پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1396 ساعت 13:04:: شناسه خبر: 19742

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

در صورت تعطیل شدن برخی دستگاهها، هیچ خللی در امور استان ایجاد نمی شود

متاسفانه دستگاههای فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در حقوق و مزایای کارکنان خود مانده اند و از وظایف، کارها و رسالت خود غافل هستند به طوری که در صورت تعطیل شدن برخی دستگاهها، هیچ خللی در امور استان ایجاد نمی شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کی باید این استان در غربت و ناشناخته بماند.

به گزارش صدای جنوب ، حجت الاسلام سید نورالله جنتی­ پور در جمع خبرنگاران افزود: آتش به اختیار یعنی کار فرهنگی سالم، پاک، باداوم و مستمر با تدبیر در جامعه انجام دهیم تا جامعه در مقابل برخی مشکلات و معضلات مصون بماند و واکسینه شود

وی بیان کرد: طرح نشاط معنوی از ۱۷ تیر ماه تا ۲۹ مرداد ماه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ۲۲ امامزاده و بقاع متبرکه این استان اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سه خیمه معرفت در پارکهای دو شهر یاسوج و گچساران برپا می شود که مشاروه خانواده، پرسش و پاسخ سوالات شرعی و پاسخ به شبهات دینی نماز، احکام، اخلاق، آموزش احترام به والدین در این خیمه ها اجراء می شود.

حجت الاسلام جنتی­ پور تصریح کرد: با توجه به جنگ نرم و هجمه های دشمن در فضای مجازی دست روی دست گذاشتن درست نیست.

وی ادامه داد: طی تابستان امسال ۳۰ روحانی بومی و اعزامی با حضور در مناطق پر جمعیت استان خدمات فرهنگی از جمله امور اخلاقی، تربیتی، احکام، سبک زندگی اسلامی و آموزشهای هنری و مهارتی را به جامعه هدف ارائه می دهند.

این مسئول با بیان اینکه وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در استان کهگیلویه و بویراحمد فرصتی است که مغفول مانده است، تاکید کرد: این استان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارد به خصوص امامزادگان و بقاع متبرکه می تواند از استانی به عنوان معبر به استان مقصد گردشگری در کشور تبدیل شود که متاسفانه مسئولان فرهنگی استان نسبت به آن غفلت کرده اند.

وی گفت: بسیاری از مسئولان کشور در بیان نام استان کهگیلویه و بویراحمد»مشکل دارند و نمی توانند نام این استان را تلفظ کنند، تا کی باید این استان در غربت و ناشناخته بماند که مسئولان کشور نتوانند نامش را بر زبان بیاورند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسئولان و متولیان استان به خصوص بخش فرهنگی باید از جزیره ای نگری بیرون بیایند و افق دید خود را بالا ببرند اما متاسفانه برخی سرشان را پایین انداخته اند و تنها جلوی پای خود را می بینند.

حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: باید جهت رشد و توسعه استان در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی و گردشگری از روزمرگی بیرون بیایند و همه دستگاههای متولی در حد توان خود تلاش کنند تا از روش سنتی بیرون بیاییم و به سبک و روش امروزی کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دستگاههای فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در حقوق و مزایای کارکنان خود مانده اند و از وظایف، کارها و رسالت خود غافل هستند به طوری که در صورت تعطیل شدن برخی دستگاهها، هیچ خللی در امور استان ایجاد نمی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید طوری عمل کنیم که سبک زندگی اسلامی را نیز در جامعه رواج دهیم چرا که علت بسیاری از مشکلات جامعه و خانواده ها فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام جنتی پور در خصوص پارچه بستن به درختان در کنار امامزادگان استان از سوی برخی ها جهت برآورده شدن حاجات و آرزوها عنوان کرد: اینگونه مسائل باعث تضعیف و سستی اعتقادات مردم و وهن در دین می شود که تاکنون با چند مورد در این زمینه برخورد و اقدام به تخریب آنها کرده ام.

وی اضافه کرد: سند بقاع متبرکه استان برای شناساندن و معرفی امامزادگان با همکاری برخی دستگاه ها در حال تهیه و تدوین است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت