایند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده بویراحمدودنا در نطق میان دستور خود درمجلس شورای اسلامی از رییس جمهورو هیات دولت خواست به اولویت های کهگیلویه وبویراحمد توجه نمایند.

غلام محمدزارعی گفت:

هیئت رئیسه محترم، همکاران ارجمند
من از سرزمین غیرت ،آب و آفتاب ، از دیار همیشه استوار و سر سبز کهگیلویه وبویراحمد و به بنا به اعتماد مردم فهیم شهرستان های بویراحمد ودنا با شما سخن می گویم و معدودی از اولویت های حوزه انتخابیه ام را به استحضار می رسانم و امیدوارم که رئیس جمهور محترم و اعضای دولت عزیز برای رفع این مشکلات اهتمام جدی را معمول دارند.

۱- مشکل عمده و اساسی که امروزه بیش از پیش مردم مومن ، مظلوم و نجیب کهگیلویه وبویراحمد را آزار می دهد و دغدغه ی جدی همه خانواده های استان می باشد بیکاری جوانان به خصوص قشر تحصیلکرده دانشگاهی است.بطوریکه بالا بودن نرخ بیکاری در استان منجر به حاکم شدن فضای یأس و ناامیدی و به حاشیه بردن جوانان عزیز، خلاق و مستعد منطقه گردیده است .
بنابر این درخواست می شود که که سرمایه گذاری ،تولید و اشتغال در اولویت دولت دوازدهم در این استان قرار گیرد و شرکت های بزرگ اقتصادی و سازمان های صنعتی وابسته به دولت مانند سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ،سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمدرو) ،شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) که تاکنون با وجود قابلیت های فراوان ، هیچگونه سرمایه گذاری در این استان محروم نداشته اند ، در راستای رفع محرومیت های گوناگون و بهبود وضعیت اشتغال جوانان استان اقدامات جدی را بعمل آورند.

۲- جناب آقای مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو ؛
از فراهم شدن مقدمات آغاز دوباره عملیات اجرائی سد تنگ سرخ یاسوج تشکر می کنم و امیدوارم که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به عنوان مجری این پروژه مهم و حیاتی ،با روحیه جهادی و همانند حماسه آفرینی های گذشته در اجرای طرح های بزرگ ، این پروژه را بسرعت عملیاتی و به انجام برساند.

۳- استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و اقلیمی بسیار خوبی است که باید در حوزه توسعه‌بخشی به صنعت گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی به آن‌ها توجه شود. شهرستان های بویراحمد و دنا ، واقع در دامنه رشته کوه دنا با دارا بودن چشم اندازهای بسیار زیبا و طبیعت دل انگیز دارای ظرفیت های فوق العاده ای در زمینه توسعه گردشگری است ،بطوریکه سالانه بیش از دومیلیون گردشگر داخلی و خارجی از این ظرفیت بهره مند می شوند.
از جناب آقای دکتر ترکان تقاضا دارم که با درخواست ایجاد منطقه آزاد گردشگری دنا با محوریت شهرستان‌های بویراحمد ودنا موافقت نمایند.بدون شک ایجاد منطقه ویژه و آزاد گردشگری دنا نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان و رونق صنعت گردشگری کشورخواهد داشت.

۴- حاشیه نشینی نتیجه فقر، بیکاری و نبود اشتغال پایدار در روستاها است که روستاییان برای تامین معیشت خود به ناچار به حاشیه شهر ها مهاجرت می کنند که در این رابطه لازم است با توسعه اقتصاد روستایی مانع از گسترش حاشیه‌نشینی شد. یاسوج بعد از چندکلانشهر ،دارای بالاترین رتبه از لحاظ حاشیه نشینی است به گونه ای که معضل حاشیه نشینی در حال حاضر یکی از مهمترین آسیب های این شهر است.

بنابراین از وزیر محترم راه و شهرسازی در خواست می شود که علاوه بر ضرورت تهیه طرح توسعه آینده شهر یاسوج،حمایت های لازم را از نظر مالی و اعتباری برای برون رفت از مشکلات و تنگناهای موجود و آینده شهر یاسوج معمول دارند.

۵- استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دومین استان جنگلی کشور و برخودار از تنوع گونه های گیاهی مختلف همواره از وقوع آتش سوزی های گسترده مورد تهدید قرار گرفته و متاسفانه به دلیل عدم وجود بالگرد و امکانات مناسب اطفای حریق و کمبود شدید نیروی انسانی به عنوان جنگلبان و محیط بان این تهدید هر ساله افزایش می یابد.

لذا از مسئولان محترم محیط زیست کشور و سازمان جنگل ها و مراتع در خواست می شود سریعا اقدامات و تمهیدات لازم را اندیشیده و اجازه ندهند سرمایه های ملی با بی توجهی و عدم حمایت تخریب و نابود گردند.

۶- جناب آقای دکتر آشتیانی ، وزیر محترم آموزش و پرورش؛
وضعیت نامناسب فضاهای آموزشی در شهرستان های بویراحمد ودنا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار نگران کننده و ادامه تحصیل دانش آموزان در فضاهای کاملا نامناسب و غیر کافی و گاها کانکس های آموزشی موجب لطمات شدید آموزشی و تربیتی گردیده که نیازمند رسیدگی فوری و جدی است.

۷-جناب آقای دکتر هاشمی ،وزیر محترم بهداشت و درمان
تلاش های جنابعالی در حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه وبویراحمد قابل تقدیر است اما بلوک زایمان بیمارستان امام سجاد یاسوج با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد نیازمند تامین اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی است. امید است با توجه به نگرانیهای شدید مردم برای بهره برداری از این مرکز درمانی ، اقدام عاجلی صورت پذیرد.

۸- جناب آقای دکتر روحانی ؛ رئیس جمهور محترم
چند سالی است که مردم محروم و همیشه در صحنه بخش های مارگون و لوداب با وجود قابلیت ها و شاخص های قابل توجه مقدمات تبدیل به شهرستان آنها فراهم شده است ،لذا دستور ویژه و راهگشای حضرتعالی برای این مهم مطالبه و درخواست جدی مردم و مسئولان منطقه می باشدکه امیدوارم تحقق آن در آغاز دولت دوازدهم هدیه ماندگار دولت تدبیر امید به مردم خواهد بود.

۹- سهم استان کهگیلویه وبویراحمد علیرغم ظرفیت های انسانی توانمند و با استعداد در مدیریت کلان کشور ناچیز و پائین است. هر چند در دولت جناب آقای دکتر روحانی به این موضوع بسیار بیش از دولت های قبل توجه گردید و از ظرفیت فرزندان توانمند کهگیلویه وبویراحمد در بعضی مدیریت ها استفاده گردید که جای تقدیر و تشکر فراوان هم دارد ولی انتظار بحق نمایندگان و مردم استان این است که دولت تدبیر وامید، سهم نیروی انسانی تحصیلکرده،متعهد این استان را در مدیریت ملی کشور ارتقاء دهد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت